Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@05:30:42 GMT

توقف احتمالی تولید ایرباس A380

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۸۲۳۹۹

توقف احتمالی تولید ایرباس A380

تین‌نیوز | 

سفارش شرکت هواپیمایی امارات به ایرباس مشخص خواهد کرد که این هواپیمای غول‌پیکر مسافربری ایرباس A380  در خط تولید خواهند ماند یا نه.

هواپیمای ایرباس A380  بیش از 10 سال است که در ایرلاین های مختلف مورداستفاده قرارگرفته و به نظر می‌رسد زمان توقف تولید  آن فرارسیده باشد.

بر اساس گزارش منتشرشده در خبرگزاری رویترز، خط تولید ایرباس A380، این هواپیما را تا اوایل دهه 2020 فعال نگاه خواهد داشت و توقف خط تولید نیز تدریجی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه طراحی و توسعه A380 حدود 11 میلیارد یورو هزینه دربرداشته است و به‌منظور حمل‌ونقل 500 نفر در نظر گرفته‌شده و بوئینگ 747 را نیز به چالش خواهد کشید.

اما تقاضا برای هواپیما چهارموتوره کاهش‌یافته و اولویت انتخاب با هواپیماهای کوچک‌تر و دو موتوره است که تعمیرات و نگه‌داری آن نیز ساده‌تر و ارزان‌تر است.

شرکت هواپیمایی امارات مجموعاً 142 فروند A380 به ایرباس سفارش داده که بیش از 100 فروند از آن‌ها را دریافت کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در نمایشگاه هوایی دبی جلساتی با شرکت ایرباس برای سفارش 36 فروند A380 دیگر به ارزش 16 میلیارد یورو انجام شد ولی دقیقا روشن نیست که گفتگوهای مذکور به سفارش قطعی ختم شود یا نه.

بااین‌وجود که شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز نیز تمایل به خرید از ایرباس دارد ولی ایرباس اعلام کرده که بدون وجود سفارش‌های قابل‌توجه شرکت امارات، تمایلی به ادامه تولید نخواهد داشت.

شرکت ایرباس حداقل به 30 فروند سفارش قطعی دیگر نیاز دارد تا خط تولید A380 را تا 10 سال دیگر فعال نگاه دارد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در پاسخ به سوالی درباره اینکه با فروش اینترنتی دارو موجب ایجاد مافیا نمی‌شود، افزود: هدف از ابلاغ آئین نامه این طرح آن بود که مردم راحت تر به دارو دسترسی داشته باشند، همانطور که مردم مواد غذایی را به راحتی بر بستر اینترنت سفارش می‌گذارند و تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند داروی خود را از داروخانه مدنظرشان تهیه کنند، سپس انتقال دارو با شماره پیگیری انجام می‌شود و پیک اطلاعی از داروها ندارد. در این روش انتقال داروها در بسته بندی‌هایی قرار دارد که محتویات آنها مشخص نیست و مسئولیت دارو و محتویات آن به عهده داروساز مسئول فنی داروخانه است، پیک مربوط به سکو اینترنتی هم با شماره پیگیری داروها را بسته بندی شده تحویل می‌گیرد و تحویل بیماری که دارو را سفارش داده قرار می‌دهد.

کد خبر 6094731 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا در محاصره؛ یورش پلیس نیویورک به دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجو
  • ظهور خودروهای پرنده در آسمان چین/ ثبت سفارش در سال جاری!
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال