Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@08:13:23 GMT

5 روش برای درمان سردی دست و پا

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۷۹۲۷۸

اگر دست و پاهایتان بیشتر مواقع سرد است، با مصرف غذاهای پرادویه و تند و همچنین پوشیدن لباس‌های گشاد، می‌توانید آنها را گرم نگه دارید. کرد. ناطقان: هنگام سرما معمولا رگ‌های خونی موجود در دست‌ها و پاهای بدن منقبض شده و گرما در اندام‌های حیاتی بدن حفظ می‌شود اما دست و پاها نسبتا سرد می‌مانند. با روش‌های زیر می توانید این بخش از بدن خود را نیز گرم نگهدارید:
۱- مصرف خوراکی‌های تند
غذاهای تند می‌توانند جریان خون در رگ ها را سرعت داده و موجب پمپاژ سریع‌تر قلب شوند و در نتیجه دمای بدن افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلفل نیز با وجود ویتامین‌های A و C می‌تواند رگ‌های خونی را قوی‌تر کرده و جلوی کرختی ناشی از گردش خون ضعیف در دست و پاها را بگیرد.
۲- دوری از قهوه و سیگار
در روزهای سرد زمستان باید از نیکوتین، کافئین و همچنین نوشیدنی‌های الکلی دوری کنید، زیرا این مواد با منقبض کردن رگ های خونی، موجب سرد شدن بدن، به ویژه دست و پاهایتان می‌شوند. بهترین نوشیدنی در سرما، آب معمولی است.
۳- مصرف ماهی و سبزیجات برگدار
نیاسین، آهن و اسیدهای چرب امگا۳ و ۶ موجود در این خوراکی ها، نیز جریان خون در بدن را بهبود می بخشند و شما از سردی بدن و دست و پاهایتان تا حد زیادی در امان خواهید ماند.
۴- پوشیدن لباس های گشاد
لباس‌های تنگ، گردش خون در بدن را سخت می‌کنند. همچنین لباس گشاد، جای کافی برای جریان هوا باقی می‌گذارد و همین مساله باعث می‌شود که بدن برای گرم کردن هوای اطراف خود، دمای خود را بالاتر برده و در نهایت موجب گرم شدن دست و پاها شود.
۵- ورزش
انجام دادن حرکات ورزشی و همچنین پیاده روی، جریان خون را افزایش داده و کل بدن تان گرم می‌شود.
به گزارش طبنا، با انجام دادن این کارها، دست و پاها گرم می مانند اما اگر هنوز هم احساس سرما می کنید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سردی دست و پا ، سیگار ، رگ‌های خونی

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم

مسعود ده نمکی، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و فیلم‌ساز ایرانی در بخشی از گفتگو‌های خود درمورد جریان‌ساز بودن مرحوم نادر طالب زاده گفت: جریان‌ساز بود و جریان رسانه‌ای درست کرد و داعیه مدیریت و رهبری نداشت. این که به خاطر مدیر شدن آدم‌هایی، خودش را به آن‌ها تحمیل کند، نبود و همیشه می‌گفت اگر از ما استفاده کردند چه بهتر. چون حرف برای گفتن داریم و اگر هم استفاده نکردند دیگر بهتر از این‌ها چه کسانی هستند؟...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۲ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی