Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن جامعه‌شناسی ایران گفت: کل پروژه بازسازی بافت قدیمی اطراف حرم امام رضا (ع) نیاز به بازبینی دارد و ادامه این روند باید با مشارکت و مشورت گروه‌های مختلف شهروندان، شهرسازان، جامعه‌شناسان و البته سرمایه‌گذاران صورت گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه شهر معنوی ثامن، محمد امین قانعی راد در حاشیه نمایش مستند «نسیان» در گروه سینمایی هنر و تجربه با اشاره به این مسئله تاکید کرد: پدیده بازسازی نامناسب که در طی دو دهه اخیر با آن مواجه هستیم از شهر تهران شروع شد و این رویه به تدریج به شهرهای فرهنگی و مذهبی هم سرایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طبیعی خواندن نیاز به بازسازی در برخی از نقاط فرسوده شهرها، افزود: این بازسازی باید به نحوی باشد که با هویت شهری، فرهنگ، نمادها، علائم شهری و زندگی روزمره مردم پیوند داشته باشد و موجب حفظ و استمرار هویت شهرها شود.

این جامعه‌شناس خاطرنشان کرد: در بازسازی بافت اطراف حرم امام رضا(ع) باید به گونه ای رفتار می‌شد که مجاوران و زائران حرم احساس کنند کماکان دارند در همان مشهد پیشین زندگی می‌کنند و حس غریبه بودن در آنها ایجاد نشود اما متاسفانه اقدامات انجام شده در بازسازی بافت قدیمی شهر، موجب ایجاد گسست در هویت و فرهنگ شهر و ساکنان آن شده است.

قانعی راد تاکید کرد: این اتفاق بر خاطره و حافظه شهری مشهد تاثیر نامطلوبی گذاشته است و در ادامه می‌تواند بر معیارها و شاخص‌های دین‌داری ساکنان شهر نیز اثرگذار باشد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه سه‌شنبه در دیدار تشکل‌های کارگری استان زنجان با تاکید بر اینکه بنده شخصاً به امروز کارگری حساس بوده و همواره تلاش کرده‌ایم مسائل مختلف این حوزه را به جد پیگیری کنیم، افزود: یکی از این مسائل مربوط به طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی است.

وی با یادآوری اینکه در کنار پیگیری موضوع طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان، مسائل دیگری چون سخت و زیان‌آور بودن مشاغل نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: حساسیت این موضوع به این خاطر است که در امر تولید، محور اصلی کارگر بوده و اگر نقصان داشته باشد، همه امور به مشکل خواهد خورد.

این مسوول موضوع حقوق و دستمزد را یکی از دغدغه‌های جدی جامعه کارگری عنوان و با اشاره به اینکه برای بهبود این وضعیت باید عرضه و تقاضا را تنظیم کنیم، ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های حوزه کارگری، همه مسائل این بخش را به جد دنبال می‌کنیم. حتی وضعیت اشتغال کارگران واحدهای تعطیل شده در اولویت قرار دارد.

استاندار زنجان در ادامه به اقدامات انجام گرفته در استان اشاره و با بیان اینکه یکی از این اقدامات مربوط به ارتقای کیفیت آزادراه زنجان به قزوین بوده است، تصریح کرد: بخشی از این کار در سال گذشته با اعتبار ۲,۵۰۰ میلیارد ریال به انجام رسید و مقرر شده است که امسال نیز برای این امر ۳,۰۰۰ میلیارد ریال اختصاص یابد.

افشارچی با یادآوری اینکه رایزنی در خصوص بهبود وضعیت آزادراه زنجان به تبریز نیز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز جزو استان‌های پیشرو بوده و تلاش می‌کنیم تا دغدغه‌های این بخش از جمله اقساط این واحدها کاهش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در ادامه این دیدار با تاکید بر اینکه مسوولان همواره آماده شنیدن صحبت‌های جامعه کارگری هستند، اضافه کرد: تلاش شده است تا در استان به موضوع کار و مسائل کارگری نگاه جدی صورت گیرد که در این راستا کارفرمایان نیز همراهی لازم را داشته‌اند.

ابوالفضل رفیعی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری، بحث امنیت شغلی است، عنوان کرد: با وجود اینکه پیگیری‌های زیادی در این خصوص انجام گرفته است اما معتقدیم برای رفع این مشکل باید قانون مربوط به آن مورد بازبینی قرار گیرد.

وی از برگزاری جلسات متعدد در خصوص طبقه‌بندی مشاغل، بهداشت محیط و ایمنی محیط کار در استان خبر داد.

کد خبر 6093733

دیگر خبرها

  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • ◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود