Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، شرکت امنیت انفورماتیک McAfee با انتشار گزارشی اعلام کرد برخی از سازمان‌هایی که در برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی دخیل هستند، از مدتی پیش هدف حملات سایبری قرار گرفته اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، شرکت مک‌آفی اعلام کرد هکر‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از برخی بدافزار‌ها به رایانه‌های این سازمان‌ها نفوذ کنند و گذرواژه‌ها یا اطلاعات مالی آن‌ها را به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شرکت امنیتی انفورماتیک تصریح کرد چند شرکت که در زمینه برگزاری مسابقات هاکی روی یخ فعالیت می‌کنند، از بیست دو دوم دسامبر گذشته یک پیام الکترونیکی جعلی دریافت کرده اند.
محققان امنیت سایبری می‌گویند اکثر شرکت‌هایی که پیام‌هایی با این ماهیت دریافت کرده اند به گونه‌ای با سازماندهی بازی‌های المپیک در ارتباط هستند. برخی از آن‌ها در زمینه آماده سازی زیرساخت‌های مسابقات المپیک و برخی از آن‌ها در زمینه پشتیبانی و تدارکاتی این رویداد ورزشی فعالیت می‌کنند. به گفته محققان به نظر می‌رسد که مهاجمان سایبری زمینه‌های مختلفی را در رابطه با بازی‌های المپیک هدف قرار داده اند.
اکتبر گذشته محققان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده بودند که حمله انفورماتیک احتمالی به بازی‌های المپیک که از اهداف ترجیحی مهاجمان و سارقان اینترنتی محسوب می‌شود، می‌تواند پیامد‌های فاجعه باری برای این رویداد ورزشی جهانی داشته باشد. به گفته محققان سایبری هکر‌ها می‌توانند با حملات انفورماتیک خود خسارات‌های زیادی به سیستم‌های رایانه‌ای وارد کنند یا در کار تابلو‌های اعلام نتایج بازی‌های المپیک اختلال ایجاد کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند اطلاعات محرمانه ورزشکاران را افشا کنند یا وسایل حمل و نقل را در بازی‌های المپیک مختل نمایند.
بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی از نهم تا بیست و پنجم فوریه برگزار خواهد شد. بازی‌های پارالمپیک نیز برای نهم تا نوزدهم مارس برنامه ریزی شده است. پیونگ چانگ در هشتاد کیلومتری منطقه غیرنظامی شده در مرز‌های دو کره قرار دارد و موقعیت جغرافیایی این شهر نیز نگرانی‌هایی درباره اقدامات تحریک آمیز کره شمالی و تاثیر آن بر مسابقات المپیک زمستانی برانگیخته است. برخی مقامات کره جنوبی هشدار داده اند ممکن است کره شمالی پیش از افتتاح بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ با اقدامات نظامی خود از جمله شلیک موشک امنیت این مسابقات را به خطر اندازد.
­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول

به گزارش خبرگزاری مهر، ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر ایران که سهمیه تیمی بازی های المپیک را در اختیار گرفته اند، برای آماده سازی حضور در این بازی ها پس از یک ماه حضور در کمپ اورلئان، عازم کره جنوبی شدند تا در رقابت های جایزه بزرگ سئول شرکت کنند.

علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهرارسباران ملی پوشان شرکت کننده در این رقابت ها هستند که از سه روز پیش در سئول پیگیر تمرینات‌شان هستند.

رقابت های جایزه بزرگ سئول در بخش انفرادی برگزار می شود. دیدارهای مقدماتی بخش مردان روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) برگزار می شود و دیدارهای جدول ۶۴ نفره به بعد هم دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

بعد از حضور در جام جهانی مجارستان که فروردین برگزار و منجر به قطعی شدن سهیمه تیمی شمشیربازی اسلحه سابر برای المپیک شد، حضور در جایزه بزرگ سئول دومین رویدادی است که ملی پوشان درسال جاری در آن شرکت می کنند.

کد خبر 6094492

دیگر خبرها

  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • اراکی‌ها 3 قهرمانی را در یک فصل از پرسپولیس می‌گیرند؟