Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، شهادت از برترین واژه‌های فرهنگ اسلامی و از مقدّس‌ترین مفاهیم معارف الهی است، شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می‌کند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می‌پیوندد.

در هشت سال جنگ تحميلی شاهد فداكاری و رشادت‌های رزمندگانی از قشرهای مختلف جامعه بوديم، كسانی كه براي حفظ ميهن و ناموس خود جنگيدند و با همياری و همدلی مادران و همسرانشان شهادت را انتخاب كردند، در این میان همسر شهیدی را می‌بینیم که بعد از شهادت همسر خود با کوشش‌های بی‌نظیر علاوه بر رونق اقتصادی کشور، عده‌ای نیز از کوشش آن‌ها روزی حلال کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان کارآفرینانی هستند که کمر همت بسته‌اند تا واسطه روزی برخی دیگر باشند.

معصومه رخشی، همسر شهید محمدعلی ناصری، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه موفقیت‌های خود را مدیون همسر شهیدش است، اظهار کرد: محمدعلی ناصری، متولد پنجم خرداد 1334 از شهدای سازمان بهزیستی اسفراین بود که در26 تیر 1365 در جاده میامی شاهرود به شهادت رسید.

وی در ادامه گفته‌هاي خود در خصوص ازدواجش با شهيد، عنوان كرد: تقریبا 18 سالم بود که با محمدعلی در سال 59 ازدواج کردم،  ثمره اين ازدواج پنج ساله، یک دختر و یک پسر به نام‌های ندا و علی اکبر است.

شهيد ناصری؛ كارمند، كشاورز و دامداری نمونه

رخشی ابراز کرد: شهید ناصري، رئیس سازمان بهزیستی شهرستان اسفراین بود، در عین حال کشاورز و دامداري نمونه و آدم زحمتکشی بود، با هم هکتارها زمین را درخت می‌کاشتیم و یا دامداری می‌کردیم.

اين همسر شهيد در خصوص ويژگي‌هاي شهيد ناصري، بيان كرد: محمدعلي ساده و مخلص بود، در همان پنج سالی که با هم عاشقانه زندگی کردیم، پا به پای هم هکتارها زمین را درخت سیب، گلابی و گیلاس کاشتیم، گوسفندان را به بیابان می‌بردیم و کارهای کشاورزی را با هم انجام می‌دادیم. 

ارادت خاص شهید به حضرت علی(ع)

وی با تأکید بر اینکه شهید ارادت خاصی به حضرت علی(ع) داشت، بیان کرد: به دليل عشق به حضرت، تقریبا نهج‌البلاغه را حفظ كرده بود و خواندن نماز و نهج‌البلاغه بهترین سرگرمی شهيد محسوب مي‌شد. 

رخشی در ادامه گفته‎هاي خود اظهار كرد: محمدعلي عاشق كمك كردن به بچه‌هاي بی‌سرپرست و بد سرپرست بود، به همین دلیل نانوایی ساخت تا عوايد آن صرف اين بچه‌ها شود.

این همسر شهید با اشاره به اینکه زمان ازدواج با شهید دیپلم داشته است، افزود: بعد از گذشته 9ماه از ازدواجمان، شروع به ادامه تحصیل کردم و توانستم فوق دیپلم خود را در رشته پرستاری بگیرم.

وی در ادامه گفته‌هاي خود با تأكيد بر اينكه محمدعلي عقیده‌ی خاصی به امام داشت، اظهار كرد: شهيد، معتقد بود باید از وطن دفاع کنیم وگرنه دشمن با ورود به خاكمان همه چیز را نابود خواهد كرد.

علاقه خاص شهید به جبهه

رخشی با اشاره به اینکه شهید ناصري هر ساله در هفته بهزیستی به جبهه می‌رفت، عنوان کرد: محمدعلي علاقه خاصی به آنجا داشت و همیشه از حال و هوای جنگ می‌گفت. 

این همسر شهید با بيان اينكه شهيد از طريق بهزيستي پنج بار به جبهه اعزام شد، افزود: هميشه از مشهد به جبهه اعزام مي‌شد و بار آخر حس عجيبي داشت، لذا صبح به همراه برادرم به مشهد آمدیم تا هم شهید را راهی جبهه کنیم و هم به مراسم عروسی یکی از دوستانم برویم، محمدعلی سوار اتوبوس شد و من و برادرم برای عروسی به خانه دوستمان رفتیم، هنوز ظهور نشده بود که مادرم زنگ زد و گفت: اتوبوس شهيد و همكارانش در راه جبهه تصادف كرده است. 

رخشی، نحوه به شهادت رسيدن شهيد را اينگونه بيان كرد: راننده اتوبوسی که محمدعلی و بقیه همکارانش را به جبهه می‌برد، راننده بیابان و جاده نبود، بلکه راننده اتوبوس‌های شرکت واحد بود که هیچ آشنایی با جاده نداشت، لذا در حین رانندگی خوابش می‌برد و اتوبوس با کامیونی در جاده میامی به شاهرود تصادف می‌کند و از میان 36 مدیر بهزیستی خراسان، شش نفر شهید و بقیه جانباز می‌شوند. 

این همسر شهید ادامه داد: با شنيدن خبر تصادف محمدعلی، اصلا نفهمیدم چطور خود را به بیمارستان امدادی رساندم، خانه دوستمان که عروسی دعوت بودیم چهارراه لشگر بود، از‌آنجا تا بیمارستان امدادی پای برهنه فقط می‌دویدم. 

وی با اشاره به اینکه آن زمان دوره کارآموزی پرستاری را در بیمارستان امدادی می‌گذراندم، اظهار كرد: از این جهت بیمارستان امدادی را خوب می‌شناختم، تک تک مریض‌ها و بخش‌ها را گشتم ولی از محمدعلی خبری نبود، به مادرم زنگ زدم و گفتم که خبری از شهيد در بیمارستان امدادی نیست، مادرم گفت: حتما آنان زخمی شده‌ و به بیمارستان اسفراین منتقل شده‌اند.

این همسر شهید گفت: دوباره سوار اتوبوس شدیم تا به اسفراین برگردیم، در همین حین آمبولانسی از کنار اتوبوس رد شد، متوجه شدم که این اتوبوس حامل زخمی‌های همان تصادف در جاده میامی شاهرورد است، دائما در اتوبوس دعا می‌کردم که آنها فقط زخمی شده‌ و اتفاق خاصی برایشان نیفتاده باشد، هنگامی که به اسفراین برگشتیم متوجه شهادت محمدعلی شدم. 

خبر شهادت محمدعلی  بی‌رمقم كرده بود

وی با بیان اینکه خبر شهادت محمدعلی بی‌رمقم كرده بود، ابراز کرد: برای من به عنوان يك زن 24 ساله با دو بچه كوچك لحظات سختی بود، همه این مسائل را در ذهنم مرور می‌کردم و هر چه بیشتر به عمق فاجعه پی می‌بردم.

بنیاد شهید و خانواده همسرم حمايتم نكردند 

رخشی با اشاره به اینکه بعد از شهادت محمدعلی بنیاد شهید و خانواده همسرم حمايتم نكردند، گفت: با هر سختی بود، سال‌ها را سپری کردم و توانستم به تنهایی هم جای پدر و مادر را برای فرزندانمان پر کنم، خوشحالم كه فرزندانم به مدارج بالاي تحصيلي رسيده‌اند.

وی ابراز کرد: بنیاد شهید خانواده من است، آیا یک خانواده با فرزند خود اینطور رفتار می‌کند، آیا در قبال فرزند خود هيچ حمايت مالی، روحی و عاطفی ندارد، آنان با من که فرزندشان بودم خوب رفتار نکردند.

رخشي در ادامه گفته‌های خود به بیان خاطره‌ای از شهید ناصري پرداخت و ابراز کرد: بهترین خاطره‎ی من مربوط به زمانی می‌شود که دخترم ندا چهار ماهه بود و با محمدعلی در زمینمان نهال می‌کاشتیم.

این همسر شهید ادامه داد: هزاران بار خدا را شاكرم، به خاطر توان و انرژی که به من داد تا زندگی خود را از صفر به این جا برسانم، این همه انگیزه و توان را مديون همسر شهیدم هستم.

اين بانوی كارآفرين با اشاره به اینکه كارم را از سال 81 با 500 بوقلمون شروع کردم، گفت: زمانی‌که در مشهد هیچ‌کس پرورش بوقلمون نداشت، من تنها كسی بودم که توانستم تحریم‌ها را بشکنم و با وارد کردن مولد بوقلمون، کشور را تا حد امکان خودکفا کنم.

وي با بيان اينكه سال‌های زيادي را تنها کار کردم، افزود: در همان سال‌های ابتدایی سالنی را در پشت آرامگاه فردوسی اجاره کرده و به خاطر اینکه تنها بودم، سختی‌های بسیاری را متحمل شدم.

رخشی، با اشاره به سختی‌های پرورش بوقلمون، عنوان كرد: در سال‌های ابتدایی شروع کارم، تنها یک کارگر افغانی کمک حالم بود که او هم شب‌ها به خانه‌ی خود برمی‌گشت و من تنها در سالن می‌ماندم، صبح یکی از روزها، هنگامی که در سالن را باز کردم، ماری به اندازه یک و نیم متر از لای در به زمین افتاد، خیلی ترسیدم، ولی همین سختی‌ها باعث به وجود آمدن لحظات شیرین امروزم شد، من اعتقاد دارم خواستن تنوانستن است و ما می‌توانیم. 

وی با بيان اینکه در حال حاضر در شرکت بوقلمون مادر پردیس طوس، پانصد و 50 هزار جوجه بوقلمون را پرورش می‌دهد، بيان كرد: در سال 85 با وامی که از بانک ملی گرفتم، توانستم سوله‌ای بزرگتر در جاده سد کارده اجاره کنم. 

اين بایوي كارآفرين در ادامه گفته‌هاي خود با اشاره به اينكه حدودا 17 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به طور غیرمستقیم زیر نظر مجموعه‌ من کار می‌کنند، عنوان كرد: از دولت و ارگان‌ها می‌خواهم از من حمایت کنند، تا در این حوزه بتوانم کشورم را خودکفا کنم، آیا نمی‌توانستم این حجم از دارایی‌ام را در بانک بگذارم و ماهیانه سود آن را بگیریم، ولی سختی‌هاي این کار را پذیرفتم چراکه می‌خواستم کشورم در این حوزه به حداقل خودکفایی برسد، معتقد هستم که مقدار اندكی از پس‌انداز زندگی را بايد وارد چرخه توليد كرد.

اين همسر شهيد در پايان با تأکید بر اینکه نباید با هر سختی و ناملایمتی کار را رها کرد، افزود: اگر هدفی برای خود تعیین کنیم و تمام سعی و تلاش خود را برای رسیدن به آن نیز انجام دهیم، شاهد ثمره خوب آن در آینده هستیم، از زمانی که پرورش بوقلمون را شروع کردم هدف من وارد کردن مولد بوقلمون به کشور بود که با همت و پشتکار توانستم به این هدف برسم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: پهپاد کشاورزی، پرنده بدون سرنشینی است که می‌تواند با کاهش هزینه در امور سم‌پاشی و کاشت از آن استفاده کرد. این پهپاد‌ها توانایی حمل سم، کود مایع و انواع آفت کش‌های محصولات کشاورزی را با ظرفیت‌های ۱۰ و ۲۰ لیتری دارند. ‬ تاکنون فناوری ساخت این پهپاد تنها در انحصار کشور آمریکا بود و ایران به عنوان دومین کشور ارائه دهنده این فناوری در حال عرضه این محصول است.

امین طلائی‌زاده با اشاره به اینکه در فصل‌های گرم سال در شهر‌های جنوبی کشور به علت اینکه تبخیر محلول زیاد است امکان محلول‌پاشی در روز وجود ندارد؛ ادامه داد: این پرنده می‌تواند به راحتی در شب عملیات سمپاشی را انجام دهد و دوم اینکه می‌تواند سمپاشی را با سرعت حرکت خود تنظیم کند و این باعث می‌شود که محلول‌پاشی به صورت یکنواخت در تمام زمین اتفاق بیفتد.

‫وی در ادامه افزود: این پهپاد‌ها دارای سرعت و قدرت بالایی هستند به طوری که با پاشش یکنواخت روی کل زمین قادرند با ۱۰ لیتر محلول هر هکتار را محلول پاشی کنند؛ همچنین سرعت کار در مقایسه با روش سنتی ۱۰ برابر افزایش می‌یابد، مثلا در روش سنتی حداکثر تا ۵ هکتار را می‌توان در روز محلول پاشی کرد، اما با استفاده از این پهپاد‌ها تا ۵۰ هکتار در روز قابل محلول پاشی است؛ این سرعت پاشش به مبارزه با آفات و بیماری‌ها در زمان طلایی کمک به سزایی می‌کند. ‬

‫طلایی در ادامه با اشاره به اینکه این پهپاد‌ها کمک شایانی به صرفه جویی در مصرف آب و سم می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد در مصرف آب و ۳۰ در صد در مصرف سم صرفه جویی می‌شود. این پهپاد‌ها به صورت خودکار با سامانه‌های ماهواره‌ای حرکت می‌کنند و همه نقاط زمین را بطور یکنواخت پوشش می‌دهند و هیچ نقطه‌ای چند بار سم‌پاشی نمی‌شود و از دست نمی‌رود. در این پهپاد‌ها میزان پاشش با سرعت پهپاد تنظیم می‌شود که این امر باعث یکنواختی توزیع سم در هر هکتار می‌شود. ‬

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این پهپاد بومی سازی شده، همتراز پهپاد‌های خارجی است افزود: پهپاد بومی سازی شده ۲۵ درصد از نمونه خارجی ارزان‌تر است و با تولید هر پهپاد می‌توان از خروج ارز ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار ارز جلوگیری کرد؛ ضمن این که باعث اشتغال‌زایی هم می‌شود. عمده استفاده از این پهپاد‌ها در استان‌های خوزستان و فارس است. ‬

‫وی گفت: روش ما «بچ پروداکت» است، به این معنا که باتوجه به نیاز مشتری مدل خاصی طراحی می‌شود. حتی ویژگی گرده افشانی که در نمونه‌های خارجی این محصول وجود ندارد در نمونه داخلی دیده می‌شود و با توجه به نیاز مشتری این قابلیت روی پهپاد قرار می‌گیرد. ‬

در گذشته که به روش‌های سنتی سم‌پاشی مزارع انجام می‌گرفت، مشکلات فراوانی گریبان‌گیر کشاورزان بود. به عنوان مثال در روشی که با سم‌پاش عملیات محلول پاشی انجام می‌شد، به دلیل تماس مستقیم با سم، سلامتی این افراد بسیار به خطر می‌افتاد و پس از مدتی مجبور به رها کردن کار خود می‌شدند و یا در روش دیگر که از تراکتور‌ها استفاده می‌شد، ۲۰ تا ۳۰ درصد محصول زیر چرخ‌های تراکتور آسیب می‌دید و به کشاورز ضرر وارد می‌کرد، که در بسیاری از موارد کشاورز از محلول پاشی و سم پاشی مزرعه منصرف می‌شد. ‬

‫این شرکت دانش بنیان کشاورزی با ساخت پهپاد محلول پاش کشاورزی توانسته است این مشکلات را برطرف کند، به طوری که این پهپاد‌ها می‌توانند با محلول پاشی مزارع با سرعت و دقت بالا و هزینه کم و همچنین به حفظ سلامت نیروی انسانی در امر سم پاشی کمک کنند. ‬

این پهپاد که ۲۵ درصد از نمونه‌های خارجی ارزان‌تر است، دارای ویژگی‌هایی است که در نمونه‌های مشابه خارجی آن وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه: دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند