Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، با هدف حمایت از کشاورزان و خروج بازار برنج از رکود،محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای، شرکت بازرگانی دولتی ایران را مکلف کرد تا برای اولین بار بخشی از ذخایر راهبردی برنج را از محل تولید داخلی تامین کند.

وزیر جهاد کشاورزی در این نامه با اشاره به رکود حاکم بر بازار برنج داخلی و کاهش قیمت انواع برنج پرمحصول در بازار، خطاب به مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرده است: به منظور حمایت از کشاورزان عزیز، تنظیم بازار برنج داخلی و تأمین بخشی از ذخایر راهبردی برنج از محل تولید داخلی، موضوع ماده (۲) تصویب نامه شماره ۳۹۲۱-۹۴/م/ت۵۱۸۷۱ه مورخ ۹۴/۲/۲۰ هیئت محترم وزیران و دستورالعمل اجرایی مربوطه و هماهنگی به عمل آمده با معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، آن شرکت موظف است نسبت به خرید برنج داخلی از کشاورزان با رعایت موارد زیر اقدام نماید:

۱- برنج هایی قابل تحویل و خریداری می باشد که تولید داخل کشور و محصول تولیدی سال زراعی جاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- نرخ خرید انواع برنج بر اساس ۸ درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج های صدری هاشمی نود و یک هزار ریال (۹۱٫۰۰۰ ریال)، شیرودی پنجاه و چهار هزار و پانصد ریال (۵۴٫۵۰۰ ریال)، ندا و نعمت چهل و هشت هزار و پانصد ریال (۴۸٫۵۰۰ ریال)می باشد.

۳- محاسبه قیمت خرید توافقی برنج بر اساس جدول پیوست می باشد به ازای هر درصد شکستگی بیش از هشت درصد از قیمت برنج های خریداری شده مطابق دستورالعمل های مربوطه و جدول پیوست کسر و شکستگی کمتر از هشت درصد (حداکثر تا ۷.۵درصد) به نرخ های مربوطه اضافه می شود.

۴- حداکثر شکستگی قابل قبول پانزده درصد و حداقل شکستگی قابل قبول برای پرداخت جایزه هفت و نیم درصد می باشد.

۵- برنج باید عاری از هر نوع آفت زنده باشد.

۶- برنج صدری هاشمی صرفا از کشاورزان استان گیلان و برنج های پرمحصول (شیرودی، ندا و نعمت) صرفا از کشاورزان استان مازندران خریداری شود.

۷- زمان خرید در سطح استان های یادشده حداکثر تا تاریخ ۹۶/۱۱/۱۵ خواهد بود.

۸- سازمان جهاد کشاورزی استان های مذکور موظفند فهرست کشاورزان تولیدکننده برنج متقاضی فروش، همراه اطلاعات لازم از قبیل مقدار تولید، واریته، میزان سطح زیر کشت و ... را در اختیار مدیران غله و خدمات بازرگانی استان های یادشده قرار دهند.

۹- آن شرکت موظف است با تمهیدات لازم نسبت به نظارت بر خرید کیفی برنج صدری هاشمی و پرمحصول اقدامات لازم را به عمل آورد.

وزیر جهاد کشاورزی در این نامه تصریح کرده است:همچنین مسئولیت اتخاذ تدابیر لازم به منظور ممیزی و عدم تحویل محموله های برنج مخلوط با برنج خارجی یا سایر واریته های داخلی غیر مشمول به عهده شرکت خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند