Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی عضو هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ناکارآمدی دانشگاه‌ها را از علل کاهش دانشجو دانست و افزود: مقام معظم رهبری پنج اصل را به عنوان نکات کلیدی در سیاست های کلان علم و فناوری برشمردند که توجه به رهنمودهای ایشان، منشاء حرکت دانشگاه ها به سوی کارآمدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متناسب سازی تحصیل با اشتغال، توجه به نیاز کشور، تداوم سرعت پیشرفت علمی، جهت گیری علمی دانشگاه ها و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی را از اصول پنجگانه مورد نظر مقام معظم رهبری در کارآمدی دانشگاه برشمرد و افزود: دانشگاه ها نباید در فضای معلق و مجرد حرکت کنند، بلکه باید در یک فضای واقعی و با نگاه به مسایل و مشکلات کشور پیش بروند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تأکید بر اینکه نباید سرعت پیشرفت علمی کشور متوقف شود، اظهار داشت: جهت گیری و برنامه ریزی های دانشگاه ها باید متناسب با نیازهای علمی و عملی کشور و همچنین حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی باشد.

عضو هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به شعار برخی افراد مبنی بر کیفی سازی دانشگاه ها اشاره و تصریح کرد: کیفی سازی تنها چاره آموزش عالی نیست؛ بلکه کارآمدسازی دانشگاه ها چاره آموزش عالی است که در درون آن کیفی سازی نیز وجود دارد.

دکتر طهرانچی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها در کشور بر اساس سه رکن تربیت نیروی انسانی، افزایش دانش و تعالی فردی و اجتماعی و گفتمان عمومی شکل گرفته اند، این در حالی است که در کشورهای پیشرفته دانشگاه ها دارای رکن چهارمی نیز هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه دانشگاه ها در دنیا به عنوان یک سازمان حل مسأله شروع به فعالیت می کنند که این اصل، رکن چهارم دانشگاه هاست، گفت: برنامه ما در دانشگاه آزاد اسلامی در کنار تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد، تولید دانش و تعالی فردی و اجتماعی، حل مسائل و مشکلات جامعه و کشور است و می خواهیم رکن چهارم دانشگاه ها را در این دانشگاه تقویت و برجسته کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای حدود 70 هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و 10 هزار رساله دکتری است که از سال آینده وارد حوزه تحقیق و پژوهش می شوند، گفت: سعی داریم با ساماندهی این سرمایه های عظیم علمی ابتدا در استان تهران و سپس در سایر استانها مدل توسعه و کارآمدی دانشگاه را پیاده سازی کنیم.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات والیبال کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه یک کشور (فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) گرامیداشت هفته معلم و استاد با حضور تیم‌های، شیراز، مرودشت، میمند، اقلید، استهبان، ارسنجان، سپیدان و بوشهر به مدت سه روز به میزبانی در مجموعه ورزشی انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به رتبه نخست رسید، واحد استهبان دوم شد، واحد بوشهر عنوان سومی را به دست آورد و واحد مرودشت هم مقام چهارمی این مسابقات را از آن خود کرد.

جام اخلاق این دوره از مسابقات هم به واحدهای ارسنجان و اقلید رسید.

سرپرست فنی این مسابقات را منوچهر اسدی پویا برعهده داشت و رضا ناصری، مسعود و محسن پرواز، محمدعلی شمس‌الدینی و خانم سروری قضاوت این مسابقات را برعهده داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی