Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده برگزیده جایزه جلال‌ آل‌احمد می‌گوید اگر امکانات ادبی مرکز و پایتخت در اختیار نویسندگان شهرستانی قرار می‌گرفت اتفاقات بهتری در فضای ادبیات ایران رقم می‌خورد.

مریم جهانی نویسنده رمان «این خیابان سرعت‌گیر ندارد»، برگزیده دهمین دور جایزه ادبی جلال آل‌احمد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این رمان اظهار داشت: از اواخر سال ۱۳۹۳ ایده این داستان در ذهن من شکل گرفت و خیلی هم اتفاقی این مساله روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۹۴ بود که نوشتنش را شروع کردم و تا آخر همان سال هم نوشتن این رمان زمان برد. من پیش از انتشار این کتاب تجربه تالیف و انتشار یک مجموعه داستان با عنوان «چراغ‌های خاموش» را هم داشتم. پس از پایان تالیف، در تماسی با نشر مرکز به من گفته شد که رمان را بررسی خواهند کرد و چهارماه پس از دریافت رمان نیز اطلاع دادند که کار پذیرفته شده است.

وی درباره درون مایه این رمان نیز گفت: در کتاب «این خیابان سرعت‌گیر ندارد» می‌خواستم از انفعال برخی خانم‌ها در جامعه خودمان انتقاد کنم. دلم می‌خواست متوجه باشند که باید برای خواسته خود بجنگند وگرنه نمی‌توان انتظار داشت تا دیگران حق آنها را بدهند. شخصیت داستان من نیز بر همین اساس شکل گرفته است.

وی ادامه داد: من باور ندارم که حضور در تهران و پایتخت عامل صرف پیشرفت خواهد بود. من در شهر خودم، کرمانشاه نیز بدون ارتباط با مرکز کار می‌کنم. البته بودن یک استاد خوب که می‌شود در مرکز و پایتخت آن را یافت گاهی می‌تواند در دست نوشتن به تو کمک کند اما وقتی خودت نوشتی و می‌خواهی از کسی برای نقد کمک بگیری معمولا پای کار می‌لنگد و نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. استاد من هم دانش خوبی داشت و توانست ایرادات رمانم را در حین نوشتن بیرون بکشد.

جهانی در عین حال گفت: من فکر می‌کنم نویسنده با خلوت و تنهایی خودش است که می‌تواند کار کند و این جزو ذات نویسندگی است ولی در مجموع انگار نمی‌کنم که اگر امکانات و اساتید تهران در دسترس ما هم بودند شاید اتفاقات بهتری هم رخ می‌داد.

این نویسنده جوان درباره حس خود از دریافت جایزه جلال هم گفت: هنوز ذوق‌زده‌ام. قبول دارم که هر نویسنده‌ای برای کار خودش امید دارد اما هر کسی دیگری هم جای من بود از دیده شدن و انتخاب کتابش شگفت‌زده و سرشار از ذوق بود. من نویسنده مطرحی نبودم و دیده شدن کتابم برایم خیلی جذاب بود.

رمان «این خیابان سرعت‌گیر ندارد» را نشر مرکز منتشر کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورس از هافبک‌های گل‌گهر گلزن می‌سازد!

به گزارش "ورزش سه"، روبرتو تورس در بازی هفته بیست و پنجم مقابل مس رفسنجان ششمین پاس گل فصل خود را داد و این پاس گل‌ها برای سه بازیکن مختلف ارسال شده و سعید سحرخیزان هم از نبوغ این بازیکن بهره‌مند شد.

بین بازیکنان گل‌گهر احمد زنده‌روح بیشترین سهم را داشته و روبرتو تورس 4 بار این بازیکن برای این بازیکن پاس گل ارسال کرده و هماهنگی جالبی بین هافبک‌های این تیم وجود دارد و یکی دیگر از پاس‌گل‌های تورس برای علیرضا علیزاده ارسال شده است.

او در بازی گذشته اولین پاس گل خود را برای سعید سحرخیزان ارسال کرد تا مهاجم جوان این تیم هم بتواند روی پاس‌های دقیق او گلزنی کند.

اکثر پاس‌ گل‌های تورس روی ارسال‌های کوتاه و بلندی بوده که در جریان مسابقه انجام شده و بازیکنان گل‌گهر با شناخت خوبی که نسبت به او پیدا کردند با استارت‌های ناگهانی و انفجاری پشت مدافعان حریف قرار می‌گیرند و صاحب موقعیت گلزنی می‌شوند.

ارسال روز گذشته تورس برای سحرخیزان خط‌کشی شده با قوس مناسب بود، دید وسیع تورس زمانی که در جناحین صاحب توپ است بارها برای گل‌گهر در بازی با مس‌رفسنجان برای این تیم موقعیت‌ساز بود و عملکرد خوبی مقابل هافبک‌های دونده این تیم داشت.

آمار پاس گل‌های تورس در این فصل به شرح زیر است:

هفته نهم - زنده‌روح
هفته یازدهم - زنده‌روح
هفته ششم - علیرضا علیزاده
هفته هجدهم - زنده‌روح
هفته بیستم - زنده‌روح
هفته بیست و پنجم - سحرخیزان

دیگر خبرها

  • تورس از هافبک‌های گل‌گهر گلزن می‌سازد!
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • بدرود آقای پل استر
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • میراث «پل آستر» در سینما
  • پُل آستر درگذشت
  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • «پل آستر»‌ درگذشت
  • «کمی دیرتر» به چاپ هفدهم رسید