Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: آمریکا شکست در سوریه، عراق و افغانستان را به ایران و پاکستان نسبت می‌دهد و با پنهان کردن این ناکامی‌ها به دنبال راه‌اندازی جنگ تازه در منطقه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد گفت: آمریکا به دنبال راه‌اندازی جنگ تازه در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا ناکامی خود در سوریه، عراق و افغانستان را به پاکستان و ایران نسبت می‌دهد.

جعفری تأکید کرد: بعد از 17 سال حضور آمریکا در افغانستان هنوز هم 50 درصد این کشور در اختیار دولت نیست و بیشتر شبه‌نظامیان به ویژه طالبان بر این مناطق سلطه دارند.

دبیرکل حزب وحدت مسلمین اظهار داشت: آمریکا به علت دورویی و نفاق در جنگ با طالبان پیروز نشد؛ این در حالی است که کشورهای عضو ناتو حاضر نیستند نیروی نظامی بیشتری به افغانستان اعزام کنند.

راجا ناصر عباس جعفری تصریح کرد: آمریکا تصور می‌کرد می‌تواند به کمک عربستان بر سوریه مسلط شود و بشار اسد را مانند قذافی و صدام برکنار کند اما چیزی جز شکست نصیبش نشد.

جعفری ادامه داد: شبه‌نظامیانی که آمریکا از آن‌ها پشتیبانی می‌کرد بعد از شکست در سوریه به افغانستان انتقال یافته‌اند تا یک جنگ نیابتی دیگر را در این کشور به راه بیندازند.

وی افزود: آمریکا بعد از شکست‌های پی در پی تصور کرد می‌تواند با ایجاد اغتشاش در ایران و متهم کردن پاکستان ناکامی خود را جبران کند.

راجا ناصر عباس جعفری گفت: حتی هزینه عبور کامیون‌های ناتو که از پاکستان عبور می‌کنند بیشتر از پول‌هایی است که آمریکا به این کشور پرداخت می‌کرد.

جعفری بیان کرد: زمانی که مسیر ارسال تدارکات ناتو بر اثر تحصن عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف بسته شد واشنگتن به اهمیت این مسیر پی برد.

دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین تأکید کرد: هزاران نفر از مردم پاکستانی قربانی جنگ به اصطلاح مبارزه با تروریسم آمریکا شدند.

وی افزود: حزب وحدت مسلمین همیشه با شرکت پاکستان در جنگ نیابتی افغانستان مخالف بود و هست.

راجا ناصر عباس جعفری اظهار داشت: آمریکا دوست پاکستان نیست و فقط به منافع خود می‌اندیشد زیرا بعد از آنکه اهدافش در افغانستان تأمین شد اسلام‌آباد را تنها گذاشت.

جعفری هشدار داد که همه کشورهای اسلامی باید درباره دسیسه‌های مثلث عربستان، اسرائیل و آمریکا هوشیار باشند.

دبیر کل حزب وحدت مسلمین در پایان گفت: همکاری با آمریکا سبب شد پاکستان دچار ناامنی شود و اقتصاد این کشور به شدت آسیب ببیند بنابراین با پند گرفتن از گذشته نباید چنین شیوه‌ای را ادامه بدهیم.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنسولگری افغانستان در شهر کراچی پاکستان اعلام کرد ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس آزاد شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجبار تخاری» سرکنسول حکومت افغانستان در کراچی اظهار داشت 63 پناهجویی که در مسیر بازگشت به افغانستان بازداشت شده بودند پس از تلاش‌ها، آزاد شدند.

وی افزود این پناهجویان بدون دلیل موجهی در منطقه «گوتکی» در ایالت «سند» پاکستان بازداشت شده بودند.

تخاری تاکید کرد پناهجویان بازداشت شده با وساطت کنسولگری افغانستان آزاد و به کشورشان بازگشتند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود بازداشت پناهجویان افغان توسط نهادهای امنیتی پاکستان به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آمار کنسولگری افغانستان در کراچی از نیمه فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار پناهجوی افغان شامل زنان و کودکان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند و به افغانستان بازگشتند.

محرومیت 80 درصدی کودکان پناهجوی افغان از تحصیل در پاکستانآزادی 89 پناهجوی افغان از زندان‌های پاکستانبرنامه جهانی غذا: هزاران خانواده پناهجوی افغان دست خالی از پاکستان اخراج شده‌اند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد