Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی حجت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از کلنگ زنی ساختمان جدید پلاسکو در بیست و نهم دی ماه مصادف با مراسم سالگرد حادثه این ساختمان خبر داد.

ایران آنلاین /  مهدی حجت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نزدیک شدن سالگرد حادثه پلاسکو درباره سرنوشت این ساختمان گفت: جلسات متعددی با شهرداری و بنیاد مستضعفان مالک ساختمان برگزار شده است و مقرر شد ساختمانی حدود 10 طبقه جای پلاسکو ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته مساله حاشیه‌ای در خصوص حریم مدرسه ژاندارک وجود داشته که جزو میراث فرهنگی به حساب می‌آید. قرار شد با توجه به حقوق کسبه میراث فرهنگی با 10 طبقه موافقت کند و سمت مدرسه ژاندارک کمتر بارگذاری شود.

وی در خصوص تعداد پارکینگ‌های مورد نیاز پلاسکو نیز افزود: پلاسکو نیاز به 2 هزار و 300 پارکینگ دارد، اما فقط امکان ساخت یک هزار و 300 پارکینگ وجود دارد  به همین دلیل بنیاد قبول کرد پارکینگ روبه‌روی ساختمان را ترمیم و از آن هم استفاده کند.

حجت در خصوص مراسم کنلگ‌زنی ساختمان جدید پلاسکو تصریح کرد: مقرر شده بیست و نهم دی ماه در مراسم سالگرد این حادثه کلنگ ساختمان جدید زده شود و با توجه به فرصت پروژه ساخت آن سه سال طول خواهد کشید. البته شهرداری عینا براساس قوانین و همچون یک مشتری معمولی با بنیاد مستضعفان برخورد کرده است.

ادامه دارد...

/ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص مطالبه گری پلیس از سازمان‌ها گفت: پلیس مطالبه گر است. پلیس از سازمان استاندارد، وزارت صمت، شرکت‌های خودرو ساز در خصوص ایمنی وسیله نقلیه مطالبه گری می‌کند.

وی افزود: پلیس از وزرات راه، شهرداری در خصوص راه و ایمنی راه‌ها مطالبه گری می‌کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در خصوص مطالبه گری و رفع نقاط حادثه خیز پلیس ۲۱۲ محل حادثه خیز را مرتفع کرده است که ان‌شاءالله در سال جدید دیگر تصادف منجر به فوت را شاهد نخواهیم بود.

سرهنگ مؤمنی افزود: همچنین ۱۲۸۵ نقطه در شهر تهران با استفاده از نور پردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی گردید تا از وقوع تصادفات جلوگیری شود. و به شهروندان بگوید که در این محل‌ها احتمال تصادف وجود دارد.

وی گفت: در معابر بزرگراهی نیز مطالبه گر بوده‌ایم. در این معابر تغییر مسیر خودروها زیاد اتفاق می‌افتد و علت آن هم این بود که نقص تابلو وجود داشت. به همین خاطر ۲۰۰ تابلوی هدایت مسیر به تابلوها اضافه شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: همچنین در ۱۷ محل پهلوگاه اضطراری تعبیه و احداث شد که اگر خدای نکرده در معابر بزرگراهی حادثه‌ای روی داد و وسیله نقلیه‌ای خراب شد این محل‌ها یک معبر امن برای رانندگان و سرنشینان خود روها باشند.

وی افزود: همان گونه که پلیس در بحث آموزش رانندگان که یکی از اضلاع مثلث انسان راه وسیله نقلیه می‌باشد قدم‌های زیادی برداشته و فرهنگ سازی را در دستور کار خود قرار داده است، توقع داریم دیگر سازمان‌ها نیز در این خصوص گام بردارند.

کد خبر 6089487

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج