Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از انتخاب این استان برای اجرای طرح ویژه کشاورزی حفاظتی با محوریت اراضی دیم خبرداد.

به گزارش ایلنا، فرید سپری در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: تغییرات اقلیم حتمی و بارندگی به شدت در حال کاهش بوده و نیاز است به شیوه ای عمل کنیم تا منابع آب و خاک برای آیندگان هم بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ضرورت پرداختن به کشاورزی حفاظتی بیش از هر زمانی نیاز است چرا که کمبود منابع آب، افزایش جمعیت و نیاز بیشتر به کالری بیشتر، کاهش حاصلخیزی و سایر تغییرات اقلیمی موجب شده است که به بهره‌وری بیشتر از منابع آب و خاک و حفاظت از این منابع بیشتر توجه کنیم.

سپری خاطرنشان کرد: متاسفانه سالانه در استان بین سه تا 70 تن در هکتار فرسایش داریم که این فرسایش بیشتر آبی است.

وی افزود: با اجرای طرح کشاورزی حفاظتی شاهد بهبود حاصلخیزی خاک، حفظ رطوبت خاک، حداقل رساندن فرسایش خاک، استفاده از فرایندهای بیولوژیک در خاک خواهیم بود.

سپری افزود: ١٥٥ میلیون هکتار در دنیا زیرپوشش کشاورزی حفاظتی است و حتی کشورهایی همچون استرالیا بیش از ٩٠ درصد اراضی دیم آنها تحت پوشش این طرح هستند.

وی اعلام کرد: در قالب طرح جهانی ایکاردا چهار استان دیم خیز کشور از جمله کردستان، آذربایجان شرقی، لرستان و کرمانشاه برای اجرای طرح کشاورزی حفاظتی انتخاب شده‌اند و از یک سال پیش اجرای این طرح پنج ساله شروع شده است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای چهار هزار بازرسی از واحد‌های صنفی هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالرضا پیروی منش افزود: از این تعداد بازرسی هزار و ۵۰ مورد برای واحد‌های صنفی پرونده تخلف تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در این طرح ۱۰۰ اکیپ دو نفره حضور دارند، گفت: هزار و ۵۳۶ عنوان تخلف در این بازرسی‌ها کشف شد.
طرح نظارت بر بازار از ۱۵ اسفند شروع شده است و تاپایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

بیشتربخوانید:تشکیل ۹۰۶پرونده تخلف صنفی در هرمزگان

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • اجرای چهار هزار بازرسی از واحد‌های صنفی هرمزگان
  • حجم ذخیره آب سدهای کردستان ۶۵ درصد است/ سرریز شدن چهار سد
  • چهار سد در کردستان سرریز شدند
  • چهار سد در کردستان طی دو ماه اخیر سرریز شدند
  • سرریز چهار سد طی دو ماه اخیر در کردستان