Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:52:46 GMT

بارش نخستین برف زمستانی در فریدن

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۷۸۳۹۲

بارش نخستین برف زمستانی در فریدن

فریدن، اصفهان-ایرنا- با فعالیت سامانه بارشی صبح روز سه شنبه مردم فریدن شاهد بارش نخستین برف زمستانی بودند.

رئیس اداره هواشناسی فریدن به ایرنا گفت: ارتفاع برف دراین شهرستان تا ساعت 9 و 30 دقیقه امروز، 5 سانتی متر و میزان بارندگی 24 ساعته 8 میلی متر بوده است.
نوروز ملکی افزود: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه ناپایداری از سمت غرب تا اوایل وقت چهارشنبه بر روی استان است و پس از خروج سامانه از روز چهارشنبه شاهد افت دما بین 7 تا 10 درجه در استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره هواشناسی فریدن گفت: بارش ها در مقایسه با سال زراعی گذشته 92 در صد کاهش و در مقایسه با میانگین بلند مدت سال گذشته 93 در صد کاهش داشته است.
ملکی ادامه داد: بیشینه دما 14 درجه سانتی گراد و کمینه دما منفی 6 درجه سانتی گراد است.
وی وضعیت جوی امروز رابه صورت افزایش ابر و بارش باران و برف، گاهی وزش باد شدید و در روز چهارشنبه به صورت صاف تا قسمتی ابری و مه صبح گاهی، گاهی وزش باد پیش بینی کرد.
ملکی همچین از رانندگان و مسافران خواست در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان به ویژه جاده های فرعی تجهیزات لازم زمستانه را به همراه داشته باشند و از زنجیر چرخ استفاده و وسایل نقلیه خود را به وسایل گرمایشی تجهیز کنند.
به گزارش ایرنا؛ بارش برف و باران محورهای دامنه - خوانسار و داران - چادگان و جاده های شهرستان فریدونشهر را نیز لغزنده کرده است.
9861 / 6022 خبرنگار: فاطمه زمانی - انتشار دهنده : عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای زنجان گرم‌تر می‌شود

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است، گفت: این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، از بعد از ظهر امروز گاهی اوقات شاهد وزش باد خواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه از امروز شاهد پایدار شدن وضعیت جوی استان بوده و سامانه بارشی فعالی در استان پیش‌بینی نمی‌شود، تصریح کرد: وضعیت در طارم کمی متفاوت بوده و در حال حاضر شاهد مه‌آلود بودن مناطق کوهستانی این شهرستان و ابری بودن آسمان این منطقه هستیم.

رحمان نیا با اشاره به اینکه دمای هوای استان از اوایل هفته آینده رو به افزایش خواهد بود، خاطرنشان کرد: این وضعیت برای اکثر نقاط استان پیش‌بینی شده است، هر چند امروز شاهد کاهش محسوس دما در برخی مناطق استان بودیم.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه دمای فعلی شهر زنجان با ۲ درجه افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت به ۱۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ایستگاه فرودگاه زنجان با ۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و گیلوان با ۲۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مناطق استان ثبت شد.

رحمان‌نیا اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۵ و ۱۵ درجه، ابهر ۸ و ۱۳ درجه، خرمدره ۷ و ۱۳ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۰ درجه، قیدار ۳ و ۱۱ درجه، سلطانیه ۳ و ۱۲ درجه و ماهنشان ۸ و ۲۱ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کد خبر 6087196

دیگر خبرها

  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه