Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-24@13:14:01 GMT

سال آینده واردات بنزین نخواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۸۱۳۸۴

سال آینده واردات بنزین نخواهیم داشت

به گزارش امتداد نیوز، علیرضا صادق آبادی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال آینده واردات بنزین به کشور متوقف خواهد شد، بیان داشت: برنامه وزارت نفت جلوگیری از واردات بنزین است به همین دلیل بودجه ای برای واردات در سال ۹۷ در نظر نگرفته ایم و تمامی پالایشگاه های کشور برای حفظ ظرفیت ۸۰ میلیون لیتر همت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: طرح تولید روزانه یک تا دو میلیون لیتر بنزین هم در پالایشگاه لاوان تا پایان سال وارد مدار خواهد شد و ظرفیت تولید روزانه بنزین در کشور تثبیت خواهد شد.

صادق آبادی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بندرعباس هم تا پایان سال به ظرفیت کامل ۳۶۰ هزار بشکه خوراک و ۳۶ میلیون لیتر بنزین یورو۵ خواهد رسید.

معاون وزیر نفت اظهارداشت: برای حل مشکل بدهی های شرکت نفت به پیمانکاران پروژه فاز دو و سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس از محل صندوق توسعه درخواست ۲۶۰ میلیون یورو کرده ایم که دولت با درخواست وازرت نفت موافقت کرده است و امیدواریم این رقم به سرعت به مجموعه وزارت نفت تزریق شود.

true برچسب ها : علیرضا صادق آبادی واردات بنزین وزارت نفت ایران کمیسیون انرژی مجلس true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پاسخ به اینکه رفتار دولت شائبه افزایش قیمت بنزین را در جامعه ایجاد کرده است، به اعتقاد شما با توجه به شرایط موجود اقتصادی، جامعه پذیرش افزایش قیمت بنزین را دارد یا خیر؟ به «انرژی پرس» گفت: در حال حاضر با توجه به نرخ تورم و گرانی‌های موجود، اگر افزایش قیمت بنزین هم در دستور کار دولت باشد، یکی از اشتباهات استراتژیک دولت آقای رئیسی خواهد بود.

به گزارش انرژی پرس، نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به ارتباطی که با مردم و جامعه داریم به خوبی می دانیم که دیگر گنجایش و کشش افزایش قیمت ها را ندارند. بنابراین به اعتقاد من بنزین در کشور ما نسبت به درآمد و وصولی مردم، قیمت متناسبی نسبت به کشورهای اروپایی دارد.

او اضافه کرد: تاکید می کنم به جای اینکه دولت تمرکزش را روی افزایش قیمت بنزین بگذارد، بهتر است روی کاهش مصرف بنزین متمرکز شود؛ آن هم نه با افزایش قیمت بنزین یا کاهش سهمیه سوخت! بلکه با واردات خودروهای کم مصرف.

رشیدی کوچی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر دولت تعدادی خودرو به اسم خودروی هیبریدی وارد کشور کرده است، اما عملا مصرف این خودروهای چینی فرق چندانی با خودروهای دیگر ندارد و کم مصرف نیستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به دولت توصیه کرد دست از لجبازی با مردم در قصه واردات خودرو بردارد و اجازه دهد واردات خودرو نزدیک به قیمت جهانی وارد کشور شود.

او همچنین تاکید کرد: در این صورت در کنار واردات خودروهای خارجی کم مصرف آن هم به قیمت بازار جهانی، اگر مایل بود، می تواند بنزین را هم به قیمت جهانی به مردم عرضه کند.

سخنگوی فراکسیون شفافیت مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: نمی توانیم بنزین را به قیمت جهانی به مردم بفروشیم، اما خودروهایی که دست مردم می دهیم دو دهه نسبت به خودروهای جهانی عقب تر باشند. لذا امیدواریم این اتفاق در آینده نزدیک رقم بخورد و مردم احساس بهتری نسبت به شرایط پیش رو داشته باشند و دولت دست به چنین ریسک خطرناکی نزند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم