Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار مرکزی خاش گفت: فاز دوم طرح بزرگ آبرسانی دشت آبخوان به روستاهای این شهرستان با اعتبار 75 میلیارد ریال در حال اجراست که به زودی مشکل قطعی آب برخی روستاها حل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی شجاعی در گفت و گو با تفتان ما اظهار کرد: فاز دوم آبرسانی دشت آبخوان شهرستان خاش با اجرای لوله گذاری به طول۳۸ کیلومتر و ساخت 6 مخزن به حجم 2 هزار متر مکعب در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این پروژه با اعتبار 75 میلیارد ریال در حال انجام است، تصریح کرد: با بهره برداری از پروژه فاز دوم آبرسانی دشت آبخوان مهمترین زیرساخت منطقه فوق جهت اجرا در فاز سوم همین پروژه آماده می شود.

شجاعی گفت: بخش مرکزی خاش دارای ۸ مجتمع آب رسانی تحت پوشش و حدود ۳۰ چاه بوده و آبرسانی به حدود بیش از  ۲۰ هزار خانوار  با ظرفیت فوق در بخش مرکزی خاش انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه در حال اجرای آبرسانی دشت آبخوان از خدمات ارزنده نظام در منطقه طی سالهای اخیر است.

بخشدار مرکزی خاش با اشاره به اختصاص یک دستگاه خودروی آتش نشانی به دهستان کارواندر، ادامه داد: خودروی مکانیزه آتش نشانی با پوشش سکونتگاه های منطقه کارواندر، در حوادث محورهای آن منطقه خدمت رسانی می کند.

وی با بیان اینکه ‌نباید از توانمندی های عشایر برای رونق اقتصاد کشور در زمینه های مختلف غافل شد، یادآور شد: عشایر با تولیدهای خود در راستای تامین گوشت قرمز و لبنیات، به اقتصاد کشور کمک  شایانی می کنند.

شجاعی با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان خاش، تصریح کرد: باید زمینه توسعه گردشگری در بخش دشت رباط فراهم شود تا گردشگران با مراجعه به این  بخش  از جاذبه های گردشگری این منطقه بازدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه گردشگری در خاش و ورود گردشگران به این منطقه خوش آب و هوا سبب اشتغالزایی برای عشایر می شود.

بخشدار مرکزی خاش اذعان کرد: بیمه اجتماعی عشایر را با جدیت باید دنبال کنیم و از عشایر هم تقاضا داریم که نسبت به بیمه محصولات و دام های خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: برنامه های توسعه ای که برای مناطق شهری تعریف شده باید در محدوده عشایری نیز اجرا شود تا به شاخص های هدف گذاری شده برسیم.

انتهای پیام/ه

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری