Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وی گفت:اگر طرح های احیا دریاچه ارومیه اجرا نمی‌شد این دریاچه به صورت کامل خشک شده بود، غبارهای نمکی تا ۱۰۰‌درصد افزایش می‌یافت و مردم نیز در این منطقه به دنبال مهاجرت بودند.

وی افزود: دریاچه ارومیه درحال‌حاضر 1700 کیلومتر وسعت دارد و باید به خاطر داشته باشیم که اگر طرح احیای دریاچه ارومیه نبود، این وسعت کنونی هم وجود نداشت و دوم هم اینکه هدف از احیای دریاچه ارومیه در وهله نخست بیش از آنکه نجات دریاچه باشد، نجات مردم آن به‌ ویژه در شرق این منطقه از غبارهای نمکی بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری یاد آور شد:درحال‌حاضر دو سوم غبارهای نمکی دریاچه ارومیه مهار شده است که با کمک دستگاه‌ های مختلف از جمله سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری ، محیط ‌زیست ، ستاد احیای دریاچه ارومیه و ... همراه بود.

دبیر ستاد احیاء دریاچه ارومیه با بیان اینکه باید هر چه سریع‌تر انتقال آب را از حوضه رودخانه ارس به دریاچه ارومیه برگردانیم گفت: میزان انتقال آب از این رودخانه به دریاچه ارومیه سالانه حدود ۶۵۰میلیون مترمکعب است و در کنار آن ۳۰۰میلیون متر مکعبی که فاضلاب‌های تصفیه شده شهرهایی مانند تبریز و... است، باید برگردانده شود که حدود یک میلیارد مترمکعب می‌شود. در سوی دیگر صرفه جویی‌های بخش کشاورزی نیز باید دنبال شود که البته شروع شده و باید جدی‌تر مورد پیگیری قرار گیرد.

کمبود منابع مالی سبب افزایش بازه زمانه پیش بینی شده برای احیاء دریاچه ارومیه
دبیر ستاد احیاء دریاچه ارومیه یاد آور شد: شرایطی که برای دریاچه ارومیه به وجود آمد سبب شد که بازه زمانی 10ساله احیای آن با تاخیر در تامین منابع به ۱۲سال برسد اما برخی که انتقاد می‌کنند یادشان باشد اگر این عملیات اجرا نمی‌شد چه بلایی بر سر دریاچه ارومیه و مناطق شهری اطراف آن می‌آمد و حتی شهر ارومیه هم از غبارهای نمکی آسیب می‌دید و تهدید می‌شد اما پیشرفت طرح احیا وابسته به چگونگی تخصیص بودجه و اعتبار آن است.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان