Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در اشاره‌ای تلویحی به سرسپردگی و بی‌اختیاری دولت عبدربه منصور هادی(دولت مستعفی) تاکید کرد، ازسرگیری مذاکرات صلح باید با عربستان باشد نه دولت منصور هادی.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سبأ، وابسته به جنبش مردمی انصارالله یمن، عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در دیدار با هیاتی از سازمان ملل در صنعاء به ریاست معین شریم، معاون فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: ازسرگیری روند سیاسی در یمن باید با عربستان باشد که رهبری ائتلاف عربی را از مارس ۲۰۱۵ در دست دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن حبتور تصمیم برای جنگ علیه یمن را یک تصمیم کاملا عربستانی توصیف کرد و گفت: دولت مستعفی دولت هتل‌هاست (مسئولان دولت مستعفی در شرایطی که مردم یمن با حملات ائتلاف عربی مواجه بوده و در جنگ هستند، در هتل‌هایی در ریاض و عدن در آسایش به سر می‌برند) و هیچگونه اختیار و شایستگی برای برقراری صلح مطلوب را ندارد.

ریاض در دفاع از دخالت نظامی خود در یمن مدعی است این حملات را بنا بر درخواست منصور هادی آغاز کرده است.

خبرگزاری سبأ به نقل از شریم اعلام کرد، ماموریت هیات سازمان ملل سهولت بخشیدن به روند برقراری صلح از طریق نزدیک سازی رویکردهای همه طرف‌های دخیل در بحران است.

هیات سازمان ملل به ریاست شریم عصر روز شنبه در سفری که مدت آن اعلام نشده، برای بررسی راه‌های ازسرگیری مذاکرات صلح در یمن با رهبران انصارالله وارد صنعاء شد.

این اولین سفر شریم به صنعاء از زمان انتصابش به عنوان معاون اسماعیل ولد شیخ، فرستاده سازمان ملل به یمن در سپتامبر گذشته است.

یمن از حدود سه سال قبل شاهد جنگی شدید میان نیروهای وابسته به دولت مستعفی که از حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان برخوردار هستند و نیروهای وابسته به جنبش مردمی انصارالله است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان

روزنامه های عبری زبان امروز، دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، به عملیات روانی حماس برای تحت فشار گذاشتن دولت رژیم صهیونیستی به منظور به نتیجه رسیدن مذاکرات پرداختند.

یدیعوت آحارانوت به تغییر نظر رژیم صهیونیستی در رابطه با مذاکرات با حماس خبر داد:

اسرائیل ممکن است با شرایطی که در دورهای قبلی مذاکرات با حماس، با آن مخالفت کرده بود، اکنون موافقت کند

معاریو به روزهای بحرانی در سرزمین های اشغالی اشاره کرد:

روزهای بحرانی: در اسرائیل برای [به نتیجه رسیدن مذاکرات] فشار می آورند

حماس: پیشنهاد اسرائیلی ها تغییری در موضع آنها را نشان نمی دهد

اسرائیل هیوم به مسئولیت نتانیاهو در تصمیم برای پایان یا ادامه جنگ اشاره کرد:

لحظه تصمیم گیری نزدیک است

در حالی که در کابینه جنگ به نظر می رسد که اکثریت برای چنین توافق به منظور پایان دادن به جنگ وجود دارد، در کابینه اصلی سیگنال هایی از انحلال دولت وجود دارد

هاآرتص به مسئله صدور حکم بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه اشاره میکند:

به نظر می رسد نتانیاهو متقاعد شده است که حکم بازداشتش توسط لاهه صادر خواهد شد و در کنار آن، برای سایر مقامات عالی رتبه در سطوح سیاسی و شاید هم امنیتی حکم بازداشت صادر خواهد شد

دیگر خبرها

  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • آیا چین می‌تواند؟
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان