Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-08@16:42:40 GMT

ماده مخدر گل درمان دارویی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۹۰۳۵۷

رئیس کانون درمانگران اعتیاد ایران گفت: ماده مخدر گل، درمان دارویی ندارد و افراد معتاد باید به روش «علامت درمانی» مورد درمان قرار گیرند.


به گزارش شریان نیوز،رئیس کانون درمانگران اعتیاد ایران گفت: ماده مخدر گل، درمان دارویی ندارد و افراد معتاد باید به روش «علامت درمانی» مورد درمان قرار گیرند.

علامت درمانی به این معناست که پزشک تنها قادر است با مشاهده علائم و بروز درد در هر نقطه از بدن معتاد به گل، اقدام به درمان جسمانی همان بخش از بدن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    دکتر هادی پناهی اظهارداشت: ماده مخدر گل 3 برابر حشیش اعتیاد آور است و عوارض جدی و جبران ناپذیری(مغزی و جسمانی) در فرد معتاد برجا می گذارد.     وی علت افزایش مصرف گل در میان جوانان را ایجاد سرخوشی و برانگیختگی بیان کرد و افزود: افزایش آمار افسردگی در کشور سبب شده تا این ماده مخدر به سرعت جای خود را میان جوانان باز کند.     پناهی با بیان اینکه گلی که در کشور کاشت و برداشت می شود، خالص نیست، افزود: بذرگل از کشورهای خارجی وارد کشور شده که البته بذر خالص نبوده و بذری با تداخلات ژنتیکی زیاد است؛ این بذر مخدر به شدت اعتیاد آور است.     وی ادامه داد: گفته می شود بذر این گیاه مخدر از خاورمیانه و نیز افغانستان وارد کشور شده است و تغییرات ژنتیکی بذر گل در آمریکا روی داده است.     پناهی زمان ورود و گسترش ماده گل به کشور را یک تا 2 سال عنوان کرد و گفت: این ماده مخدر زمان زیادی است که در دنیا تولید می شود.     رئیس کانون درمانگران اعتیاد ایران افزود: متاسفانه در حال حاضر چندین نهاد برای مقابله با اعتیاد در کشور فعال است اما هنوز مشکل اعتیاد در کشور ادامه دارد و مجریان امر نتوانسته اند برنامه مدونی برای حل این معضل در کشور ارائه دهند. هر چند که این معضل تنها مختص کشور ما نیست. مقابله با این پدیده شوم در بیشتر نقاط دنیا با مشکلاتی روبروست.     وی در ادامه با بیان اینکه برنامه مدونی برای آموزش مردم در خصوص مقابله با مخدر گل نداریم، تاکیدکرد: هنوز پروتکل و شیوه نامه درمانی واحدی برای نحوه درمان مصرف کنندگان مخدر گل ارائه نشده است، در حالی که ترکیبات همه موادهای مخدر صنعتی یکسان بوده و به هم شباهت دارد.     رئیس کانون درمانگران اعتیاد تاکیدکرد: باید برای درمان اعتیاد سرمایه گذاری و با پیشگیری و آموزش مشکل اعتیاد را رفع کنیم.     پناهی، راهکار حل مشکل اعتیاد کشور را مشارکت بخش های غیر دولتی در تصمیم گیری های مجریان و سیاست گذران دانست و افزود: دولت ساز و کار اجرایی دارد اما باید با کمک بخش غیردولتی و سازمان های خصوصی و مردم نهاد این سازوکارها را تسهیل کند.     گل گیاهی مخدر و خطرناک است که با یک بار مصرف، اعتیاد ایجاد می کند و سبب صدمات زیادی در فرد می شود. این ماده قابل کاشت و برداشت است و بصورت گلخانه ای کاشت می شود.    

بر اساس آخرین آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، در حال حاضر 2 میلیون و 808 هزار نفر در کشور معتاد هستند. 

 

منبع: ایرنا

دسته بندیاجتماعي

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت تهدیدکنندگان دی‌ماریا: تروریست‌های مواد مخدر

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای گذشته تهدید شدن خانواده آنخل ‏دی‌ماریا در آرژانتین به سرخط خبرهای این کشور راه یافته است. ‏امروز پای وزیر امنیت این کشور به ماجرای دی‌ماریا باز شد و او ‏تهدیدها علیه ستاره فوتبال این کشور را تروریستی توصیف کرد. ‏

ماجرا از زمانی آغاز شد که آنخل دی‌ماریا اعلام کرد به تیم روزاریو ‏سنترال نخواهد پیوست. بعد از آن بود که رسانه‌های آرژانتین اعلام ‏کردند خانواده این ستاره تهدیدهایی جدی دریافت کرده و به قتل ‏تهدید شده‌اند. ‏

وزیر امنیت آرژانتین امروز در این باره توضیحاتی داد و گفت:" من چند ‏بار با پدر دی‌ماریا صحبت کردم. آنها خیلی ترسیده‌اند و من درک‌شان ‏می‌کنم. کسانی که این تهدیدها را می‌کنند از قصد افراد مشهور را ‏انتخاب می‌کنند. این تهدیدها به نظر من تروریستی است. تروریسمی ‏از طرف باندهای مواد مخدر". ‏

این وزیر آرژانتینی در ادامه صحبتهایش گفت:"امیدوارم تلاشهای ‏دولت برای سرکوب این گروه‌های تبه‌کار به نرمال شدن فضای کشور ‏منجر شود. ما در چهار ماه اخیر موفق شدیم نرخ قتل را پنجاه درصد ‏کاهش بدهیم. اوضاع در روزاریو در حال بازگشت به شرایط عادی ‏است و من امیدوارم دی‌ماریا به شهرش برگردد".

دیگر خبرها

  • درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد
  • پزشکیان: دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد
  • پزشکیان : دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ در درمان بیماری های خاص مانده‌ایم
  • ردپای زن معتاد در قتل شوهر خواهرش
  • دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند
  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • هویت تهدیدکنندگان دی‌ماریا: تروریست‌های مواد مخدر
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟