Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان بارش‌های تجمعی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در حوضه آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

میزان بارش‌های تجمعی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در حوضه آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به‌ گزارش انرژی امروز، شرکت مدیریت منابع آب ایران با ارائه گزارشی از میزان بارش‌های تجمعی روزانه به تفکیک حوضه‌های آبریز درجه یک و درجه دو کشور اعلام کرد: از ابتدای سال آبی جاری، اول مهرماه تا شنبه ۱۶ دیماه جاری، میزان بارش‌های تجمعی در حوضه آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان بارش‌های سال گذشته حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان از ابتدای مهرماه تا ۱۶ دیماه سال آبی گذشته (۹۵-۹۶) برابر ۷۴.۷ میلی‌متر بوده که در سال آبی جاری (۹۷-۹۶) با ۳۰ درصد کاهش به ۴۴.۷ میلی‌متر رسیده است.

در این گزارش ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور از ابتدای مهرماه تا ۱۶ دیماه سال آبی ۹۷-۹۶ بالغ بر ۳۳.۹ میلی‌متر بوده است که این مقدار بارندگی در مقایسه با سال آبی گذشته در مدت مشابه ۵۴ میلی‌متر، به میزان ۲۰.۱ درصد کاهش داشته است.

حجم بارش‌های اول مهر تا ۱۶ دی ماه جاری معادل ۵۵ میلیاردو ۸۶۸ میلیون متر مکعب بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: حوضه‌های آبریز اصلی دریاچه ارومیه با ۸۴.۷ میلی‌متر، فلات مرکزی با ۱۰ میلی‌متر، دریای خزر با ۱۲۸.۸ میلی‌متر، قره قوم با ۱۴.۷ میلی‌متر و مرزی شرق با ۱.۳ میلی‌متر بارش، به ترتیب ۲۴.۸، ۱۸.۵، ۱۷.۷، ۳ و ۲.۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش بارش داشته‌اند.

گفتنی است، میزان بارش‌های تجمعی کشور در نیمه اول دیماه سال جاری (از اول تا ۱۶ دی) ۴.۶ میلی‌متر بوده که سهم بارش‌های حوضه‌های آبریز خزر ۱۴ میلی‌متر، دریاچه ارومیه ۱۱.۳ میلی‌متر، خلیج فارس و دریای عمان ۶.۴ میلی‌متر، فلات مرکزی ۱.۸ میلی‌متر و قره قوم ۱.۴ میلی‌متر بوده است.

برای حوضه آبریز اصلی مرزی شرق صفر میلی‌متر بارش تجمعی ذکر شده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد

میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی از سوی اداره کل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی، میزان بارندگی ایستگاه‌های هواشناسی در استان خراسان‌جنوبی اعلام شد.

بنابراین گزارش، بیرجند ۲۳ میلی‌متر، قائن ۲۶ میلی‌متر، سربیشه ۴۰ میلی‌متر، طبس ۱۱ میلی‌متر، حاجی‌آباد زیرکوه ۲۲ میلی‌متر و خوسف ۲۶ میلی‌متر اعلام شد.

همچنین در محمد شهر ۴۱ میلی‌متر، فردوس ۱۴ میلی‌متر، عشق آباد ۲۰ میلی‌متر، سرایان ۱۷ میلی‌متر، زهان ۲۷ میلی‌متر باران بارید.

به گزارش ایمنا، شهرستان بیرجند، قاین، خوسف، سربیشه و زهان بیشترین بارش را طی ۷۲ ساعت گذشته داشتند.

سامانه بارشی که از پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا عصر شنبه پانزدهم اردیبهشت در استان خراسان‌جنوبی فعال بود، باعث خسارت‌های زیادی به راه‌های مواصلاتی و باغات و منازل برخی شهرهای استان خراسان‌جنوبی شد که نیروهای امدادی و راهداری درحال رفع مشکل و بازگشایی معابر هستند.

کد خبر 750762

دیگر خبرها

  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • جدول میزان بارش‌های فارس تا ساعت ۶:۳۰ امروز