Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -
به گزارش ایران اکونومیست؛   قطر در سال 2022 میزبان جام جهانی فوتبال است، اما تنش سیاسی بین عربستان سعودی و قطر به کندی روند آماده سازی ورزشگاه های میزبان جام جهانی از ماه ژوئن تاکنون منجر شده است.
یک شرکت اسکاتلندی مستقر در گلاسگو که به جمع آوری و انتشار بهترین تصاویر ماهواره ای می پردازد و آنها را در اختیار بازرگانان قرار می دهد، این تصاویر را ارزیابی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیزینس اینسایدر در گزارشی از ارزیابی تصاویر ماهواره ای در قطر نوشت: فقط یک ورزشگاه آن هم ورزشگاه بین المللی خلیفه در دوحه تکمیل شده است. ورزشگاه الثمامه در دوحه نیز پیشرفت هایی داشته است.
قبل از تحریم های عربستان ، بیشتر مصالح ساختمانی و کالاهای اساسی مثل مواد غذایی از طریق عربستان و سایر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به قطر انتقال می یافت. اما بدنبال قطع روابط عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر با دوحه در ژوئن 2017، ورود این کالاها به قطر دشوارتر شد.
مارک اوکونل مسئول شرکت مشورت سرمایه گذاری او سی او گلوبال هشدار داد که چندین طرح در قطر متوقف شده است. او همچنین توانایی قطر برای برگزاری جام جهانی را زیر سئوال برد.
در مورد ورزشگاه لوسیل تصاویر گرفته شده در ماه های مارس، ژوئن، سپتامبر و دسامبر 2017 نشانگر پیشرفت اندک کار است. ورزشگاه الریان نزدیک دوحه ورزشگاه دیگری است که در یک سال گذشته روند کندی داشته است. تکمیل این ورزشگاه در مدت یک سال غیرواقعی به نظر می رسد.
به گفته کورنتین گیلو بنیانگذار شرکت برد اسکاتلند، از زمان شروع تحریم ها، پیشرفت کار به کندی انجام شده است.
در مورد ورزشگاه راس ابوعبود، تحلیل تصاویر ماهواره ی در ماه نوامبر نشان می دهد هیچ ساخت و سازی هنوز انجام نشده است.
این ارزیابی ها در مورد وضعیت چهار ورزشگاه دیگر نشان می دهد، پیشرفت هایی در ورزشگاه البیت انجام شده است. در سه ماهه دوم و سوم 2017 در ورزشگاه الثمامه، الوکره و استادیوم شهر ورزشی پیشرفت هایی مشاهده شده است.
حسن الذوادی رئیس کمیته برگزاری جام جهانی 2022 با کم اهمیت دانستن این تصاویر گفت: این تصاویر، پیشرفت های بدست آمده را نشان نمی دهد. وی خاطر نشان کرد که روند آماده سازی به صورت عادی ادامه دارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال

به گزارش "ورزش‌سه"، با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات فوتسال جام جهانی سه شهر بخارا، تاشکند و اندیجان میزبانان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ خواهند بود.

جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ دهمین دوره جام جهانی فوتسال است که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد. برای چهارمین بار است که این مسابقات در قاره آسیا و برای اولین‌بار است که در آسیای مرکزی برگزار می‌شود. تیم ملی پرتغال با قهرمانی در دوره قبلی مسابقات مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است.

دیگر خبرها

  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • پیشرفت فاز نخست طرح بیمارستان مهاباد به ۶۲ درصد رسید
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای استقلال
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • بررسی روند پیشرفت طرح پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • (ویدیو) روند پیشرفت قدرت پهپادی ایران
  • ببینید | روند غرورآفرین پیشرفت قدرت پهپادی ایران
  • شهر‌های میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال مشخص شد