Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در متن پیام فرزاد طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) آمده است:

باسمه تعالی

هنر، پرده‌دار راز آفرینش و تجلّی‌گاه تلاش انسان برای گشودن فرصت‌هایی رو به جاودانگی است و «موسیقی»، طنین‌انداز این نیاز در گوش هستی. هنری که رسالت عمیق خود، برای ترسیم معنویت گرایی و زیبا‌شناسی انسان‌های منزّه را در فراگیر‌ترین و آشنا‌ترین ابزار، یعنی نغمه‌ها و آوا‌ها، نشان می‌دهد و گواه از حافظۀ تاریخ می‌گیرد که: ما همه اجزای آدم بوده‌ایم در بهشت این لحن‌ها بشنوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیست اجتماعی ساکنان ایران اسلامی هم به گویا‌ترین زبان، همین را گواهی می‌دهد و گوشزد می‌نماید که این هنر، بی‌نیاز به واسطه، رسا‌ترین پیام رسان و مؤثر‌ترین زبان فرهنگیِ بی‌ترجمانی است که از همیشه تا امروز، آیینۀ هویّت بلند، ذوق ظریف و مرام صلح گرایانۀ ایرانیان برای سایر ملل به شمار می‌رود.

از این رو، جشنوارهٔ بین المللی موسیقی فجر، به شایستگی پرچمداری میراث گرانقدر ناملموس و گنجینۀ شفاهی این سرزمین را به دوش گرفته و بر این پایه، انتظاری دور از دست نیست که این رخداد بزرگ، هر سال، شایسته و جامع‌تر از پیش، به رشد و ارتقاء خود بیندیشد. اندیشه‌ای برای تقویت مشترکات خود با موسیقی کشورهای حوزۀ «ایران فرهنگی»، به ویژه مردمان همسایه و نیز نگاهی هوشمندانه برای بهره یابی از فراز‌ها و تجربیّات مفید موسیقی سایر کشور‌ها و همچنین اعتبار یابی روز افزون جایزه و سنجۀ معتبر «باربد».

و اینک «جشنواره موسیقی فجر» در تداوم مسیر تکوینی و ارتقایی خود، به سی و سومین منزل از منازل امید بخش خود رسیده است تا از پیشکسوتان و هنرمندان راه آشنا بهره‌هایی تازه بردارد امّا یقینا «دفتر پیشنهادات این جشنواره، برای دریافت و به کاربندی نظریات مناسب و متناسب، همچنان گشوده می‌ماند.

 فرزاد طالبی

 مدیرکل دفتر امور موسیقی

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه

سلام آیت الله خامنه ای به خانواده شهید زاهدی ابلاغ شد.   به گزارش تسنیم، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت.   سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»   گفتنی است سردار زاهدی در حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید.   تصویر پیکر سردار زاهدی پس از شهادت

  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عکسی دیده نشده از سردار زاهدی در کنار رهبر انقلاب در روزگار جوانی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت 7 عضو ارشد سپاه (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • جذاب‌ترین قابلیت استوری اینستاگرام رونمایی شد
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • جدیدترین و جذاب ترین قابلیت‌های استوری اینستاگرام