Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از رایزنی کره جنوبی و کره شمالی برای حضور در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ حمایت کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت Inside the games، مسوولان کره شمالی و کره جنوبی قصد دارند که فردا (سه‌شنبه) در رابطه با حضور کره شمالی در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ دیدار کنند.

رهبر کره شمالی در آغاز سال نوی میلادی اعلام کرد که ورزشکاران کشورش در المپیک زمستانی امسال شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این که کره جنوبی و آمریکا برای توقف عملیات نظامی در شبه جزیره کره به توافق رسیدند، کره شمالی قبول کرد تا با مسوولان کره جنوبی دیدار داشته باشد.

از سال ۲۰۱۵ تاکنون کره شمالی و کره جنوبی رایزنی در سطح بالا با هم نداشته‌اند. این دیدار می‌تواند به کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره کمک کند.

دونالد ترامپ که پیش از این درگیری‌های لفظی با رهبر کره شمالی داشت، از دیدار و رایزنی بین مقامات دو کره حمایت کرد. ترامپ در این باره به خبرنگاران، گفت‌: من هم‌چنین به گفت‌وگو اعتقاد دارم. در حال‌ حاضر آن‌ها درباره المپیک با هم توافق می‌کنند. این یک شروع بزرگ است. اگر ما دخالت نمی‌کردیم شاید آن‌ها با هم درباره المپیک هم صحبت نمی‌کردند. او (رهبر کره شمالی ) می‌داند که من شوخی نمی‌کنم. حتی یک درصد نیز شوخی نمی‌کنم.

دونالد ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با رییس‌جمهور کره جنوبی درباره متوقف کردن عملیات نظامی در شبه جزیره کره به توافق رسیده است.

ترامپ هم‌چنین اعلام کرده است که از حضور ورزشکاران کره شمالی در المپیک زمستانی حمایت می‌کند و امیدوار است که این مساله بر ارتباط بین دو کره کمک کند.

او در این باره افزود: دوست دارم که آن‌ها با هم در المپیک همکاری کنند و شاید این شروع چیزهای دیگر باشد. بنابراین ۱۰۰ درصد از این مساله حمایت می‌کنم. من با رییس‌جمهور کره جنوبی صحبت کردم. او بسیار از حمایت‌های من تشکر کرد. می‌دانید ۲۵ سال است که آن‌ها از حمایت نفعی نبرده‌اند. خوشحالم که در حال‌ حاضر برای المپیک این کار را می‌کنند.

طبق گزارش کیودو نیوز، کره شمالی و کره جنوبی برای رایزنی هر کدام پنج نماینده می‌فرستند.

تاکنون تنها دو ورزشکار کره شمالی برای المپیک زمستانی سهمیه دریافت کرده‌اند، احتمال دارد که دیگر ورزشکاران کره شمالی برای حضور در بازی‌های وایلد کارت دریافت کنند.

کمیته‌ بین‌المللی المپیک و مسوولان برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۱۸ نیز از حضور کره شمالی در بازی‌ها حمایت کرده‌اند.

دیروز (یک‌شنبه) نیز نماینده کره شمالی در IOC اعلام کرد که احتمالا کشورش در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ حضور خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول

به گزارش خبرگزاری مهر، ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر ایران که سهمیه تیمی بازی های المپیک را در اختیار گرفته اند، برای آماده سازی حضور در این بازی ها پس از یک ماه حضور در کمپ اورلئان، عازم کره جنوبی شدند تا در رقابت های جایزه بزرگ سئول شرکت کنند.

علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهرارسباران ملی پوشان شرکت کننده در این رقابت ها هستند که از سه روز پیش در سئول پیگیر تمرینات‌شان هستند.

رقابت های جایزه بزرگ سئول در بخش انفرادی برگزار می شود. دیدارهای مقدماتی بخش مردان روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) برگزار می شود و دیدارهای جدول ۶۴ نفره به بعد هم دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

بعد از حضور در جام جهانی مجارستان که فروردین برگزار و منجر به قطعی شدن سهیمه تیمی شمشیربازی اسلحه سابر برای المپیک شد، حضور در جایزه بزرگ سئول دومین رویدادی است که ملی پوشان درسال جاری در آن شرکت می کنند.

کد خبر 6094492

دیگر خبرها

  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • ترامپ به من گفت در مورد رابطه با «خانم بازیگر» حرفی نزنم
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • بازیکن استقلال مسافر پاریس شد!
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • گزینه عجیب معاون اولی ترامپ؛ زنی معروف به «قاتل سگ‌ها»!