Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@15:24:53 GMT

خُلف وعده از نشانه‌های بارز نفاق است

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۸۳۰۲۵

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان، صبح امروز در جمع نمازگزاران و طلاب حوزه علمیه زنگیان سراوان گفت: از نشانه‌های مؤمن واقعی این است که خوش رفتار بوده، کلام ناشایست نگوید و ظاهر و باطن او یکی باشد، یعنی نفاق و دورویی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کسی که مسلمان است و خود را از امت رسول خدا(ص) می‌داند، نباید بد دهان باشد، چرا که رسول‌الله(ص) می‌فرمایند « إِنَّ اللَّهَ حَرَّمَ الْجَنَّةَ عَلَى كُلِّ فَحَّاشٍ بَذِي ءٍ قَلِيلِ الْحَيَاءِ- لَا يُبَالِي مَا قَالَ وَ لَا مَا قِيلَ لَه؛ خداوند بهشت را بر هر فحّاش بد زبان بى شرمى كه باكى ندارد چه گويد و چه شنود، حرام كرده است».
امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: بد خُلقی کردن نیز شایسته امت رسول خدا نیست. نباید با همسر و اولاد یا افراد جامعه بدرفتاری کرد، زیرا از منظر اسلام، کسی برتری دارد و مسلمان‌تر است که خوش‌اخلاق‌تر باشد؛ إِنَّ أَحْسَنَ النَّاسِ إِسْلامًا أَحْسَنُهُمْ خُلُقا.
وی افزود: مسؤولین جامعه اسلامی نیز باید خیرخواه و دلسوز مردم باشد، نباید خود را جدای از مردم بدانند، زیرا در قبال مسلمانان وظیفه و مسئولیت داشته و باید در همه امور و تصمیم‌گیری‌ها، نفع مردم را در نظر بگیرد.
مولوی ساداتی اظهار کرد: در آیات قرآن کریم تأکید بسیاری بر وفای به عهد شده است، از جمله در آیه اول سوره مائده که آمده «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ، ای مؤمنان به پیمان‌هایتان وفا کنید» و در سوره صف که خداوند می‌فرماید « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ؛ چرا چیزی می‌گویید که انجام نمی‌دهید».
وی افزود: دروغ در گفتار، مطابقت نداشتن حرف با عمل و خُلف وعده از نشانه‌های بارز نفاق است و خداوند در آیه 3 سوره صف هشدار داده است « كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ؛ نزد خدا سخت ناپسند است كه چيزى را بگوييد و انجام ندهيد».
رئیس دارالعلوم اهل سنت زنگیان سراوان بیان کرد: اگر مسلمانی نماز بخواند و روزه بگیرد، اما حرف و عمل او یکی نباشد و خلف وعده کند، دچار نفاق و دورویی است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند

نورمحمد علیپور عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد درباره روز و مقام معلم افزود: روز معلم یکی از روز های بسیار مهم در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

علیپور افزود: معلمین از جمله اقشار پرتلاش، زحمت کش و وفادار به نظام اسلامی هستند که تقدیر و تجلیل از آنها نباید مختص هفته معلم باشد. جوانان و دانشجویان به‌ عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند. آموزگاران باید در عمل، کردار و گفتار الگوی دانش آموزان باشند.

وی خاطرنشان کرد: اولین معلم خدا است. معلمی از این جهت مهم و حائز اهمیت است که شغل انبیاء و خدای تبارک و تعالی است.

وی با اشاره به آیه «وَعَلَّمَ ءَادَمَ ٱلۡأَسۡمَآءَ کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمۡ عَلَی ٱلۡمَلَـٰٓئِکَةِ فَقَالَ أَنۢبِـُٔونِی بِأَسۡمَآءِ هَـٰٓؤُلَآءِ إِن کُنتُمۡ صَٰدِقِینَ» (بقره/ ۳۱) گفت: پروردگار عالم، دانش و معرفت را از لحاظ شرافت و ارزش در اوج همه مراتب و مقامات قرار داده و بر آدم ابوالبشر منت نهاده است. انسان نیاز به رشد و تکامل دارد و این وظیفه برعهده معلمین است. چرا که معلمین انسان‌های پاک، برجسته، سالم و متدین به مسائل دینی هستند.

خبرنگار: آسیه طاهرمنش

انتهای خبر/

کد خبر: 1229071 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • طریقه خواندن نماز شب و فضیلت آن
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • تکریم زائران ایرانی در مدینه به خاطر حمله به اسرائیل
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد