Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان زنجان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان زنجان با صدور بیانیه نسبت به اتفاقات اخیر کشور واکنش نشان داد و مسئولان را در به وجود آمدن این اتفاقات مقصر دانست.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (صلّی الله علیه و آله): مَن وَلّي شَيئاً مِن اُمُورِ المُسلِمينَ اِلاّ اُتِي بِهِ يومَ القِيامَة وَ يداهُ مَغلُولَتانِ اِلي عُنُقِهِ لا يفُکُّهُما اِلاّ عَدلٌ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمود: هر که ولايت و مسئوليت کاري از امور مسلمانان به او واگذار شود، روز قيامت او را در حالي که دستان او را به گردنش بسته اند مي آورند و چيزي جز عدالت او را از غل و زنجير آزاد نمي سازد.

عوالي اللآلي، ج ۱، ص ۳۶۶

در این روزها کشور عزیزمان ایران درگیر تحولات جدیدی است. اعتراضات ناشی از مشکلات اقتصادی صدای مردم را بلند کرده و نسبت به حال و روز فعلی خود انتقادات شدیدی دارند. اگر چه نظام حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه قانون اساسی تدوین شده توسط جمع کثیری از نخبگان جامعه و اقبال اکثریت قاطع مردم، ساختارها و تدابیر ویژه ای برای کمک به محرومان و مستضعفان تعریف کرده است؛ اما متاسفانه به علت عمل نکردن به مر قانون اساسی و توجه گزینشی به بخش هایی از آن توسط مسئولان، مشکلات بسیاری برای مردم ما رقم خورده است.

مسئولان کشور از زیّ امام راحل جداشده و رو به سوی اشرافی گری کرده و از درک مشکلات طبقه محروم و مستضعف جامعه عاجز مانده اند که این مهم را بایستی در عدول از آرمان های خمینی کبیر جستجو کرد. نتیجه این عدول، مشکلات امروز جامعه و اعتراضات و آشوب هایی که در نقاط مختلف کشور شاهد آن هستیم که البته مسئولان، دلیل دیگری بر آن متصور هستند.

آنچه امروز برخی مسئولان کشوری و استانی ادعا می کنند و مدام در تریبون های رسمی فریاد می زنند، مرتبط ساختن آشوب های اخیر با منتقدان است. برخی مدعی این هستند که انتقادات سالهای اخیر به وضعیت نامطلوب سیاسی کشور، نه انتقاد؛ بلکه سیاه نمایی بوده و آشوب های اخیر نیز نتیجه این قبیل سیاه نمایی هاست و با زبان بی زبانی به منتقدان اعلام می کنند که بایستی زین پس سکوت کرده و از هرگونه نقد و بررسی مشکلات اقتصادی کشور بپرهیزند.

گروهی دیگر از مسئولان نیز کمافی السابق دولت گذشته را عامل ایجاد مشکلات امروز می دانند و به آسانی زمان ۵ ساله را برای جبران مشکلات ادعایی شان کافی نمی دانند و تلویحا اعتراف می کنند که در این ۵ سال نه تنها کاری انجام نداده اند؛ بلکه اوضاع را به گونه ای پیش برده اند که نارضایتی های ملت تبدیل به آشوب و ناآرامی گردد و عجیب تر اینجاست که به جای مقصر دانستن خود و دولتشان، دیگران را در به وجود آمدن این ماجرا دخیل می دانند.

اما بایستی به این مسئولان چند نکته را متذکر شد:

آنکه بایستی امروز پاسخگو باشد شمایید. شما که ۵ سال است بر مسند اجرایی کشور تکیه زده اید و کلیه امکانات مملکت را در اختیار گرفته اید. شما که دو دوره از ملت رای اعتماد گرفته و نه وعده حل بخشی از مشکلات؛ بلکه ادعای رفع تمام مشکلات اقتصادی کشور را کردید و مردم نیز به واسطه چنین ادعاهایی شما را برگزیدند. پس شما در راس هرم پاسخگویی کشور قرار دارید و نباید تحت هیچ شرایطی خود را مبرا از این وظیفه بدانید. دولت تدبیر و امید ۵ سال است که امکانات کشور را در اختیار گرفته است و در طول این مدت هر آن چه خواسته اجرایی کرده است. برجام را به عنوان حلال تمامی مشکلات کشور(که یک مورد آن مشکل آب خوردن بود) به جمهوری اسلامی تحمیل کردید و به واسطه همراهان تان در مجلس شورای اسلامی، این قرارداد پر مشکل و ابهام را به مرحله اجرا رساندید و امروز حق ندارید از مرحله پاسخگویی ذره ای افول کرده و خود را محق بر انتقاد بدانید. امروز مردم ایران به شدت معترض به سیاست های اقتصادی کشور هستند و در ماجرای لایحه بودجه ۹۷ نیز، معیشت خود را بیش از پیش در معرض خطر دیده و احساس کوچک تر شدن سفره شان را دارند. امروز بایستی برای این مردم کار کنید و لااقل بخشی از وعده های پرشمار و دوران انتخاباتی تان را اجرایی کنید تا قدری از نگرانی های این ملت رنج کشیده کاسته شود. مردم ایران همانگونه که امام راحل فرمودند از مردم زمان رسول الله بهتر هستند. این مردم سالهای سال در مقابل جنگ و خونریزی، تحریم اقتصادی، ترور و آشوب و فتنه ایستادگی کرده و با وجود تمامی مشکلاتی که گریبانگیرشان شد، خم به ابرو نیاوردند. این مردم امروز معترض اند. به سیاستهای دولت شما و اینکه چرا برای ایشان کاری انجام نمی دهید اعتراض دارند و بخشی از این مردم اعتراضشان را با حضور در کف خیابان به نمایش گذاشته اند که متاسفانه ضد انقلاب فرصت طلب بر این موج اعتراضات سوار شده و خواسته های به حق شان را منحرف کرده اند. بایستی این مردم را عزیز بدارید و مشکلاتشان رفع کنید؛ نه اینکه با سیاسی کاری و استفاده از فرمول ماله کشی، بر این خواسته های به حق سرپوش گذاشته و بر گردن این آن اندازید.

در پایان ما دانشجویان بسیجی و انقلابی استان زنجان از قوای سه گانه علی الخصوص مسئولان دولتی خواستاریم تا بجای افزایش قیمت حامل های انرژی، حذف یارانه مردم نیازمند و مستضعف و کوچک سازی سفره این ملت فداکار همیشه در صحنه، فکری اساسی برای معیشت مردم کرده، از ریخت و پاش های بی حدوحصر و دادن آمارهای متناقض که هیچ سنخیتی با زندگی واقعی مردم ندارد، خودداری کرده و اقتصاد مقاومتی را به عنوان تنها راهکار برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی فعلی اجرا نمایند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان زنجان

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد گفت: اولویتمان جاده‌های ترانزیتی تایباد - خواف است که روزانه حداقل ۷۰۰ دستگاه تریلر در آن تردد می‌کند و سال‌هاست مردم ما را به خاک و خون می کشد. ️ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  تایباد، مولانا غلام‌نبی توکلی در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای تابعه شهرستان تایباد، اظهارداشت: نهاد شوراها یکی از نهاد بسیار بزرگ و مهمی است که در انقلاب اسلامی شکل گرفت، شورا یکی از احکام اسلام است که قرآن کریم با صراحت به آن دستور می‌دهد.

وی افزود:کار اگر با مشورت نبود و با تک روی همراه بود، کاری از پیش نمی رود، قانون اساسی در چند اصل به موضوع شوراها پرداخته است و این نشان می دهد که قانون اساسی برگرفته از آیات قرآن کریم است و اصل شورا نیز از همین موضوع شکل گرفته است.

مولانا توکلی گفت: اعضای شورا افرادی هستند که از متن مردم انتخاب می شوند تا صدای مردم را به گوش مسئولان محلی و استانی برسانند، مانند آنچه نمایندگان شوراها تا امروز انجام دادند؛ مسئله اصلی شوراها، از مردم بودن و برای مردم بودن است و در این راه نباید از بیان مشکلات مردم چشم پوشی کنند.

خطیب جمعه شهرستان تایباد تاکید کرد: چهار سال حضور در شورا اگر با تشریح مشکلات مردم و حل آنها همراه نباشد، کم کاری است، شوراهای روستا مسئولیت مهمی دارند، آنها باید دهیار را به حرکت درآورند.

وی ادامه داد: امروز مشکلات شهرها و روستاها را شنیدیم و این مشکلات اساسی بود و میهمانان جلسه امروز این مشکلات را به مدیران استانی منتقل خواهند کرد ولی پیگیری برای حل آنها ضروری است.

مولانا توکلی خطاب به مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: آنچه از مشکلات بیان شد، حرف ما نیز هست و اولویتمان جاده‌های ترانزیتی تایباد - خواف  است که روزانه حداقل 700 دستگاه تریلر در آن تردد می‌کند و سال‌هاست مردم ما را به خاک و خون می کشد. ️

وی اضافه‌کرد: بیمارستان تایباد باید سریعتر وارد پروسه بودجه‌گذاری شود، فرماندار ما زمین را نهایی کرد ولی ورود به جریان اجرایی نیاز به بودجه گذاری در پایتخت دارد.

محور برنامه‌های اقتصادی و اشتغال توسط شوراها رقم بخورد

‍مهدی شیردل، فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان تایباد نیز اظهارداشت: ️از سال 1400 تا امروز 180 درصد پایه حقوقی کارگران افزایش داشته است با این حال باید بر امور بازار و معیشت بیشتر فعالیت شود و سرپل این نظارت و ارتباط شوراهای اسلامی هستند.

و️ی افزود: مردم سالاری دینی از اصول نظام جمهوری اسلامی ایران است، افتخار ما این است که در حوزه خدمات عمومی مانند آب، برق، گاز، تلفن، سالن های ورزشی، طرح های هادی با مشارکت شوراها به انجام رسید. ️

شیردل تصریح کرد:در حوزه صنایع مادر اشتغال آنچنانی ایجاد نمی‌شود، آنچه باید به آن توجه داشت توجه به بخش های پسینی و پیشینی است. یعنی شورای کاریز یا تایباد به موضوع کلان سرمایه گذاری در منطقه اقتصادی دوغارون توجه کند و محور فعالیت های شهرستان میز زعفران و  پسته باشد. ️

فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان تایباد گفت:محور برنامه ریزی اقتصادی و ایجاد اشتغال توسط شوراها باید رقم بخورد، ما در سنگ گرانیت 2 میلیارد تن و در سنگ آهن 30 میلیون تن ظرفیت برداشت داریم که باید به آن توجه شود. ️

وی ادامه داد:اولویت اصلی ما شروع بیمارستان است، در فرایندهای اجرایی این کار زمان بر است، لذا حمایت و همراهی خود را پای کار آورده و در سفر دور دوم ریاست جمهوری اسلامی به این امر سرعت بخشیم. ️موضوع جاده به دلیل اینکه بستر فعالیت های اقتصادی است، از اولویت‌ها است‌ و پیگیر آن هستیم.

ش️یردل عنوان کرد:یکی از گلایه های مردمی، ساخت و ساز در حومه و مشکلات آب و برق است، در طرح های توسعه این مشکل برطرف خواهد شد اما شوراها باید در پیشنهاد طرح های توسعه بازه زمانی 5 ساله در نظر داشته باشند و اگر در حوزه دولتی مشکلاتی بود، ما آماده همکاری هستیم.

شهردار تایباد،شهردار نمونه در استان است

برامکی، مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای خراسان رضوی نیز اظهارداشت: ️در بحث شوراها اختلاف سلیقه طبیعی است، در شوراهایی که همدلی بیشتر است، دهیار موفق تر است.

و️ی افزود: یکی از اتفاقاتی که در رویداد شهردار برتر رخ داد؛ در شهرهایی که شوراها منسجم تر بود، شهردار موفق تر بود و شهردار تایباد یک شهردار نمونه در استان است چرا که تغییرات شهر بسیار محسوس بود و این نشان از همدلی بین شورا و شهرداری است. ️

برامکی تصریح کرد:هرچه میزان درآمد پایدار افزایش پیدا کند، عملکرد شهرداری رشد بیشتری خواهد داشت، بنابراین باید مطابق قانون شوراها و شهرداری ها به سمت ایجاد درآمد پایدار حرکت کنند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری جهش فکری در دانشگاه‌ها ایجاد کرد
  • حمله تند روزنامه نزدیک به قالیباف به مهدی نصیری /بعد عمری رادیکالیسم به کسانی رسیده که نان فحش دادن به آنها را سر سفره خود برده بود
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد