Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:32:19 GMT

هنرمند نی‌ریزی مستند «ایران انار دارد» ساخت

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۸۷۹۹۵

هنرمند نی‌ریزی مستند «ایران انار دارد» ساخت

شیراز- سید اشرف طباطبایی، هنرمند نی‌ریزی زلزله کرمانشاه را در مستند «ایران انار دارد» به تصویر کشید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید اشرف طباطبایی، رئیس سابق انجمن هنرهای نمایشی کشور پس از کارگردانی و اجرای موفق تئاتر تیر و کمان، مستند «ایران انار دارد» را در کرمانشاه ساخت.

این هنرمند پیشکسوت نی‌ریزی در این مستند جلوه‌هایی از همراهی، مهربانی، وحدت و نگرانی اقوام و اقشار مختلف ایرانی در کمک به هموطنان کُرد در کرمانشاه را به تصویر می‌کشد که چند تن از اعضای انجمن هنرهای نمایشی نی‌ریز از جمله ابوالفضل بامداد، مهدی فتاح‌پور و جواد علیمردانی او را همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که کارگردانی نمایش تیر و کمان در نی ریز را به عهده داشت درآمد حاصله از فروش بلیط در شب آخر را به مردم زلزله زده کرمانشاه اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «ایران انار دارد» با همکاری سیمای مرکز فارس تهیه شده که قرار است از شبکه یک، شبکه مستند و شبکه فارس پخش شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن تسلیت درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته چلنگری (آهنگری به شیوه سنتی) اظهار کرد: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در چلنگری، افزود: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.   ایزدی آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و تصریح کرد: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد.   مرحوم نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات
  • مستند راز میرزا رونمایی می‌شود
  • ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تربیت هنرمند در گام دوم انقلاب
  • مستند «راز میرزا» رونمایی می‌شود
  • انتقاد شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ چرا صدای مجلس بلند نمی‌شود
  • احمدرضا مداح عکاس ایثارگر شیرازی چهره شاخص هنر انقلاب در ۱۴۰۲ شد
  • افراط و تفریط در حوزه حجاب باعث فاصله گرفتن مردم از تصمیم‌گیران می‌شود