Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ماجراي مامور گشت زني و ديدن سه سر بيرون مانده از قبر، جاسازي مرده در کيف زنانه و زنده شدن ناگهاني يک مرده از جمله خاطرات کارکنان آرامستان بهشت زهراست که اگرچه باورکردني نيست اما واقعيت دارند.
به گزارش جام نيوز، ماجراي مامور گشت زني و ديدن سه سر بيرون مانده از قبر، جاسازي مرده در کيف زنانه و زنده شدن ناگهاني يک مرده از جمله خاطرات کارکنان آرامستان بهشت زهراست که اگرچه باورکردني نيست اما واقعيت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در غسالخانه سازمان بهشت زهرا (س) پايتخت روزانه به صورت ميانگين 120 مرد و 80 زن شسته مي شوند تا به منزل ابدي بروند. در اين مجموعه بزرگ افراد زيادي کار مي کنند که همه آنها در طول سالهاي کاري خود در غم انگيزترين بخش زندگي انسانها شريک بوده اند و خاطراتي دارند که بسياري از آنها اگرچه باور کردني نيست اما واقعيت دارد و جاي تامل.
جاسازي جسد در کيف زنانه / بيرون ماندن سر مرده از قبر!
يکي از اين خاطرات مربوط به حسين گودرزي است که سالها پيش در شيفت 12 شب تا 4 صبح کار مي کرده و وظيفه گشت زني در محوطه قطعات بهشت زهرا را داشته است. او درباره يکي از همين شبهاي شيفت کاري مي گويد: با يکي از همکارانم در محوطه با ماشين در حال گشت زني بوديم، پايين قطعه 72 در موازات نور چراغ ديدم سه سر آدميزاد تا گردن از خاک بيرون است و ما را نگاه مي کنند. از ترس جرات تکان خوردن نداشتم، حتي نمي توانستم همکارم را که خوابيده بود، بيدار کنم، مات و مبهوت با دستم او را متوجه کردم. اين صحنه را که ديد گفت فرار کنيم.
بالاخره بعد از چند دقيقه اسلحه را برداشتيم و با چراغ قوه قدم به قدم با ترس جلو رفتيم که ناگهان با سه انسان زنده در حالي که به ما سلام مي کردند روبرو شديم. ماجرا از اين قرار بود که روز گذشته يکي از بستگانشان اينجا دفن شده بود. آنها براي مراسم از شهرستان راه افتاده بودند اما به دلايلي آخر شب به تهران رسيده بودند. ماشين را در پارکينگ حرم پارک کرده و از ورودي حرم به اينجا آمده بودند و به علت تالم بسيار تصميم گرفته بودند شب سر مزار آن مرحوم بخوابند. وقتي نيمه شب صداي ماشين گشت و نور چراغ را ديدند در حالي که دراز کشيده بودند سرهايشان را از زير پتو بيرون آورده و به ما نگاه مي کردند. در نهايت آنها را به طرف حرم امام هدايت کرديم.
مرده اي که زنده شد
يکي ديگر از کارکنان سازمان بهشت زهرا ماجراي مرده اي را تعريف مي کند که زنده شد. او مي گويد در سالهاي جنگ تحميلي تعداد آمبولانس ها کم بود و حمل جنازه بيشتر به صورت گروهي انجام مي شد. من در آن زمان تلفنچي مرکز اعزام آمبولانس در پايانه بودم.
ناصر برجسته ادامه مي دهد: يک روز آمبولانسي به رانندگي آقاي فلاحت چيان به آدرس هاي مختلف فرستادم. او مجبور بود چند جنازه از بيمارستانهاي مختلف را به صورت فشرده روي هم سوار کرده و به بهشت زهرا بياورد. وقتي به سازمان رسيد در حال تخليه جنازه ها بود که ديديم جنازه مردي که زير بقيه جنازه ها قرار داشت نفس مي کشد. اين موضوع را با بيمارستاني که جنازه را به آمبولانس تحويل داده بود اعلام کرديم و او را که به علت سکته فوت کرده بود به بيمارستان انتقال داديم.
فرداي آن روز از روي کنجکاوي حال آن فرد را پرسيدم. گفتند حالش خوب شده و در حال حاضر زنده است و حدس مي زنند چون اين جسد در زير اجساد ديگر قرار داشته در دست اندازها به دليل فشار جنازه هاي بالايي روي قفسه سينه اش مجددا قلبش شروع به فعاليت کرده و به زندگي برگشته است.

چرا مرده ما را زنده کرديد
ضيايي از ديگر کارکنان بهشت زهرا است که خاطره اي مشابه با ناصر برجسته دارد و مي گويد: روزي به من اطلاع دادند يکي از امواتي را که براي کارهاي شستشو و دفن آورده بودند نفس مي کشد و احتمالا زنده است. بلافاصله دستور دادم با همان ماشيني که جسد را آورده بود به نزديک ترين بيمارستان اعزام شود. چندي بعد از مسئولان بيمارستان جوياي حال او شدم که گفتند خوب شده است. خدا را شکر کردم اما در همين حين از دفترم اطلاع دادند که خانواده آن فرد در اتاق منتظر ديدن من هستند.
خودم را به مرد ميانسالي که به ديدارم آمده بود معرفي کردم ولي او با عصبانيت گفت: چه سلامي؟ چه عليکي؟ چکار کرديد؟ ما کلي تدارک ديده بوديم و کارهايمان را انجام داده ايم،چرا بايد مرده ما زنده شود؟ من نمي دانستم چه بايد بگويم. صبر کردم تا ناراحتي آنها تمام شود تا اينکه دوباره از دفترم تماس گرفتند و گفتند آن بنده خدا در بيمارستان فوت کرد. من هم بلافاصله گفتم حالا تبريک عرض مي کنم!
جاسازي مرده در کيف
سعيد خال، هم يکي ديگر از کارکنان سازمان بهشت زهرا است که اکنون در روابط عمومي اين سازمان فعاليت مي کند. او مي گويد: روزي مردي به همراه خاله اش نزد من آمد و گفت متاسفانه برادرم در خارج از کشور فوت کرده و مي خواهيم جنازه اش را در بهشت زهرا دفن کنيم. او را به همراه خودمان به اينجا آورده ايم تا شما پس از ديدن او اقدام به دفن برادرم کنيد. من که تعجب کرده بودم، گفتم چطور جنازه را به طبقه دوم ساختمان بهشت زهرا آورده ايد و دژبان شما را نديده است.
در همين حين برادر متوفي رو به خاله اش کرد و گفت: “خاله جنازه را به من بده” . با تعجب بسيار نگاه مي کردم که قرار است چه اتفاقي بيفتد تا اينکه خاله از داخل کيفش يک جعبه چوبي بيرون آورد؛ روي ميز گذاشت و گفت “اين هم جنازه” و بعد گريه کرد و گفت: او در يکي از بيمارستانهاي آلمان فوت کرده و به دليل اشتباه رخ داده به گورستان غير مسلمانان منتقل شده است. جنازه اش را سوزانده و به خاکستر تبديل کرده اند.
اين موضوع باعث شد ما جنازه اي در اختيار نداشته باشيم، منتهي از آنجا که او مسلمان بود مي خواهيم به سنت خودمان در بهشت زهرا دفن شود. من اين موضوع را به دفتر مديرعامل اطلاع دادم و رئيس هم دستور داد از طريق دفتر روحانيون مستقر در سازمان اين مسئله با علما در ميان گذاشته شود. سرانجام پس از استفتاءبا رعايت همه مسائل شرعي، قبري براي اين فرد اختصاص داده شد.

پسرطمعکار جنازه پدرش را از قبر بيرون کشيد
اسماعيل دانش پژوه از کارکنان باسابقه اين سازمان با 25 سال سابقه فعاليت در بهشت زهرا خاطره اي عجيب نقل مي کند. او مي گويد: اطلاع دادند در يک آرامگاه خانوادگي پسري جنازه پدرش را از قبر خارج کرده است. به سرعت به محل رفته و متوجه شديم مرده اي که هنوز چهل روز از فوتش نگذشته بود، توسط پسرش به بيرون قبر منتقل شده و مي خواسته او را دوباره دفن کند.
وقتي از آن پسر علت اين کار را پرسيديم گفت خواب ديده پدرش زنده است و مي خواسته با اين کار مطمئن شود. البته دروغ مي گفت چون ماموران انتظامات پس از انجام تحقيقات منوجه شدند اين پيرمرد مريض بوده و همه اقوامش بجز اين پسر خارج از کشور بوده اند. براي همين وقتي او مي ميرد پسرش براي تغيير اسناد مالکيت اموال آمده تا انگشت سبابه پدرش را که هنوز آثار خطوط روي پوستش تغيير نکرده بود، با استامپ روي اسناد واگذاري بزند. ما اين پسر را به مقامات قضايي تحويل داديم اما هميشه به اين فکر مي کنم که چطور يک انسان مي تواند با پدرش چنين کاري کند.
مهر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از سنگ قبرهای آزاده نامداری، امین تارخ، گلپا، داریوش مهرجویی و... | نیمی از هنر ایران اینجا آرمیده است!

به گزارش همشهری آنلاین، قطعه هشتاد و هشت بهشت زهرا که با نام قطعه هنرمندان نیز معروف است، یکی از قطعات بهشت زهراست که اکثر اوقات با حضور مردم روبروست. این قطعه از سال ۱۳۷۳ راه اندازی شده و مجوز دفن آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود.

قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا قطعه نام آوران بهشت زهرا کد خبر 839430 منبع: مهر برچسب‌ها جمشید مشایخی عزت‌الله انتظامی خسرو شکیبایی خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران ارشا اقدسی سازمان‌ بهشت‌ زهرا

دیگر خبرها

  • احداث ۲ پایانه جدید آمبولانس‌های بهشت زهرا در سال آینده
  • بهشت زهرا برای سال تحویل شبانه روزی شد
  • درهای اصلی بهشت زهرا(س) سال تحویل به روی مردم باز است
  • درب‌های اصلی بهشت زهرا(س) سال تحویل به روی مردم باز است
  • باز شدن در‌های بهشت زهرا از ساعت ۳ بامداد
  • آغاز اجرای دیوارکشی آرامستان بندرعباس
  • درب‌های بهشت زهرا (س) برای سال تحویل به روی مردم باز است
  • درهای بهشت زهرا (س) در روز تحویل سال به روی مردم باز است
  • درب‌های بهشت زهرا(س) برای سال تحویل به روی مردم باز است
  • تصاویری از سنگ قبرهای آزاده نامداری، امین تارخ، گلپا، داریوش مهرجویی و... | نیمی از هنر ایران اینجا آرمیده است!