Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت الاسلام والمسلمین مدنی، مدیر جامعه الزهرا(س) 18دی در مراسم یادواره طلاب شهیده و تجلیل از مادران، همسران و دختران یکهزار شهید روحانی استان قم با عنوان "ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت" که عصر یکشنبه در جامعه الزهرا(س) برگزار شد، عنوان کرد: حضرت امیرالمونین(ع) در پاسخ به سوال پیامبر(ص) که از ایشان پرسیده بودند همسرت فاطمه(س) را چگونه یافتی؟ فرموده بودند فاطمه(س) بهترین کمک برای من در مسیر قرب به خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: شما مادران و همسران شهدا نیز بهترین کمک برای فرزندان و همسرانتان در مسیر رسیدن به حق تعالی هستید و افتخار شما این است که کمک کردید تا آنها در مسیر حضرت اباعبدالله(ع) گام بردارند.
مدنی با بیان اینکه در قصه پر رمز و راز حضرت ابراهیم، مفسران عارف و عارفان مفسر در مورد برتری مرتبه خلیل الله و ذبیح الله بحث کرده اند، بیان داشت: برخی می گویند مرتبه و مقام حضرت ابراهیم بالاتر از حضرت اسماعیل است چون حضرت اسماعیل تنها جان داد ولی حضرت ابراهیم، جانان داد و دادن جانان بالاتر از جان دادن است.
مدیر جامعه الزهرا(س) ادامه داد: شما مادران و همسران شهدا جانان دادید و ایثار و فداکاری شما در این عرصه کمتر از شهادت نیست تا جایی که می توان گفت برخی خانواده شهدا پس از شهادت عزیزشان هر روز شهید شدند.
وی با اشاره به آیه "مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا" اظهار داشت: این آیه تکلیف همه بازماندگان شهدا را مشخص کرده است چرا که بیان می دارد تنها برخی مومنین، صادق هستند و شهدا از این دسته اند، و گروه دیگر از مومنان صادق کسانی اند که منتظر پیک الهی هستند و بی واهمه انتظار لقای فرزند، همسر و پدر شهیدشان را می کشند.
مدنی افزود: بر اساس این آیه، شرط بازماندگان شهادت برای اینکه مصداق مومن صادق باشند تغییر نکردن و ثبات در قدم و مسیر است؛ باید با وجود همه مشکلات و نارسای. ها یقین داشته باشیم که مسیر شهدا مسیر حق است و این مشکلات نمی تواند آن مسیر نورانی را تغییر دهد.
مدیر جامعه الزهرا(س) در پایان از همه کسانی که به هر نحو در راستای تجلیل از شهدا و خانواده آنها تلاش می کنند قدردانی کرد و گفت: تجلیل از شهدا در حقیقت تجلیل از خودمان است چرا که آنها چراغ راه ما هستند و ما تفکر و راه آنها را می ستاییم

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: ارزشگذاری به بزرگان و اهمیت دادان به خدمات آنان، جامعه را فاخر می‌کند.

رضوان باقلاچی، ۱۶ اردیبهشت در آیین تقدیر از مفاخر قرآنی استان اردبیل با محوریت تجلیل از مقام شامخ حجت الاسلام و المسلمین شیخ جمال تعدیلی، مفسر برجسته قرآن کریم که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی اردبیل و به همت معاونت فرهنگی این نهاد انقلابی برگزار شد، گفت: استاد تعدیلی تمثال واقعی خضوع است و مصداق آن، تجلیل از ۳۱ چهره برگزیده استان به‌مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی است که ایشان علی رغم اینکه یکی از این شخصیت ها بودند اما به دلیل ایحاد فرصت برای دیگران انصراف دادند.

وی با قدردانی از جهاد دانشگاهی به دلیل برگزاری این رویداد ارزشمند، اذعان داشت: وظیفه ما در برابر استاد تعدیلی سنگین است و باید برنامه ویژه‌ای برای بزرگداشت ایشان تدارک دیده شود.

در ادامه، حجت الاسلام باقری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، وجود استاد تعدیلی را خیر و برکت برای استان و خدمات ایشان را ذخیره آخرت دانست.

وی افزود: استاد تعدیلی از شخصیت های برجسته علمی و قرآنی استان هستند که امیدواریم از وجود ایشان بدرستی برای نوجوانان و جوانان بهره‌برداری شود.

تفسیر دعای کمیل استاد تعدیلی مغفول مانده است

حجت الاسلام طهماسبی، رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: کلاس‌های درس استاد تعدیلی سرشار از نظم، وقت شناسی و دقت ایشان است به گونه ای که در شرایط حساس و تعطیلات نیز در کلاس ها دایر می شوند.


وی ادامه داد: استاد تعدیلی در حوزه تفسیر چندین سال تحقیق و پژوهش کرده و به ادبیات عرب مسلط و در این زمینه صاحب نظر می باشد که در شمال غرب کشور بی بدیل است.
رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: تفسیری بسبار زیبا از استاد وجود دارد که متاسفانه مغفول مانده و ضرورت دارد نسبت به آن برنامه ریزی شود.


تواضع و گمنامی استاد تعدیلی برای ما درس و الگو است


در ادامه دکتر عباس فنی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه استاد جمال تعدیلی در عین حال که چهره حوزوی است، چهره دانشگاهی نیز می باشد، گفت: پیش بینی ما این است که این جلسه مقدمه ای برای تجلیل بالاتر و والاتر از ایشان در دانشگاه ها باشد.


وی بیان کرد: از سال ۱۳۶۵ که در مسجد تازه میدان از تفسیر ایشان بهره مند می شدیم، شدت تواضع و گمنامی ایشان خصلتی است که برای ما درس و الگو است.
فنی اصل تصریح کرد: استاد تعدیلی هرگز به دنبال کسب مقام و مطرح شدن نبودند و در قلب ها جای دارند.

در ادامه این آیین، حجت الاسلام مصلح نیا، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز بیان کرد: در جامعه‌ای که در آن فرهنگ قدردانی جاری نباشد، تولید تمدنی اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: تقدیر را باید در همه جوانب داشته باشیم و همه ما باید افتخار کنیم که شاگرد مکتب جعفری هستیم.

همچنین حجت الاسلام غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل نیز در تجلیل از استاد تعدیلی گفت: برای تقدیر از ایشان نمی توان واژه ای یافت چرا که ایشان مصداق آیه شریفه «وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» هستند یعنی هر لحظه و هر زمان استاد تعدیلی برای ما درس است و در هر جا گیر کنیم به یاد استاد تعدیلی می‌افتیم.

در خاتمه این مراسم با اهداء الواح سپاس و هدایایی توسط جهاد دانشگاهی، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دستگاه‌های اجرایی از مقام استاد شیخ جمال تعدیلی تجلیل و تکریم شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • شهدا مسیر سعادت را انتخاب کردند