Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رویداد۲۴- علی ابراهیمی، نماینده شازند و حبیب‌ا... دهمرده، نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارند باید به سمن‌ها بیش از گذشته نقش داشته شود و با بهره‌گیری از نظرات و تفکرات این گروه‌ها مسیر رو به جلویی را در پیش گرفت.

چندی پیش محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان با برخی از سمن‌های فعال در حوزه جوانان جلسه‌ای را برپا کرد که نشان از عزم جدی وزارتخانه برای حمایت از این گروه‌ها داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی بودجه ۹۷ با هدف اشتغال‌زایی توسط رییس جمهور تقدیم مجلس شورای شد که همه این اتفاقات حکایت از آن دارد که دولت دوازدهم بنا دارد نگاهی ویژه به جوانان داشته باشد. از این‌رو به سراغ دو تن نمایندگان مجلس شورای اسلامی رفتیم تا نظرات آن‌ها را راجع به سمن‌ها و مخصوصا سمن‌های فعال در حوزه جوانان جویا شوم.

شکل‌گیری و فعالیت سمن‌ها در کشور نوپا و جدید است
علی ابراهیمی، نماینده شازند در گفت‏‎وگو با رویداد۲۴ درباره اینکه برای بهبود سمن‌های فعال در حوزه جوانان چه باید کرد گفت: شکل‌گیری و فعالیت سمن‌ها در کشور نوپا و جدید است. تقریبا نگاه جامعه و مسئولین به سمن‌ها یک نگاه مثبت است ولی تا به امروز آن‌طور که باید و شاید به آن‌ها نقش داده نشده است. من معتقدم اگر قرار باشد این سمن‌ها پیشرفت کنند حتما مدیران ارشد کشور باید در تصمیم‌گیری‌های کلان از نظرات و ایده‌های آن‌ها استفاده کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در ادامه افزود: متاسفانه گاهی نگاه به برخی سمن‌ها و مخصوصا آن دسته‌ای که در حوزه جوانان فعال هستند، سیاسی است. مثلا در ایام انتخابات، گروه‌های مختلف سیاسی برای بهبود جایگاه خود سعی در استفاده ابزاری از این سازمان‌های مردم نهاد دارند. البته گاهی استفاده سیاسی از این گروه‌ها می‌تواند مثبت باشد. به طور مثال اگر سیاستمداران از این گروه‌ها در جهت آگاه‌سازی و روشنگری جامعه استفاده کنند به طور حتم مثمرثمر خواهد بود ولی اگر قرار باشد حضور این سمن‌ها در جهت تخریب و گرفتن فضای سیاسی رقیب باشد بسیار مضر است. امیدوارم اگر سیاستمداران بنا دارند از وجه مثبت این گروه‌ها بهره بگیرند پس از موفقیت در عرصه سیاسی، آن‌ها را فراموش نکنند و در تمام مدتی که مسئولیت را به عهده دارند به افراد فعال در این گروه‌ها به عنوان صدای جامعه بها دهند.

عضو فراکسیون امید مجلس در مورد اینکه این سمن‌ها چقدر می‌توانند در اشتغال‌زایی جوانان تاثیر داشته باشند گفت: در رابطه با سمن‌ها ما در ابتدای راه و در دوران گذار هستیم و تا زمانی که دولتمردان به آن‌ها نقش ندهند نمی‌توان از فکرشان استفاده کرد و در این حالت نباید امیدی به اشتغال‌زایی داشت.

نماینده مردم شازند در پایان راجع به اینکه چقدر امیدوار است در دولت دوازدهم نقش سمن‌ها پررنگ‌تر شود؟ افزود: از نظر من با رفتاری که دولت دوازدهم در انتخاب مدیران خود داشته امیدواری به بهبود شرایط این سمن‌ها کم است.

وزارت کشور باید به حمایت از سمن‌ها بشتابد
حبیب‌ا... دهمرده، نماینده زابل در گفت‏‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با وضعیت سمن‌های حوزه جوانان گفت: سمن‌های فعال در تمام حوزه‌ها و مخصوصا حوزه جوانان در سطح کشور پراکنده هستند یعنی اینطور نیست که برخی استان‌ها از وجود این گروه‌های مردمی برخوردار نباشد و استان‌های دیگر شاهد حضور این سمن‌ها باشند. همه استان‌ها به فراخور از سمن‌هایی برخوردار هستند پس نقش استانداران در کمک به این سازمان‌های مردم نهاد بسیار با اهمیت است.

وی افزود: بنده سال‌ها مسئولیت استانداری را به عهده داشتم و می‌دانم که چقدر این گروه‌ها می‌توانند عصای دست مدیران باشند. دولت و به طور خاص وزارت کشور که متولی این گروه‌ها است باید تلاش کنند که موانع پیش‌رو این افراد برداشته شود و با ارائه تسهیلاتی به یاری این گروه‌های مردمی بشتابند.

دهمرده من در سه استان وظیفه استانداری را به عهده داشتم و تا جایی که در توانم بود از تفکر افراد فعال در این سمن‌ها استفاده کردم و غیر از آنکه باری از دوشم برداشته می‌شد برکت در کارم را حس می‎کردم.

عضو فراکسیون ولایی مجلس در ادامه افزود: نگاه برخی مدیران به سمن‌ها سیاسی است ولی باید توجه داشت که این موضوع دوطرفه است یعنی سمن‌ها هم می‌توانند با موضوعات مختلف سیاسی برخورد کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: برای موفقیت سمن‌ها نیاز است که دولت بیشتر وارد گود شود و در دادن مجوز و تسهیلات و برگزاری جلسات جهت همفکری با این گروه‌ها بیش از پیش اهتمام ورزد. امیدوارم در دولت دوازدهم این اتفاق مبارک به وقوع بپیوندد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در واکنش به فیلم منتشر شده از صحبت های احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد که گفته بود: یکسری نارضایتی های مقطعی در اقتصاد وجود دارد که با روی کار آمدن دولت فعال و برنامه‌ریز و با یک حرکت علمی و جهادی بزرگ تا شش ماه قابل رفع است، نوشت:

مطالب بالا را آقای احسان خاندوزی، چندهفته قبل از آنکه از سوی آقای رئیسی به سمت وزارت اقتصاد منصوب شود، سروده است!

بیان این جملات، از سه حال خارج نیست:

۱- بازی سیاسی به نمایندگی از جناحی که الان از بانیان وضع موجود است

۲- توهم

۳- تحلیل و پیش بینی نادرست

هریک از این سه، دلیل بر تصمیم رئیس جمهور برای برکناری اش نیست؟

اگر می بینید کنار گذاشته نمی شود، علتش را در سود کسانی ببینید که اجازه تصمیم درست به رئیس جمهور نمی دهند.

فیلم کامل صحبت های خاندوزی را در ادامه ببینید:

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899029

دیگر خبرها

  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد