Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۴۰۰ کانکس تاکنون درمناطق زلزله زده غرب کشور بین زلزله زدگان توزیع شده است،گفت: ما هزار کانکس مازاد در اختیار داریم که درصورت مراجعه افراد متقاضی در مناطق زلزله زده در اختیار آنها قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در نشست خبری امروز دوشنبه 18 دی گفت: یکی از مهمترین اقدامات و تصمیماتی که در این دوره در سازمان ثبت احوال انجام شده بحث ثبت صدور کارت هوشمند ملی برای تمام ایرانیان بوده است که ما شاهد بودیم در هفته گذشته بیش از 31 میلیون نفر از ایرانیان دارای کارت ملی هوشمند شده اند و رشد متقاضیان برای دریافت کارت ملی هوشمند به طرز معناداری افزایش داشته است و از روزی 30 هزار نفر به روزی 100 هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین در رابطه با اقدامات انجام شده برای ساماندهی اسکان مردم زلزله زده در کرمانشاه گفت: در رابطه با مناطق زلزله زده غرب کشور اقدامات خوبی از سوی دستگاههای مختلف انجام شده است و در مرحله اسکان اضطراری حدود 90 هزار چادر در بین زلزله زدگان توزیع شد که در مدت زمان کوتاه اسکان اضطراری را ما شاهد بوده ایم و در مرحله اسکان موقت و کانکس هایی که توزیع شد و با هماهنگی هایی که با نهادهای مسئول به عمل آمد قرار شد که ظرف 45 روز کانکسهای موقت را در اختیار آنها قرار دهیم که به همت مسئولان مربوط این امر محقق شد.

 

وی ادامه داد: ستاد بحران کشور بحث اسکان موقت در روستاها را در اختیار سپاه پاسداران و اسکان موقت در شهرها را در اختیار ارتش قرار داده بود که سپاه پاسداران تاکنون در اختیار زلزله زده ها قرار داده است و ارتش نیز 2 هزار کانکس را در مناطق شهری در اختیار زلزله زده ها قرار داده و بنیاد مسکن نیز تقبل هزار دستگاه کانکس را کرده بود که این بنیاد نیز ان را محقق کرد و کمکهای مردمی نیز 2 هزار و 400 دستگاه کانکس را در این زمینه تامین کرده اند که سرجمع 13 هزار و 400 کانکس تاکنون در این مناطق بین زلزله زدگان توزیع شده است.

 

سامانی اضافه کرد: هزار کانکس به صورت ذخیره در ستاد بحران وجود دارد که اگر کسی از کانکس استفاده نکرده و متقاضی استفاده از ان است می تواند به ما مراجعه و از این کانکس ها استفاده کند.

 

وی همچنین در رابطه با تصمیماتی که برای مسکن زلزله زدگان گرفته شد گفت: براساس تصمیماتی که گرفته شد در روستاها 30 میلیون تومان به صورت وام 5 میلیون به صورت بلاعوض و 3 میلیون اگر کسانی از کانکس استفاده نکرده و خواستار کمک های مالی باشند در اختیار انها قرار می گیرد و در شهرها مبلغ وام 40 میلیون که 6 میلیون بلاعوض و برای کسانیکه از کانکس استفاده نکرده 5 میلیون تومان است.

 

سامانی اضافه کرد: کمک هزینه معیشتی برای استمرار و امرار معاش هر خانوار 2 میلیون تومان به صورت بلاعوض و ده میلیون وام است.

 

سامانی با بیان اینکه 1920 روستا تحت تاثیر زلزله در استان کرمانشاه قرار گرفته اند گفت: از این تعداد 258 روستا بالای 50 درصد تخریب شده اند و تعداد 1582 روستا به صورت واحد به واحد مورد بررسی قرار گرفته اند که در مورد انها تعیین تکلیف می شود.

 

وی در مورد اقدامات انجام شده در بحث منشور حقوق شهروندی گفت: 22 حق در این منشور برای شهروندان پیش بینی شده است که تمامی اقدامات وزارت کشور متناسب با این 22 حق در این منشور شناسایی می شود.

 

وی ادامه داد: برای هر اقدامی که در وزارت کشور انجام می شود ما پیوست حقوق شهروندی خواهیم داشت و در وزارت کشور تمامی مصوبات شوراهای تامین سراسر کشور را به لحاظ رعایت حقوق شهروندی مورد بازنگری قرار دهیم که انچه در این شوراها تایید می شود در قالب حقوق شهروندی باشد.

 

وی همچنین در رابطه با اقدامات انجام شده در وزارت کشور در حوزه آسیبهای اجتماعی تصریح کرد: بحث آسیبهای اجتماعی مطالب رهبری بوده برای مقابله با این آسیبها در وزارت کشور انها را اولویت بندی کرده ایم و دستگاههای مختلف وظایفشان مشخص شود.که امیدواریم با این اقدامات شاهد کاهش این آسیبها در حوزه های مختلف باشیم.

 

سخنگوی وزارت کشور بحث حاشیه نشینی و مقابله با آسیبهای ان را از مهمترین اولویتها عنوان کرد و گفت: در مورد حاشیه نشینی ما صد تشکل مردمی در مناطق حاشیه ای در ده منطقه استان که به صورت پایلوت انتخاب شده اند و از این ده مرکز ده منطقه حاشیه ای در هر استان انتخاب کرده ایم که این صد تشکل در این مناطق مستقر می شوند.

 

وی با اشاره به رشد 14 درصدی مواد مخدر در کشفیات پلیس در هفته جاری گفت: طرح توانمندسازی و پیشگیری از اعتیاد دانش اموزان در روزهای گذشته در 31 استان کشور عملیاتی شد که ما امیدواریم با نظارت وزیر کشور برای صیانت از این سرمایه های نوشفکته این طرح موثر باشد.

 

سامانی با بیان اینکه وضعیت وقوع جرایم در 9 ماهه گذشته سال 96 کاهش یافته است گفت: این پیام خوبی دارد که ما شاهد کاهش برخی جرایم بوده ایم و امیدواریم شاهد وقوع جرایم در تمامی مناطق کشور در آینده باشیم.

 

سخنگوی وزارت کشور همچنین در رابطه با لایحه جامع انتخابات گفت: ما پیش نویس لایحه جامع انتخابات را تهیه و به دولت ارسال کرده ایم و بعد از ارسال پیش نویس سیاست های کلی انتخابات توسط رهبری ابلاغ شد که ما بعد از ابلاغ این سیاستها متنی را که به دولت به عنوان پیش نویس داده بودیم بازپس گرفتیم و تمامی بندها را با این سیاستها مورد مطابقت قرار دادیم و پس از اصلاح به دولت تقدیم کردیم.

 

وی گفت: در حال حاضر دولت این پیش نویس در کمیسیون سیاسی و دفاعی مورد بررسی قرار می دهد که با نهایی شدن ان در کمیسیون مربوطه به صحن دولت برای تایید نهایی می آید و پس از تایید در صحن دولت برای تصویب به مجلس ارایه می شود که ما امیدواریم با تصویب مجلس این لایحه را در انتخابات 98 مجلس شورای اسلامی اجرایی کنیم.

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی بوجود آمده، به اطلاع می رساند وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنج شنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

پیش از این روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای درباره پیامک ارسالی از سامانه سهما به شماره اتباع خارجی از آنها خواست تا این پیامک را جدی بگیرند.

در این اطلاعیه آمده است: پیامکی با مضمون ذیل برای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در کشور جهت استعلام حضور یا عدم حضور توسط سامانه سهما ارسال شده است؛ از مخاطبان درخواست می‌شود در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟