Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد – ایرنا – فرمانده عملیات نظامی در استان دیاله موسوم به عملیات دجله روز دوشنبه اعلام کرد که یک عملیات گسترده برای تعقیب و پاکسازی هسته های گروه تروریستی داعش در مناطق شمالی استان مرزی دیاله آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سرلشکر 'مزهر العزاوی' به خبرگزاری 'الغد پرس' عراق گفت که نیروهای مشترک نظامی از ارتش، پلیس و الحشد الشعبی و با پشتیبانی هوایی بالگردهای ارتش عراق، از بامداد امروز دوشنبه عملیات گسترده ای برای تعقیب و پاکسازی هسته های گروه تروریستی داعش در ساحل غربی رودخانه دجله در منطقه 'حاوی العظیم' در شمال دیاله آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد که نیروهای امنیتی عراق در این مناطق از دو محور، هسته های خفته داعش را تحت تعقیب قرار داده و منطقه را به طور کامل از وجود تروریسم پاکسازی می کنند.
به گفته وی، این عملیات در راستای راهبرد فرماندهی عملیات دجله برای ارتقا و حفظ امنیت در عموم مناطق استان دیاله به ویژه مناطق مرزی صورت می گیرد.
استان مرزی دیاله واقع در شرق عراق، در طول سال گذشته میلادی شاهد چند مورد عملیات نظامی و امنیتی برای تعقیب هسته های خفته داعش و پاکسازی منطقه از وجود تروریسم بوده است.
این استان به دلیل تنوع قومی و مذهبی و وضعیت و موقعیت جغرافیایی و همجواری با بغداد، یکی از مهمترین پایگاه های تروریست ها در عراق در طول سنوات گذشته به شمار می رفت.
خاورم *353*380*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو

مقاومت اسلامی عراق بامداد جمعه اعلام کرد که یک هدف حیاتی را در منطقه «بئر السبع» در سرزمین‌های اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق، این حمله ظهر پنجشنبه با موشک‌های «کروز پیشرفته ارقب» صورت گرفته است.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که که براساس ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، یاری اهالی ما در غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، این موضع توسط مجاهدان مقاومت اسلامی عراق مورد هدف قرار گرفت.

شبکه المیادین نیز گفت که برای نخستین بار تل آویو از خاک عراق هدف حمله قرار گرفته است.
مقاومت اسلامی عراق بامداد پنجشنبه نیز از حمله پهپادی به یک هدف مهم در بندر ایلات واقع در فلسطین اشغالی خبر داد.

براساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیروهای مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در ۲۰۰ روزه گذشته که از طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تظاهرات خانواده های اسرای اسرائیلی در تل آویو تظاهرات علیه نتانیاهو برای آزادی اسرا

دیگر خبرها

  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران