Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ به منظور برنامه ریزی جهت تدوین و تولید محتوایی به گویش شاهرودی برای نوآموزان دوره پیش دبستانی شهرستان شاهرود در سال تحصیلی آینده، نشست هم اندیشی سرگروه‌های آموزشی مربیان پیش دبستانی شهرستان با حضور معاونت آموزش ابتدایی شهرستان و ریاست اداره آموزش ابتدایی دوره اول اداره کل آموزش و پرورش استان، در مرکز پیش دبستانی چتر آبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست علی توانگر ریاست اداره آموزش ابتدایی دوره اول اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت آشنایی نوآموزان با آداب و رسوم و فرهنگ بومی و محلی خویش به عنوان یکی از اهداف آموزشی دوره پیش دبستانی، احیاء و باز آموزی گویش‌ها و لهجه‌های محلی را از مهمترین عناصر دخیل در تحقق این هدف والا برشمرد و بر تولید محتوایی به گویش شاهرودی ویژه نوآموزان دوره پیش دبستانی تأکید کرد.
وی ضمن برشمردن اهم شاخص‌های مد نظردر تدوین و تولید این محتوا، به نمونه‌هایی از فعالیت‌های مشابه استانی و کشوری در این زمینه اشاره نمود و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تسریع و تسهیل در فرآیند انجام این مهم را خواستار شد.
در ادامه حمیده محبی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهرود نیز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان و پژوهش‌ها و تألیفات انجام شده در این راستا، از نرخ پایین تکلم مردم به گویش شاهرودی در مکالمات روزانه خویش بویژه در محافل عمومی، ابراز نگرانی نمود و بر عزم جدی شهرستان برای احیاء گویش شاهرودی از طریق تولید محتوایی مناسب در این زمینه با محوریت گروه‌های آموزشی مربیان دوره پیش دبستانی و همکاری و همراهی شورای شهر و سایر نهاد‌های مرتبط تأکید کرد.
در ادامه حسین پور به نمایندگی از سرگروه‌های آموزشی مربیان، ضمن بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این خصوص، برنامه عملیاتی گروه‌ها در جهت تولید محتوایی با گویش شاهرودی را ارائه داد که پس از بررسی و تبادل نظر، تدابیر لازم برای اجرای مفاد آن با همکاری و مساعدت همه بخش‌های مرتبط در استان و شهرستان در نظر گرفته شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر یکشنبه در جشن برداشت گندم در دهلران اظهار کرد: رزق و روزی انسان‌ها در تلاش و کوشش برای تولید در این بخش رقم می‌خورد.

وی افزود: تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم که یک سنت حسنه محسوب می‌شود، با پرداخت زکات زیباتر می‌شود.

منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی هم در مراسم جشن گندم گفت: با کار و تلاش، تولید به ویژه در کشاورزی معنا پیدا می‌کند.

اسدالله چراغی افزود: باید به موقع و سریع به مشکلات کشاورزان خصوصاً در هنگام بارش‌های خسارت‌زا رسیدگی کرد و در کنار مردم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در مراسم جشن شکرگزاری برداشت گندم گفت: شهرستان دهلران، مهد تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم است.

حشمت عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۹ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن اشت.

وی افزود: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد خبر 6084331

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • زنگ سلامت همزمان با سراسر کشور در شهرستان مُهر نواخته شد
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • بیش از ۲۵ هزار البرزی آموزش‌های امدادی را فراگرفتند