Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت : وحدت در جهان اسلام از نان شب هم ضرورتش بیشتر است و مخصوصا بین تشییع و تسنن باید این وحدت وجود داشته باشد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کرمان۱۴۰۰ ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان امروز صبح در دیدار با سران طوایف ،معتمدین ،ریش سفیدان و نخبگان عشایری شیعه و سنی استان کرمان اظهار داشت : وحدت در جهان اسلام از نان شب هم ضرورتش بیشتر است و مخصوصا بین تشییع و تسنن باید این وحدت وجود داشته باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : اسلام بر دو محور بنا شده است که کلمه اول توحید می باشد و در اسلام ما در دسته بندی عقاید خود بر اصولی معتقدیم که یکی از آن ها توحید است که باعث می شود مسلمانان دور هم جمع شوند .

امام جمعه کرمان با بیان این که اسلام در اصول اعتقادی خلاصه می شود که محور آن توحید است ، خاطر نشان کرد : این توحید است که سبب می شود مسلمانان با هر رنگ ، زبان ، قومیت و جغرافیای دور هم جمع شوند،  همانطور که در موسم حج چندین میلیون مسلمان دور هم جمع می شوند و دنیا را تحت تاثیر خود قرار می دهند .

علیدادی سلیمانی عنوان کرد : اولین رمز موفقیت جهان اسلام شیعه و سنی توحید است و رمز دوم وحدت کلمه می باشد .

وی ادامه داد : عشایر یک بحث مهم و تاریخی ایران است و ایل ها ،قبایل و عشیره های مختلف هر کدام یک تاریخ روشن دارند زیرا جامعه عشایری بیشتر در کنار یک ایل زندگی می کردند و حساسیت و نیازمندی ها در ایل تعریف می شد .

امام جمعه کرمان افزود : عشایر در فعل و انفعالات کشور یکی از جوامع موثر بودند و برخی حکومت ها بعد از سر کار آمدن نگاهشان به عشایر بود لذا باید توجه ویژه ای به جامعه عشایری صورت گیرد .

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به این که جمعیت عشایری و نوع زندگی آن ها خاص می باشد ؛ بیان کرد : اکنون جمعیت عشایری آرام آرام تبدیل به جمعیت روستایی و بعد به جمعیت شهری می شود .

وی تشریح کرد : زندگی های عشایری ساده و کم توقع است و وقتی توقع کم باشد کارامدی بالا می رود ؛ عشایر با توقع پایین فعالیت ها و تلاش هایی را انجام می دهند و همواره از صبح تا شب در حال تلاش هستند .

علیدادی سلیمانی افزود : تزریق روحیه شجاعت در بدنه زندگی از ویژگی های دیگر زندگی عشایری است زیرا جوان عشایری خود را با سختی های طبیعت آماده می کند و خود را به دل مشکلات می زند و به همین دلیل مردان بزرگ و سلحشوری در طول تاریخ از عشایر بلند شده اند.

امام جمعه کرمان با اشاره به دوران دفاع مقدس یادآور شد : در ۸ سال دفاع مقدس برخی از جوانان عشایری بسیار خوب افتخار آفرینی کردند و حتی در صدر اسلام هم فرزندان خود را برای شجاع شدن به ایل ها می فرستادند .
نماینده ولی فقیه در کرمان اضافه کرد : زندگی عشایری در کنار سادگی و شجاعت بسیار جوانمردانه است و جوانمردی در زندگی آن ها موج می زند و مساعدت و کمک بین خودشان کلا جدی است و برای رفع مشکلات یکدیگر با هم همکاری می کنند.

وی توضیح داد : در زندگی های عشایری درد ها تقسیم شده تا خانواده ها شاد باشند و این مولفه بزرگی در زندگی عشایری است و در این زندگی ها یاری و کمک از ایلی به ایلی دیگر جدی است و خلاصه همه مفاهیم انسانی و اسلامی در زندگی عشایری بسیار بالاست.

علیدادی سلیمانی ادامه داد : امیدوارم مسئولین عشایری در حوزه های مختلف بر روی مثبت های زندگی عشایری کار کنند و آن ها را پررنگ نمایند زیرا زندگی عشایری آرام آرام در حال فراموشی شدن است .

امام جمعه کرمان گفت : معمولا در نمایشگاه ها و جشنواره ها بخشی از زندگی عشایری به تصویر کشانده می شود که داری هویت عشایر نیست و باید مولفه های شجاعت ، سادگی ، غیرت ، همیت و همکاری در زندگی عشایری به تصویر کشانده شود تا مردم آگاه شوند .

وی در پایان اظهار داشت : زندگی عشایری سبک زندگی کم خرج و مفیدی است و امیدوارم در جهت شناساندن زندگی عشایری به مردم کار بیشتری صورت گیرد .

انتهای پیام/م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق

رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم گفت: حدود ۴۷۵۰ خانوار از پنج طایفه بزرگ عشایر قشقایی و ۶۰۰ هزار راس دام وارد ییلاقات سمیرم شدند.

علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: استان فارس یکی از مسیرهای اصلی کوچ عشایر به شهرستان سمیرم است.

وی افزود: حدود چهار هزار و ۷۵۰ خانوار از پنج طائفه بزرگ عشایر قشقایی و ۶۰۰ هزار راس دام از استان‌های فارس، کهکیلویه و بویر احمد، بوشهر و خوزستان وارد ییلاقات سمیرم شدند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم تصریح کرد: حدود ۲۵ درصد تولیدات گوشت قرمز را عشایر تولید می‌کنند که صنایع دستی، لبنیات و محصولات دیگر را در فصل حضور در شهرستان سمیرم تأمین می‌کنند.

وی عنوان کرد: عشایر شهرستان بدلیل شرایط سخت خشکسالی در مناطق قشلاقی محبور به کوچ زودهنگام به ییلاق شدند و کوچ در شرایط فعلی هزینه زیادی به عشایر تحمیل می کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات کوچ عشایر، میان بندها توسط شرکت‌های دولتی و خصوصی، کشاورزان روستایی و واگذاری های بی‌رویه مراتع و اراضی ملی، احداث جاده های زیاد و … است که اشغال شده و امکان اتراق راحت و چند روزه را غیر ممکن نموده است.

وی با اشاره به هزینه حمل خودرویی بسیار بالا تصریح کرد: گاهی کوچ زودهنگام و با سرعت بیشتر اجتناب‌ناپذیر است و در سال جاری نیز نظر به ورود عشایر به شهرستان اداره امور عشایر سمیرم با حمایت اداره کل امور عشایر اصفهان و با راه اندازی ناوگان آبرسانی سیار و شروع عملیات تیغ زنی راه‌های عشایری در حد امکان سعی در تأمین امکانات حداقلی برای خانوارها و دام عشایر نموده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم گفت: برنامه‌ریزی برای شروع پروژه‌های عمرانی در مناطق عشایری، هماهنگی با دستگاه‌های امدادی، بهداشت و درمان، حمایتی و همینطور دامپزشکی برای کمک به جامعه عشایری از اقدامات دیگر اداره امور عشایر سمیرم بوده است.

به گزارش ایمنا، عشایر قشقایی شهرستان سمیرم از ۴۵۵ هزار هکتار اراضی این شهرستان جهت تعلیف دام‌هایشان استفاده می‌کنند و با هم اکنون با ۴۷۵۰ خانوار عشایری و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک وارد شهرستان سمیرم شدند.

کد خبر 749315

دیگر خبرها

  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان