Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا- نماینده علی آبادکتول و بخش کمالان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: عامل اصلی توسعه صنعت گردشگری گلستان حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که باید در چهارچوب قانون اساسی از آنها حمایت کنیم.

 به گزارش روز دوشنبه ایرنا از فرمانداری علی آباد اسدالله قره خانی در نشست بررسی و رفع موانع و مشکلات پروژه تله کابین علی آبادکتول با بیان اینکه باید مشکلات و موانع سر راه سرمایه گذاری را برطرف کنیم، اظهارکرد: تامین زیرساخت ها یکی از عوامل مهم در جهت جذب سرمایه گذار به استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری ظرفیت بالای صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال افزود: اجرای پروژه های مهم گردشگری می تواند وضعیت اقتصادی و اشتغالزایی استان گلستان را متحول کند.
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به جاذبه های گردشگری و منحصر بفرد استان گلستان و این شهرستان گفت: ایجاد تله کابین در منطقه نمونه گردشگری کبودوال نقش موثری در توسعه صنعت گردشگری منطقه خواهد داشت.
این نشست به منظور رفع موانع و مشکلات پروژه های مهم و محوری استان گلستان در خصوص توسعه صنعت گردشگری با حضور مسئولان میراث فرهنگی، فرماندار و جمعی از مدیران این شهرستان در گرگان برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان دراین نشست گفت: پروژه تله کابین علی آباد کتول با سرمایه گذاری بیش از یکهزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 400 نفر اجرا می شود.
ابراهیم کریمی افزود: تله کابین علی آباد کتول به طول 6/5 کیلومتر و به همراه احداث هتل ، مجتمع اقامتی و پذیرایی، مراکز تفریحی و ورزشی و نیز با توجه بکر بودن منطقه نمونه گردشگری کبودوال به عنوان یکی از بزرگترین طرح های گردشگری استان گلستان به شمار می رود.
شهرستان علی آباد با چهار شهرعلی آبادکتول، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین و 76 روستا در 35 کیلومتری شرق گرگان واقع است.
در منطقه گردشگری کبودوال علاوه بر مناظر زیبای طبیعی و جنگلی، تنها آبشار خزه ای ایران نیز قرار دارد، این آبشار در 5 کیلومتری جنوب شرقی شهر علی آبادکتول واقع است.
آب این آبشار از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع 1780 متر تامین می شود و زمزمه حرکت آن در داخل جنگلی انبوه؛ بسیار آرامش بخش و مشاهده آن برای هر رهگذر جذاب است.
آب آبشار کبودوال زلال، شفاف و قابل شرب است.
پارک جنگلی و منطقه گردشگری کبودوال دارای راه دسترسی مناسب به آبشار است و علاوه بر این، زیرساخت های گردشگری همچون توقفگاه خودرو، آلاچیق، فروشگاه صنایع دستی، موزه تاریخ طبیعی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و پایگاه انتظامی جهت تامین امنیت مسافرین و گردشگران در سال های اخیر در جوار آن ایجاد شده است.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام و رسیدگی به تقاضای سرمایه‌گذاران در طرح‌های پایداری تأمین گاز طبیعی آغاز شد

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران گفت: پس از تصویب مجوز صدور موافقت اصولی هر یک ازطرح­‌های شیوه­‌نامه جذب سرمایه­‌گذاری در هشتادمین نشست هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی در اواخر پارسال، فرایند ثبت‌نام و رسیدگی به تقاضای سرمایه­‌گذاران در طرح‌های پایداری تأمین گاز طبیعی از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه آغاز شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا بیات اظهار کرد: متعاقب ابلاغ شیوه‌نامه جذب سرمایه‌گذار از سوی وزیر نفت به شرکـت ملی گاز ایران در سال ۱۴۰۲، به‌منظور افزایش پایداری تأمین گاز طبیعی در دوره اوج مصرف با اولویت مشترکان عمده (صنایع فولادی، پتروشیمی، نیروگاه‌ها، صنایع سیمانی و...) فعالیت­‌ها و اقدام‌های کارشناسی و تخصصی مختلفی در حوزه‌های طراحی فرایند و روش اجرایی، تدوین راهنما و کاربرگ­‌های تخصصی مورد نیاز، الگوی ارزیابی توانمندی مالی، تشکیل کارگروه تخصصی سامانه و... برای بررسی و رسیدگی به تقاضای متقاضیان به‌منظور سرمایه‌گذاری و احداث طرح‌های مندرج در این شیوه‌نامه، تعریف، برنامه­‌ریزی و اجرایی شد.

وی افزود: طبق «بندهای ۲۲ و ۲۳ قانون اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست­‌های کلی اصل چهل‌وچهار (۴۴) قانون اساسی و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، همه دستگاه­‌های اجرایی کشور ­باید برای فرایند صدور هرگونه موافقت اصولی / مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها­­ و درگاه تخصصی مجوز کسب‌وکار همان دستگاه مربوط استفاده کنند.

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: همسو با تحقق این اهداف، اقدام‌های زیربنایی و اصولی مختلفی نیز به‌منظور عملیاتی کردن فرایند ثبت‌­نام، بارگذاری اطلاعات عمومی، مدارک و مشخصات اولیه طرح و همچنین بررسی ملزومات گازرسانی، تائیدیه نقطه تحویل، تخصیص خوراک، معیار مصرف انرژی، فنی و اقتصادی، انجام استعلامات بین دستگاهی و... برای فرایند صدور موافقت اصولی همه طرح­های اس‌ان‌جی، مینی‌ال‌ان‌جی، ال‌ان‌جی و ال‌ان‌جی­ وارداتی، ­از طریق درگاه ملی مجوزها و سامانه جامع مجوزها و­ طرح­‌های صنعت نفت­ از سوی کارگروهی متشکل از نمایندگان مدیریت­‌های گازرسانی، دیسپچینگ، انرژی و کربن، برنامه­‌ریزی تلفیقی و با محوریت مدیریت سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران انجام شده است.

بیات تصریح کرد: طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری به‌منظور افزایش پایداری تأمین گاز طبیعی (سوخت پشتیبان) برای مشترکان عمده و سرمایه‌گذاران در دوره اوج مصرف شامل این موارد است؛ تأسیسات مقیاس کوچک مایع­‌سازی گاز طبیعی (مینی‌ال‌ان‌جی)، ذخیره­‌سازی آن و تبدیل ال‌ان‌جی به گاز طبیعی،تأسیسات فشرده سازی گاز طبیعی (سی‌ان‌جی)، ذخیره‌سازی آن و تبدیل  سی‌ان‌جی به گاز طبیعی، تأسیسات ذخیره­‌سازی گاز مایع (ال‌پی‌جی) و تبدیل آن به اس‌ان‌جی (مخلوطی از گاز مایع (ال‌ان‌جی) با هوا و جایگزینی برای گاز طبیعی) و تأسیسات دریافت و تبدیل ال‌ان‌جی به گاز طبیعی.

دیگر خبرها

  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های ارز دیجیتال
  • ثبت‌نام و رسیدگی به تقاضای سرمایه‌گذاران در طرح‌های پایداری تأمین گاز طبیعی آغاز شد
  • چگونه می‌توان زنجیره ارزش پتروشیمی را توسعه داد؟
  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه