Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@10:33:12 GMT

چرا لوازم خانگی گران شد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۸۴۶۶۶

چرا لوازم خانگی گران شد؟

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی از افزایش متوسط پنج درصدی لوازم خانگی خبر داد و علت آن را نیز اعلام کرد.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، حمیدرضا غزنوی  با اشاره به اینکه در مورد لوازم خانگی مختلف بررسی قیمت‌ها طی یک ماه گذشته مدنظر قرار گرفت، اظهار کرد: حدود یک ماه است که شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی به دلایل مختلف هستیم و پس از بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که قیمت لوازم خانگی تولید داخل به طور متوسط پنج درصد نسبت به یک ماه گذشته رشد داشته و لوازم خانگی خارجی نیز بیش از پنج درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: افزایش پنج تا ۲۰ درصدی قیمت فولاد و پتروشیمی به عنوان مواد اولیه در تولید لوازم خانگی و نیز تحولات قیمت ارز در بازار از علل اصلی افزایش قیمت لوازم خانگی به شمار می‌رود.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: در صورتی که شرایط بازار دستخوش تغییر نشود و همچنان شاهد افزایش قیمت دلار باشیم به طور حتم قیمت لوازم خانگی نیز با رشد قیمت همراه خواهد بود اما اگر جلوی افزایش قیمت دلار در بازار گرفته شده و برای این مسئله چاره‌اندیشی شود، قیمت لوازم خانگی با افزایش روبرو نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، پس از افزایش قیمت پنج تا ۲۰ درصدی فولاد و پتروشیمی زمزمه‌های افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار به گوش رسید و در ابتدای امر برخی برندهای مختلف تخفیف‌های خود را به میزان متفاوتی که از پنج درصد شروع می‌شد، حذف کردند. علاوه بر این به صورت رسمی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی اعلام کرد که به دلیل شرایط پیش آمده در بازار و نیز افزایش قیمت مواد اولیه پس از ماه صفر شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی خواهیم بود هر چند که در آن زمان میزان این افزایش پیش‌بینی نشده بود.

در نهایت پس از گذشت ماه صفر، تحولات ادامه‌دار بازار ارز در راستای افزایش قیمت دلار و نیز افزایش قیمت فولاد و پتروشیمی‌ها، قیمت لوازم خانگی نیز بی‌نصیب نماد تا شاهد افزایش پنج درصدی قیمت محصولات داخلی در این حوزه و نیز افزایش بیش از پنج درصدی محصولات خارجی باشیم.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟

به گزارش خبرآنلاین، امروز قیمت دلار با نوسان محدودی در نیمه کریدور ششم نوسان داشت. این اسکناس طی سه روز معاملاتی هفته اخیر در محدوده قیمتی مذکور معامله می‌شود.

تجارت نیوز در خبری نوشت:معامله‌گران این محدوده را منطقه جدید قیمت اسکناس آمریکایی می‌دانند. برخی فعالان بازار ارز نیز خواست سیاست‌گذار را حفظ قیمت در محدوده‌های فعلی عنوان می‌کنند.

احتمال افزایش تنش میان معامله‌گران کم شد

بازیگران بازار ارز می‌گویند فعلا ریسک جدیدی در بازار وجود ندارد و معامله‌گران احتمال بروز تنش میان ایران و اسرائیل را پایین می‌دانند. به اعتقاد آنها دلار در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین نیز نهایتا نوسانات روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی را ببیند.

تحلیلگران اقتصادی با اشاره به سیاست‌های کلان دولت مبنی بر مهار تورم، معتقدند سیاست‌گذار درصدد است با تزریق منابع به بازار ارز قیمت اسکناس دلار را در محدوده معاملاتی فعلی تثبیت کند. از دیدگاه معامله‌گران نیز محدوده قیمتی فعلی کف مطمئنی برای تصمیم‌گیری و ورود به بازار ارز به حساب می‌آید.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت دلار از ارزش ذاتی خود پایین‌تر است. آنها می‌گویند با توجه به اینکه در روزهای اخیر ریتم حرکت قیمت دلار در روند رفت و برگشتی محدودی قرار دارد؛ به نظر می‌رسد بانک مرکزی با ارزپاشی توانسته بازار را تحت تاثیر قرار دهد و عملا عرضه و تقاضا در توازن با یکدیگر قرار گرفته‌اند.

در روند رنج دلار، پوند و یورو افزایشی شد

قیمت درهم روز چهارشنبه ۲۹ فروردین نوسان کمی داشت و با کاهش ۵۰ تومانی روی رقم ۱۷ هزار و ۸۵۰ تومانی به کار خود پایان داد. تتر با کاهش قیمت دلار همراه شد و با افت ۱۵۰ تومانی روی رقم ۶۶ هزار و ۶۰۰ تومانی معامله شد.

یمت پوند انگلیس با افزایش همراه شد و با رشد نزدیک به هزار تومانی، روی رقم ۸۲ هزار و ۹۵۰ تومانی معامله شد. یورو با افزایش ۸۰۰ تومانی به کریدور ۷۰ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۷۰ هزار و ۷۸۰ تومانی معامله شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896448

دیگر خبرها

  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • سیل برای دبی گران تمام شد / درهم صعود کرد
  • سیل برای دوبی گران‌تمام‌ شد/آخرین قیمت منات،رینگیت،لاری،دینار و ریال را ببینید
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه