Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا در صفحه تلگرام خود مطلبی را تحت عنوان "اپوزیسیون ایرانی؛ و نقش رضا پهلوی در توهم ایفای نقش پدر خوانده" منتشر کرد.

مشروح این مطلب به شرح زیر است:

"بدنبال اعتراضات مردم در شهرهای مختلف ایران که برای پیگیری مطالبات اقتصادی و اجتماعی خود در تظاهرات حاضر شده بودند، متاسفانه عده ای برای سؤ استفاده به میدان آمدند و با توسل به خشونت نه تنها همان مردمی را که برای پیگیری مطالبات به حق خود به میدان آمده بودند را عصبانی ساخته و از میدان به در کردند بلکه دوستداران کشور را نیز آزرده خاطر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این چند روز جریانهای خارج از کشور بیش از پیش فعالیت خود را توسعه دادند و شتابزده با این خشونت طلبان اعلام حمایت و همبستگی کردند. از این میان تکلیف گروهک منافقین که به علت جنایتهای خود هیچ جایگاهی در میان مردم ایران ندارند مثل همیشه روشن بود. اما رضا پهلوی با هیجان زاید الوصفی که از شنیدن برخی شعارهای محدود انحرافی از سوی برخی تظاهر کنندگان پیدا کرد نیز تحرک قابل ملاحظه ای از خود نشان داد که بسیار هم بی فروغ بود. اما وی بسیار شتابزده ،چون هنوز درک درستی از تحولات ایران ندارد، صریحا در اظهارات خود دست کمک به آمریکا دراز و درخواست کرد که آمریکا با بسیج تمام امکانات از شورشهای ایران حمایت نماید. این اظهارات از سوی شخصی که همواره اصرار دارد خود را میهن پرستی صدیق معرف نماید آنقدر خلاف آشکار شعارهای ملی گرایانه بود که فریاد افراد مستقل و بیطرف خارجی که نظاره گر تحولات ایران هستند را هم در آورد. از جمله پائولو کوئیلو نویسنده و ادیب بسیار برجسته ای که امروزه کتابهایش به زبانهای زیادی ترجمه و در عمده کتابخانه های جهان از جمله ایران وجود دارند در پاسخی کوبنده بر سر وی فریاد کشید که: "بهتر است خفه شوی. ساواک دیگر مرده است و اگر تو بخواهی فکر کودتای دیگری مانند دوره ی نهضت ملی را در سر بپرورانی، مردم یکپارچه به حمایت از کشورشان برخواهند خواست."

اما رضا پهلوی خود در حد اداره ی امور خانواده ی خود فرومانده است و با چنان اتهامات سنگینی مواجه است که نتوانسته حتی حامیان پروپا قرص طرفدار سلطنت پهلوی را هم آرام کند. خودکشی خواهرش لیلا در هتلی در لندن در سال 1380 و در حالیکه هنوز خانواده از شوک آن حادثه بیرون نیامده بود، خودکشی تنها برادرش علیرضا در سال 1389 در شهر بوستون آمریکا سوالات و ابهامات بسیاری را در علل و دلایل این خودکشی ها مطرح نمودند که همه بی پاسخ مانده اند. سوال این بود که این دو شاهزاده که در سنین کودکی از ایران خارج شده بودند و با میلیونها دلار ثروت بادآورده در زندگی های فرااشرافی در اروپا و آمریکا زندگی می کردند تحت چه فشارهای سنگینی قرار داشته اند که میبایست دست به خودکشی بزنند.

بر اساس اطلاع مقامات نزدیک به این خانواده سلطنتی سابق کلید معمای خودکشی این دو نفر بویژه علیرضا که حداقل بر اساس نظریه پلیس آمریکا احتمال قتل او بسیار جدیست، در دست رضا پهلوی است. اخباری که از فسادهای مالی و دخالتهای مکرر وی در زندگی شخصی اعضای خانواده و بی اخلاقیهای مکرر وی وجود دارند چنان شرایط سختی را برای اعضای خانواده ایجاد نموده است که بدلیل آنکه برخی نمیتوانند برون رفتی برای تخلیه احساسات خود داشته باشند به ناچار در عزلت و تنهایی سرنوشتی بهتر از این پیدا نمی کنند که بدن بی جان آنها توسط همسایگان کشف و به پلیس اطلاع داده شود. 

شگفت آور این است که با وجود آنکه لیلا و علیرضا پهلوی که اولی در 32 سالگی و دومی در 44 سالگی جسد بیجان آنها کشف شد هر دو روابط گسترده ای با افراد جامعه ی خود داشتند، هیچیک فعالیتهای عمومی همچون عضویت در شبکه های اجتماعی که امروز از ابزارهای عادی زندگی اجتماعی هستند، نداشتند. اعضای نزدیک به خانواده پهلوی برای توجیه خودکشی لیلا پهلوی گفته اند که او بر اثر ناراحتیها و فشارهای روحی به اعتیاد روی آورده بود ولی هیچوقت شواهدی بر این امر ارائه نگردید، چرا که ابهام مربوط به توجیه وجود این ناراحتیهای روحی نیز خود قابل توضیح نبود. بویژه علیرضا پهلوی که به اقرار دوستانش بسیار فردی اجتماعی بوده است و در حوزه ی تاریخ باستانی ایران مطالعه و تحقیق می کرده است در مدت زندگی خود هیچگاه نتوانست بروز و ظهوری از علائق خود به جامعه معرفی و عرضه نماید. دوستانش اعلام کرده اند که بواسطه موضوع مورد علاقه ی خود که تاریخ کهن ایران بود بسیار علاقمند بود به ایران برود ولی به او گفته شده بود چنین چیزی خلاف مسلم سیاستهای خانواده سلطنتی میباشد و او نمی تواند زندگی شخصی خود را از زیر سایه مقام شاهزادگی جدا سازد. ولی به گزارش پلیس و اعتراف همسایگان او، علیرضا پهلوی هیچگاه در کسوت شاهزادگی زندگی نمی کرد و همسایگان او در شهر بوستون به پلیس اعلام کرده بودند که اکثرا او را در شلوار جین با پیراهن و لباسی آبی رنگ مشاهده میکردند. ولی او فردی محجوب بود و ظاهرا هیچگاه نخواست با اظهار نظراتش مقام و شئونات برادرش را تضعیف سازد ولی با او همفکر نبود. عجیب هم  نبود که او با آنکه از معشوقه اش که با او ازدواج رسمی نکرده بود فرزند دختری داشت، مجبورش کرده بودند و او هم به اجبار پذیرفته بود که باید این موضوع را مخفی نگهدارد. تنها فرح پهلوی شش ماه پس از مرگ علیرضا بود که بدنبال کشف موضوع توسط برخی رسانه ها این موضوع را رسما طی بیانیه ای تایید کرد و گفت دختر علیرضا را که ایریانا نام دارد نزد خود نگه می دارد. البته بیانیه بنحوی تنظیم شده بود که مادر او را که همسر رسمی علیرضا پهلوی نمیباشد، در تعریف شمول خانواده سلطنتی قرار ندهد و همسر را میراثدار علیرضا اعلام نکند. موضوع فرزند علیرضا بی شک از مهمترین موضوعاتی بود که باعث اختلاف زیادی میان خانواده شده بود. 

اما در مجموع مهمترین سندی که میتوانست اطلاعات و مطالب کافی از اسرار خود کشی و یا قتل علیرضا پهلوی ارائه کند نامه ی تفصیلی علیرضا پهلوی بوده است که کنار جسدش بجای گذاشته بود. خیلی از افراد از میان محققین و یا نزدیکان خانواده ی سلطنتی خواستار انتشار این نامه برای روشن شدن حقایق مخفی خانواده پهلوی شده اند، اما به دلایل روشن رضا پهلوی تاکنون از انتشار نامه جلوگیری کرده است. 

بی شک خانواده پهلوی در بحرانی عمیق قرار دارد و اینکه دو نفر از سه فرزند خانواده که برادر و خواهر رضا پهلوی باشند خود کشی کرده اند ابهامات زیادی را سبب گشته است که رضا پهلوی هیچگاه بدان نپرداخته و نتوانسته است به ابهامات و سؤالات نزدیکان و طرفداران خود نیز جواب درستی بدهد. رضا پهلوی فقط با تهدید، فشارهای زیاد جسمی و روحی بر اعضای خانواده و مخفی کاری است که تا بحال توانسته است جایگاه ساختگی خود در این خانواده را تحمیل نماید. نقش او را بیشتر میتوان در قالب پدرخوانده 2 تصویر کرد. زندگی اشرافی و حضور در پشت القاب ساختگی که به یُمن سرمایه های به یغما رفته ی ملت ایران میباشد، باعث شده که کسی نتواند او را به سوال بکشد. اما اعمال روشهای تهدید آمیز وی اعضای خانواده را در چنان فضای ترس قرار داده است بطوریکه برادر و خواهر او نتوانستند با زندگی دهشتباری که برای آنها ایجاد شده بود کنار بیایند و مرگ را بر زندگی ترجیح دادند. حالا با کشته شدن دو عضو اصلی خانواده، هویت آینده ی خانواده ی پهلوی در ابهام قرار دارد ولی این باعث نشده است که رضا پهلوی مشی خود را تغییر دهد. اما سایه ی ترس و ابهامی که در بحث نسبت به نقش او در کشته شدن یا قتل برادر و خواهرش در خانواده اش وجود دارد و پنهانکاریهایی که از سوی او برای جلوگیری از روشن شدن حقیقت وجوددارد، حداقل مانع بزرگی در برابر او برای داشتن نقش سیاسی فعال میباشد. 

دنیا تغییر یافته است و پنهانکاری و اقدامات مافیایی شاید برای کوتاه مدت بتواند باعث تمرکز قدرت رضا پهلوی و ساکت کردن صدای مخالف در خانواده اش بشود اما نمیتواند در جامعه ای که پاسخگویی، شفافیت و روشنگری بخش مهمی از فرهنگ سیاسی روز میباشد، به اعتماد میان طرفداران بینجامد. رضا پهلوی بیش از آنکه بخواهد به فعالیتهای سیاسی خود نظمی بدهد باید اصطلاحا به امورات خانه ی خود سامان بدهد و حداقل باید تکلیف پرداختها و حسابهای مالی خود را که بودجه ای از اموال عمومی میباشد روشن کند و به شبهات و نگرانیهای اطرافیانش از علت قتل یا خودکشی برادر و خواهرش پاسخ دهد. اما اگر نتواند این مباحث را روشن کند که با این تفکر حاکم حتما نخواهد توانست، باید بپذیرد که در چنین فضایی نمیتواند توهم ایفای نقش اپوزیسیون را در خیال بپروراند."

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامی‌یابی و توزیع سبد معیشتی ۲ رویکرد کمیته امداد در ماه رمضان است

ایسنا/اردبیل مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: حامی‌یابی و توزیع سبد غذایی در بین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، دو رسالت این نهاد در جشن رمضان امسال است.

علیرضا حسین‌نژاد، ۲۸ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه جهیزیه، در حال حاضر هیچ پشت نوبتی نداریم و تمامی متقاضیان تحت حمایت این نهاد با بررسی دقیق و کارشناسی جذب شده و ما به سه دهک پایین جامعه خدماتی متنوعی در طول سال ارائه می‌کنیم.

 وی از تهیه و توزیع یک‌هزار و ۲۲۱ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: در زمینه تأمین، تهیه و اهدای جهیزیه نیز هیچ پشت نوبتی در استان وجود ندارد.

 مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۵۵ درصد رشد منابع کمیته امداد را در بحث ارائه خدمات بلاعوض و تسهیلات پرداختی در سال‌جاری شاهد بودیم به طوری که یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خدمات بلاعوض و تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

 حسین‌نژاد افزود: در ۱۱ ماهه امسال مردم خیر و نیکوکار استان اردبیل ۱۸۷ میلیارد تومان مساعدت به این نهاد انقلابی داشتند و ما تا ریال آخر این مبالغ را در بین خانواده‌های نیازمند توزیع کردیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این میزان درآمد نسبت به سال گذشته رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد و مجموعه کمیته امداد سعی کرده تا همه این مساعدت‌های مردمی را در بین جامعه هدف به موقع و مناسب توزیع کند.

 حسین‌نژاد اضافه کرد: عملکرد ما در ارزیابی کشوری منجر به کسب رتبه برتر کشوری در بین استان‌های کشور شده و کمیته امداد استان اردبیل توانسته جایگاه ممتازی را در کشور از لحاظ عملکردی به دست آورد.

 وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان کمیته امداد استان اردبیل ۲ هدف جدی را دنبال می‌کند که در گام نخست جذب ۱۰ هزار حامی برای طرح اکرام ایتام و محسنین است.

 حسین‌نژاد در ادامه سخنان خود یادآور شد: سرانه پرداختی کشوری به ایتام ۸۵۰ هزار تومان بوده در حالی که این سرانه در استان اردبیل ماهانه ۷۸۰ هزار تومان است که سعی می‌کنیم با افزایش جذب حامیان این مبالغ را ارتقا دهیم.

 وی سرانه پرداختی به محسنین را در کشور ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: این سرانه پرداختی در استان اردبیل ۲۴۰ هزار تومان است که نصف سرانه کشوری محسوب می‌شود.

 حسین‌نژاد تصریح کرد: در کنار جذب ۱۰ هزار حامی برای افزایش مبلغ پرداختی به ایتام و محسنین، سعی ما بر این است تا در جشن رمضان امسال ۴۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد از سبد غذایی بهره‌مند شوند.

 مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امیدواریم در جشن رمضان امسال بتوانیم بخشی از نیازمندی خانواده‌ها را در ایام نوروز و آستانه سال نو برطرف کرده و زمینه‌ساز عزت‌آفرینی این خانواده‌ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عامل قتل خانوادگی در کرمانشاه خودکشی کرد
  • خودکشی عامل قتل عام خانوادگی در کرمانشاه + جزئیات
  • عامل قتل‌عام خانوادگی در کرمانشاه خودکشی کرد
  • عامل قتل عام خانوادگی در کرمانشاه خودکشی کرد
  • رونمایی از پروژه حذف رضا پهلوی / از ائتلاف ضدایرانی جدید اپوزیسیون چه می‌دانید؟ +عکس و فیلم
  • حامی‌یابی و توزیع سبد معیشتی ۲ رویکرد کمیته امداد در ماه رمضان است
  • عیدی متفاوت «لیلا اوتادی» به خانواده‌های خراسانی
  • فروپاشی منشور همبستگی؛ دُم خروس سناریوی سوریه‌سازی ایران
  • نخستین دکتر دانشگاه دیده در یزد/ از تاسیس بهداری در یزد تا سناتوری دربار پهلوی
  • شوک درمانی احمدی‌نژاد چه تاثیری بر خانواده‌ها گذاشت؟