Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@04:43:45 GMT

طرز تهیه نان انجیر خانگی

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۸۹۶۳۱

طرز تهیه نان انجیر خانگی

رکنا: نان انجیر خانگی یک نان کامل و مفید.

مواد لازم

انجیر خشک 150 گرم

آب پرتقال 200 میلی‌لیتر

پوست پرتقال رنده کرده 3 قاشق چایخوری

آب 150 میلی‌لیتر

شکر 1 قاشق چایخوری

پودر مایه خمیر یک و یک‌چهارم قاشق چایخوری

نمک یک‌دوم قاشق چایخوری

آرد نان حدود 470 گرم

کره‌‌ نرم 30 گرم

عسل 4 قاشق سوپخوری

شیر 2 قاشق سوپخوری

روش تهیه

انجیرها را بشوئید، خرد کنید و همراه با نیمی از آب پرتقال و پوست پرتقال، در کاسه‌ کوچکی بریزید و 30 دقیقه، کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌گاه آب، شکر و مایه خمیر را در کاسه‌ کوچک و مناسبی بریزید، رویش را بپوشانید و در حدود 10 دقیقه، در دمای محیط نگه دارید تا مایه خمیر فعال شود.

حالا نمک و 400 گرم از آرد را در کاسه‌ دیگری بریزید و کره را بیفزائید و با نوک انگشتانتان با آرد مخلوط کنید. سپس عسل، باقیمانده‌ آب پرتقال و مایه خمیر ورآمده را نیز درون خمیر بریزید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده، ورز دهید و انجیر را همراه با آب پرتقال، به آن بیفزائید و مخلوط نمائید.

چنانچه خمیر، بیش از حد چسبنده بود، باقیمانده‌ آرد را به آن بیفزائید. اینک خمیر را در کاسه‌ چربکرده قرار دهید. رویش را بپوشانید و یک ساعت در جای گرم نگه دارید تا حجمش 2 برابر شود. اکنون خمیر را در قالب چربکرده‌ لوف به اندازه 6×13×23 سانتیمتر، بگذارید.

روی قالب را بپوشانید و در حدود 25 دقیقه، به خمیر، استراحت دهید. اینک روی خمیر، شیر بمالید و قالب را در فر بگذارید تا نان به مدت تقریبی 30-35 دقیقه با دمای 190درجه‌ سانتیگراد بپزد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

محمدحسن کیانی‌فر بیان کرد: سطح باغات لرستان ۵۰ هزار هکتار است و ۴۳ هکتار از این میزان به باغات بارور اختصاص دارد.

او با بیان اینکه ۲۴ گونۀ میوۀ معتدل و سردسیری در لرستان کاشت و تولید می‌شود، اضافه کرد: میوۀ گرمسیری (خرما) به‌صورت محدود نیز در پلدختر تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در این استان تولید می‌شود.

کیانی‌فر با ذکر اینکه انجیر، انار، گردو، زیتون، زردآلو و سیب شاخص‌ترین محصولات باغی لرستان است، یادآور شد: هلو، شلیل، انواع آلوها، آلبالو، به و سایر گونه‌های میوه نیز در این استان تولید می‌شود.

او با بیان اینکه لرستان مقام نخست تولید انجیر سیاه در ایران و مقام دوم جهان را دارد، خاطرنشان کرد: ۲۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت انجیر سیاه در این استان، خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار تن انجیر سیاه به‌صورت سالانه در باغات لرستان تولید و روانۀ بازار مصرف می‌شود.

کیانی‌فر با اعلام اختصاص بیش از ۳۵۰۰ هکتار از باغات لرستان به کشت انار، بیان کرد: بیشترین سطح زیرکشت این محصول به‌صورت تجمیعی در کوهدشت است.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد سطح زیر کشت انار در کوهدشت است، اضافه کرد: ۵۰ درصد این محصول در باغات سایر شهر‌ها مانند خرم‌آباد و چگنی نیز تولید می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک عربی (فیلم)
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • بهترین و ساده ترین روش پاک کردن کنگر کوهی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • طرز تهیه کیک شکلاتی فقط در ۷ دقیقه (فیلم)
  • طرز تهیه کباب باستانی با گوسفند 17 کیلویی (فیلم)
  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)