Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@03:42:32 GMT

دلایل فضای خالی برای درایو ویندوز

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۸۰۱۱۴

دلایل فضای خالی برای درایو ویندوز

فضای خالی باید باشد و برای بودنش چندین دلیل وجود دارد. وقتی درایو پر باشد، مشخصا امکان ذخیره فایل جدید وجود نخواهد داشت و بروزرسانی ویندوز نیز ناممکن می‌شود.

آی تی رسان: پر کردن درایو ویندوز اصلا کار خوبی نیست و می‌تواند باعث مشکلات فراوانی شود. اما مقدار فضای خالی چقدر باید باشد و اصلا چرا به فضای خالی نیاز است؟

فضای خالی باید باشد و برای بودنش چندین دلیل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی درایو پر باشد، مشخصا امکان ذخیره فایل جدید وجود نخواهد داشت و بروزرسانی ویندوز نیز ناممکن می‌شود. در ضمن برنامه‌ها در زمان اجرا نیاز به ساختن فایل‌های کش دارند و وقتی فضای کافی برای انجام این‌کار نباشد کرش می‌کنند. زمانی که چندین برنامه را با هم باز می‌کنید، فایل پیوند ویندوز نیاز به فضا دارد و وقتی این فضا در اختیار نباشد با اِرورهای فراوانی مواجه خواهید شد.

یک مثال ساه می‌زنیم: وقتی درایو ویندوز ۱۰ را پر کرده باشید و بخواهید ترابل شوت ویندوز را اجرا کنید با پیام A problem is preventing the troubleshooter from starting مواجه می‌شوید. در واقع هیچ اطلاعات اضافه دیگری به شما نمایش داده نخواهد شد، اما با خالی کردن درایو ویندوز ترابل شوت می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

ابزارهای این چنینی ویندوز بدون داشتن فضای خالی در درایو، قادر به ادامه کار نیستند.

با این حال هیچ مقدار ثابتی برای خالی نگه‌داشتن فضای درایو وجود ندارد. هر چند در اینترنت مقادیری برای این فضا اعلام شده که بد نیست راجع به آن‌ها بدانید.

۱۵ درصد فضای خالی برای هارد درایوهای مکانیکی

گفته می‌شود که بهتر است ۱۵ تا ۲۰ درصد درایو خالی بماند که این مقدار احتمالا به مساله حداقل فضای خالی لازم برای یکپارچه‌سازی درایو باز می‌گردد.

در واقع اگر ۱۵ درصد درایو خالی نباشد، ویندوز نمی‌تواند عمل Defragment یا همان یکپارچه‌سازی را انجام دهد.

۲۵ درصد فضای خالی برای درایوهای SSD

SSDها هم نیاز به فضای خالی دارند و با گذشت زمان و با پر شدن از سرعت آن‌ها کاسته می‌شود. سال ۲۰۱۲ آناندتک توصیه کرد که بهتر است برای این درایوها ۲۵ درصد فضای خالی بگذاریم تا از کاهش کارایی آن‌ها جلوگیری کنیم.

اما قضیه برای SSDهای جدید فرق می‌کند. این درایوها بیش‌تر از فضایی که نشان می‌دهند در اختیارمان می‌گذارند. پس اگر حتی درایو را تا انتها هم پر کنید، باز هم فضای زیادی برای انجام کارهای دیگر باقی می‌ماند. در واقع ۲۵ درصد فضای خالی برای SSDهای جدید دیگر بیش از حد محافظه‌کارانه است.

کلام آخر

همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم یک مقدار ثابت برای فضای خالی درایو وجود ندارد و همه چیز بستگی به نوع درایو و البته سیستم خودتان و ویندوز نصبی دارد.

اما توصیه‌های موجود می‌توانند کار آمد باشند و بهتر است تا آن‌جایی که می‌شود به این توصیه‌ها عمل کرد تا از کارایی ویندوز کاسته نشود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم عملیات خط‌کشی محوری معابر مناطق ۵گانه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی خلیل‌وند بیان کرد: این عملیات که شامل خط‌کشی‌های خطوط ممتد و منقطع در معابر بوده در خیابان‌های نبوت، شهید سلطانی، تقاطع غیرهمسطح شورا و شهید بهشتی، حجت‌الاسلام حسنی، عمار، شفا، حج، مدنی، تعاون، محراب، شهید یوسفی، شهدا، آهندوست و بلوار شهید باهنر انجام شده است.

وی افزود: عرض خط‌کشی‌‌های طولی و فاصله پر و خالی آنها در معابر مختلف، بر حسب موقعیت و سرعت طرح معبر متفاوت بوده بطوری که هرچه درجه عملکرد معبر بالاتر رود، عرض خطوط و فاصله پر و خالی آنها افزایش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • جای خالی مهدی‌پور احساس نشد!
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • نورافکن: پرسپولیسی‌ها دق دلی خود را سر من خالی می‌کنند!
  • تداوم عملیات خط‌کشی محوری معابر مناطق ۵گانه ارومیه
  • شکار تمساح با دست خالی!
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد