Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماره مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ، دریافت فیش حقوقی ،آخرین اخبار مستمری بگیران تامین اجتماعی

راهنمای استفاده از سامانه ارائه خدمات فیش مستمری بگیران:

۱- پر کردن هر چهار آیتم موجود در این بخش الزامی است.

۲- کد ملی را بدون خط تیره وارد کنید.

۳- جهت درج شماره مستمری، از صفحه اول دفترچه درمانی می توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴- جهت جستجوی شعبه مورد نظر ،ابتدا نام استان در محل مورد نظر درج و نام شعبه را از لیستی که در قسمت زیرین ظاهر خواهد شد انتخاب کنید.

۵- مستمری بگیران استان تهران بایستی در انتهای فهرست اسامی استان ها یکی از ادارات کل شرق و یا غرب تهران بزرگ را انتخاب نمایند.

۶- نام تهران بزرگ در اسامی استان ها فقط مربوط به شعب سیمان تهران و شرکت نفت می باشد.

۷-برای مشاهده این صفحه بهتر است از نگارش هفت یا بالاتر اینترنت اکسپلورر Internet Explorer یا آخرین ورژن موزیلافایرفکسMozilla firefox استفاده نمائید.

۸- در صورتیکه شماره ملی در شعبه مورد نظر یافت نشد،پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده به شعبه مربوطه مراجعه نموده و نسبت به تکمیل پرونده هویتی اقدام فرمایید.

ورود به سامانه فیش و احکام مستمری بگیران

ساتین

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید سوابق سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی برای این افراد

طرح بیمه دانشجویی بیمه تامین‌اجتماعی برای تمامی دانشجویان کشور در هر مقطع تحصیلی و دانشگاهی که مشغول تحصیل هستند، به عنوان یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود که افراد می‌توانند با انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه، تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار گیرند و سال‌های تحصیلات دانشگاهی برای آن‌ها به عنوان سابقه بیمه‌پردازی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، سطوح مختلف حق بیمه پرداختی بیمه دانشجویی، به سه صورت است؛ نرخ پرداخت حق‌بیمه ۱۲ درصد مشتمل بر تعهدات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است.

نرخ پرداخت حق‌بیمه ۱۴ درصد امکان استفاده از تعهدات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی را برای دانشجویان به همراه خواهد داشت و کامل‌ترین نرخ پرداخت حق‌بیمه در این نوع بیمه نرخ ۱۸ درصد است که کلیه تعهدات مربوط به بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی را برای افراد تحت پوشش به همراه دارد.

دانشجویان تحت پوشش خدمات درمانی به تبع بیمه‌پردازی والدین، می‌توانند در صورت انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی کماکان و بدون پرداخت مبلغی دیگر از خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز استفاده کنند.

سایر دانشجویان بیمه‌شده و افراد تحت تکفل این گروه نیز با پرداخت حق سرانه درمان به تعداد اشخاص تحت‌تکفل، مجاز خواهند بود از امکانات مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور و همچنین امکانات مراکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرارداد استفاده کنند که رقم حق سرانه درمان، هر سال در بودجه کشور پیش‌بینی می‌شود.

در همین راستا دانشجویان می‌توانند برای ثبت‌نام در طرح بیمه دانشجویی، از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir یا از طریق اپلیکیشن «تأمین من» اقدام کنند و همچنین حق‌بیمه را نیز از طریق همین سامانه یا اپلیکیشن عنوان شده یا مراجعه حضوری به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت کنند و در صورتی که طی مراحل ثبت‌نام و انعقاد قرارداد با مشکل مواجه شدند با مرکز ارتباطات مردمی تأمین‌اجتماعی با شماره ۱۴۲۰ تماس گیرند.

در همین راستا نیز سامانه ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین اجتماعی نسبت به برخی سوالات مطرح شده از سوی مردم پاسخ داده است.

۱- در چه صورتی امکان استرداد مبلغ حق بیمه داشجویی امکان‌پذیر است؟

استرداد مبلغ صرفا در زمانی امکان‌پذیر است که برای فرد همزمان با سوابق بیمه دانشجویی، بیمه اجباری نیز ارسال شده باشد و باتوجه به ارجحیت بیمه اجباری امکان استرداد مبلغ امکان‌پذیر می‌شود.

۲- درصورتی که فرد متقاضی، شماره بیمه نداشته باشد چه باید کند؟

در صورتی که فاقد شماره بیمه است، باید با کلیک بر روی کلید “نام‌نویسی” و با تکمیل موارد درخواستی نسبت به اخذ شماره بیمه اقدام و سپس مراحل انعقاد قرارداد را طی کند؛ در غیر این صورت (دارا بودن شماره بیمه) این منو نمایش داده نمی‌شود.

۳-آیا انعقاد قرار داد بیمه دانشجویی موجب قطع مستمری می‌شود؟

با توجه به اینکه تحصیل شغل تلقی نمی‌شود، در صورتی که دانشجو از مستمری بازماندگان استفاده کند، با انعقاد قرارداد دانشجویی مستمری وی قطع نمی‌شود.

۴- آیا امکان خریداری سوابق سال‌های گذشته (دوران دانشجویی) با بیمه دانشجویی وجود دارد؟

خیر، چنانچه دانشجو صرفاً به تحصیل اشتغال داشته باشد امکان ثبت قرارداد و تولید سابقه دارد.

۵- آیا می‌توان بیمه دانشجویی را خرید؟

شروع بیمه دانشجویی از تاریخ انعقاد قرارداد خواهد بود و امکان خرید سوابق دوران دانشجویی در گذشته وجود ندارد.

۶- تفاوت بیمه دانشجویی و مشاغل آزاد در چیست؟

بیمه دانشجویی براساس مقررات مربوط به بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد صورت می‌گیرد؛ با این تفاوت که در صورت تحت تکفل بودن دانشجو تبعی پدر یا مادر بیمه‌پرداز، امکان انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان میسر بوده و این قرارداد رابطه تبعی را قطع نمی‌کند.

۷-آیا می‌توان بیمه دانشجویی را بعد از فارغ التحصیلی ادامه داد؟

بله، امکان ادامه بیمه‌پردازی پس از اتمام دوران تحصیل در قالب بیمه اختیاری یا بیمه حرف و مشاغل آزاد میسر است و سوابق بیمه دانشجویی با سوابق بیمه‌پردازی بعد از دوران دانشجویی تجمیع می‌شود.

۸- آیا بیمه دانشجویی خارج از کشور داریم؟

-این بیمه فقط برای دانشجویانی است که در دانشگاه‌های داخل تحصیل می‌کنند. دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور می‌توانند از بیمه ایرانیان خارج از کشور استفاده کنند.

۹- بیمه دانشجویی چه فایده‌ای دارد؟

هر چند هدف دانشجو در دوران تحصیل، کسب دانش، مهارت و توانمندی جهت حضور در عرصه‌های آینده کشور بوده و فعالیت آنان شغل تلقی نمی‌شود، اما دانشجویان به عنوان سرمایه ارزنده نقش اساسی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور داشته و با آگاهی مبتنی بر دانش در تولید و اشتغال نقش اساسی را ایفاء می‌کنند و برای تأمین آتیه خود ضرورت دارد که تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای از جمله بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و خدمات درمانی قرار گیرند.

بر همین اساس سازمان تأمین اجتماعی بستر بیمه‌پردازی برای دانشجویان درچارچوب قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد را فراهم کرده و درحال حاضر نیز امکان انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه به صورت کاملاً غیرحضوری جهت آنان وجود دارد.

۱۰- بیمه فرزند دانشجو چگونه است؟

اگر فرزند، دانشجو باشد می‌تواند با مراجعه به سامانه es.tamin.ir منوی بیمه شدگان / بیمه شدگان خاص بیمه فراگیر خانواده ایرانی / انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان؛ نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کند. اگر دانشجو دارای فرزند تحت تکفل باشد، در صورت انتخاب حمایت درمان با پرداخت سرانه درمان؛ حمایت درمان جهت فرزند وی نیز ارائه می‌شود.

۱۱- اتصال بیمه دانشجویی به تأمین اجتماعی امکان دارد؟

سوابق ناشی از انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی، در سوابق بیمه شدگان به منظور بهره‌مندی از تعهدات بلند مدت سازمان تأمین اجتماعی منظور خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خرید سوابق سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی برای این افراد
  • بدهی ۶ هزار میلیاردی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها
  • واریز حقوق اسفند بازنشستگان لشگری
  • تشریح خدمات جدید اپلیکیشن «تأمین من»
  • خدمات جدید اپلیکیشن «تامین من»
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان
  • بدهی ۳۷۰۰ میلیارد تومانی کارفرمایان تأمین اجتماعی در فارس
  • «دولت قادر به کنترل نرخ ارز نیست؛ چرا حقوق بگیران باید زیر فشار تورم باشند؟»
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد سازمان تأمین‌ اجتماعی
  • فوری؛ بازنشستگان حساب خود را چک کنند+ جزییات واریزی جدید به حساب بازنشستگان