Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عملکردها و تغییر و تحولات سازمان ثبت اسناد کشور را تشریح کرد و به مطالبات مردم پاسخ داد.

به گزارش امتداد نیوز، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور گفت: سازمان ثبت اسناد یک سازمان فراگیر است و مردم با خدمات سازمان مرتبط هستند و به همین جهت دو رویکرد داریم: یکی تحولگرایی و ایجاد تحولات منطبق با نیازهای مردم ؛ دیگری نظارت و کنترل و پاسخگویی به تقاضاهای مردم که در این حوزه ها موفق بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این صدسال سنتی بودن سازمان موجبات مشکلات را فراهم کرده بود. در پاسخگویی تاخیر داشت؛ صدها هزار دفاتر بزرگ جستجوی سوابق دچار مشکل شده بود و دهها میلیون پرونده های ثبتی که دراثر حوادث و گذر زمان دچار از بین رفتن و پوسیدگی می شد که موجب نارضایتی مردم شده بود.

سازمان ثبت در سال های اخیر با سیاست گذاری که کرده ایم در حوزه تحول اداری در بین دستگاه های کشوری پیشگام بوده است. بخش زیادی از فرایندها اصلاح شده، سیستم های الکترونیکی و زیرساخت های خوبی ایجاد شده است، بخش عمده ای را انجام  داده ایم اما همچنان در مرحله تحول هستیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور افزود: شکایات دسته بندی شده و در راستای شکایات مردم رویکرد تحول را انجام داده ایم. برخی شکایات درباره تسریع در ارائه خدمات بود. در گذشته مردم در چندین مرحله به سازمان ثبت مراجعه می کردند و کارها براساس اوراق بهادار انجام می شد که خوشبختانه در حال حاضر اوراق بهادار حذف شده و همه به امضای الکترونیک تجهیز شده اند.

 او افزود: ما وارث عقبه قدیمی و  آشفته هستیم که در حال حاضر نیازمند به روزرسانی سوابق هستیم. مثلا در مورد سند دفترچه ای منگوله دار که امروز در قالب یک برگ شده است معتقدیم این سند تک برگی نیز در مرحله انتقال است و می تواند به یک کارت هوشمند تبدیل شود. در سیستم سنتی و دستی مشکلات فراوانی بود که در سیستم جدید نیازی به سلسله مراتب قبلی نیست.

 تویسرکانی گفت: نگاه دستگاه اجرایی به سازمان ثبت فقط نگاه درآمدزایی بوده است و این سازمان ها در طول سال ها مورد بی مهری دستگاه های اجرایی قرار گرفته است. باید نیازمندی های مردم در این حوزه تامین شود تا بتوانیم خدمات صریح ارائه دهیم.

او در ادامه افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مرحله تحول است و با کمبود منابع مواجه است. سعی ما در سازمان ثبت اسناد و املاک این بوده که تمامی بایگانی ها را آرشیو کنیم و از فایل های الکترونیکی استفاده کنیم اما به لحاظ کمبود منابع و عدم تخصیص بودجه مناسب به این سازمان با مشکل مواجه هستیم.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای

راهکارهای تقویت همکاری‌ها و حمایت‌های سازمان ثبت در تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی سازمان انرژی اتمی در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای پیشانی اقتدار کشور است اظهار کرد: این حوزه در راه رسیدن به اهداف بزرگ خود شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است و باید با همه توان برای تسریع و تسهیل امور این سازمان و تلاشگران آن تلاش کنیم.

وی با اعلام آمادگی کامل سازمان ثبت برای تثبیت کامل مالکیت اراضی و املاک این سازمان و صدور اسناد آن‌ها گفت: آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری، خدمات مهمی را در حوزه املاک و کاداستر، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، ثبت مالکیت‌های معنوی و شناسه ملی اشخاص حقوقی با تسهیل و تسریع و ایجاد مسیر ویژه برای این سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه و همکار آن ارائه دهیم.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صیانت از اموال و دارایی‌های فکری این سازمان جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها بویژه در بخش نیاز شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به خدمات حوزه طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و اختراعات و تثبیت مالکیت آن‌ها افزود: مرتفع کردن این نیازها مرهون مساعدت‌های سازمان ثبت است و با امضاء تفاهم نامه مشترک می‌توان گام‌های بزرگ و عملی برای حفظ و صیانت از این دارایی‌ها برداشت.

وی با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان برای ضربه زدن به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای اظهار کرد: ۱۳ موسسه پژوهشی قدرتمند با منابع بسیار زیاد و برخورداری از ظرفیت رسانه‌ای و شبکه‌ای گسترده در غرب با رصد مستمر فعالیت‌های ما سعی در مخدوش کردن جریان اطلاع رسانی و اخبار پیرامون صنعت هسته‌ای کشور را دارند تا به جای خدمات گسترده این عرصه برای مردم و کشور، تصویری سیاسی و امنیتی از آن ارائه کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است و طی ۱۰ سال موجب صرفه جویی ۱۰۳ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی شده است.

در این دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت همراه از آزمایشگاه‌های تولید رادیو داروهای درمانی و مجموعه تولیدی کیت‌های رادیو دارویی این سازمان بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی