Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه و هدفگذارهای سیاست های کلان این برنامه باید 25 درصد کاهش اعتیاد در کشور داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، پرویز افشار، دوشنبه در پنجمین همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر سازمان های مردم نهاد منطقه 2 کشور در شیراز افزود: این بدان معناست که هر پنج سال باید پنج درصد کاهش اعتیاد در کشور محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: باید گفت که به رغم افزایش 2 برابری تعداد تشکل ها و سازمان های مردم نهاد فعال درعرصه مبارزه با مواد مخدر (از سال 92 تاکنون) که از یک هزار و 200 تشکل به 2 هزار و 360 رسیده، کاهش سالانه پنج درصد اعتیاد ممکن نیست.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: در کنار افزایش تشکیل سمن ها (سازمان های مردم نهاد)و شبکه هایی از جنس مردم، باید به مقوله ارائه آموزش به آنها نیز توجه کنیم به گونه ای که ساختار آنها به خوبی شکل گیرد و دائما در حال دانش افزایی باشند.
افشار گفت: اگر این حضور همراه با دانش نباشد نه تنها نتیجه ای حاصل نمی شود بلکه صدمه هم خواهیم خورد.
وی شایع ترین ماده مواد مخدر مصرفی در کشور را تریاک و مشتقات آن دانست و افزود: اما شاهد تغییر سریع الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی هستیم.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اضافه کرد: تاکنون بیش از 700 نوع ماده محرک که اثرات تخریبی آنها قابل قیاس با مواد مخدر سنتی نیست شناسایی شده و این یک خطر بسیار جدی برای دنیاست و دنیا به این نتیجه رسیده اگر بخواهد تنها به توان و بضاعت دولت و حاکمیت اکتفا کند نمی تواند با این مقوله برخورد کند و به همین دلیل بیشتر به سمت و سوی سیاست گذاری پیش رفته است.
افشار، اقدامات انجام شده در حوزه درمان مواد مخدر در کشور را پررنگ دانست و اضافه کرد: امروز از مجموع هشت هزار مرکز درمانی فعال در کشور، 91 درصد آنها توسط بخش های خصوصی، غیردولتی و سمن ها هدایت و راهبری می شود.
وی گفت: تقاضای ما از تشکل های مردم نهاد و سمن ها این است که در حوزه پیشگیری از شیوع مواد مخدر وارد شوند تا به نقطه ای برسیم که در زیر بارش سیل آسای آسیب های اجتماعی هم به جامعه و افراد آسیب وارد نشود.
همایش یک روزه صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر سازمان های مردم نهاد منطقه 2 کشور با رویکرد توسعه اشتغال بهبود یافتگان و خانواده های آسیب داده با ظرفیت بخش گردشگری و با حضور استان های فارس، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان در شیراز برگزار شد.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛فرمانده انتظامی خرم آبادگفت:در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و سوداگران مرگ در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ نبی اله قاسمی افزود:مآموران انتظامی اين شهرستان پس از شناسایی با هماهنگی قضایی ۱۱ سوداگر مرگ را دستگير  کردند.
وی گفت:در بازرسی از مخفيگاه این سوداگر مرگ هشت کيلو و ۱۰۹ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف ، ۲۷ معتاد متجاهر جمع آوری و تحويل مراکز ترک اعتياد شدند.

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم