Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل اسیر جبهه خلق برای آزادی فلسطین خواستار تداوم تلاش ها برای تحقق آشتی ملی فلسطین و پایان بخشیدن به شکاف داخلی و بستن پرونده این مساله برای همیشه شد.

خبرگزاری تسنیم: احمد سعدات طی نامه‌ای از داخل زندان از جنبش مقاومت اسلامی "حماس" خواست که امکان مشارکت در نشست شورای مرکزی فلسطین؛ به ویژه در صورت برگزاری آن در خارج از فلسطین را مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام آمادگی کرد که هر کاری از دستش برآید برای حمایت از تلاش های صادقانه جنبش حماس به منظور تحقق آشتی ملی و پایان شکاف داخلی فلسطین انجام خواهد داد.

سعدات ضمن تبریک سی امین سالگرد تاسیس جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، از نرمش و انعطاف آن در موضوع آشتی ملی تمجید کرد و گفت آشتی ملی گزینه مورد حمایت تمامی کسانی است که به دنبال تحقق منافع عالی ملی و تقویت عناصر قدرت ملت فلسطین و استفاده از آن در برابر رژیم صهیونیستی هستند. وی مقاومت و وحدت را همزاد هم دانست که هرگز از هم جدا نمی شوند.

دبیر کل اسیر جبهه خلق بر همراهی این گروه با گزینه های مورد انتخاب و حمایت ملت فلسطین و گروه های ملی در زمینه تحقق آشتی و وحدت ملی تاکید و خواستار لغو تمامی مجازات های اعمال شده علیه غزه شد.

این نامه سعدات در پاسخ نامه "حسام بدران" عضو دفتر سیاسی حماس و رئیس دفتر روابط ملی این جنبش نوشته شده است. بدران در نامه خود پنجاهمین سالگرد تاسیس جبهه خلق را به سعدات تبریک گفته و وی را در جریان آخرین تحولات فلسطین و تلاش های صورت گرفته در راستای آشتی ملی قرار داده بود.

بدران همچنین بر قدردانی حماس از تلاش ها و مواضع جبهه خلق در زمینه آشتی ملی تاکید کرده و متعهد به تداوم تلاش حماس برای توسعه فعالیت های جمعی در فلسطین و تقویت جبهه داخلی در برابر چالش های پیش روی مساله فلسطین شده بود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج گفت که اظهارات اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا درباره آتش‌بس تلاش برای فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر از جنایت‌هایش است.

«سامی ابوزهری» در اظاهراتی که خبرگزاری رویترز آن را بازتاب داد، افزود که جنبش حماس همچنان در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده درباره آتش‌بس است.

این مقام اردش حماس تأکید کرد که به اذعان هیئت مذاکره کننده اسرائیلی، نتانیاهو کسی است که مانع دستیابی به توافق می شود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در چارچوب سفر منطقه‌ای و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در یادداشتی بن گویر و اسموتریچ (وزیران امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی) را به خاطر مخالفت با توافق مبادله اسرا و تهدید به خروج از دولت، به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.

کد خبر 6094196

دیگر خبرها

  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول