Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس که در پنجاهمین سالگرد مرحوم تختی در آرامستان ابن بابویه حضور داشت گفت: هویت شهر بدون توجه به کسانی که برای این شهر زحمت کشیدند و افتخار آفریدند و بعضا سبب اشتهار شهر در دنیا شدند تداعی نمی شود.

وی ادامه داد: افرادی که در حوزه هنر ، علم ، ادب و ورزش افتخار آفریدند و مورد احترام مردم بودند وجوهی دیگر از هویت شهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق شناس افزود: یکی از این حوزه ها که طبیعتا در فرهنگ شیعه نیز به آن توجه شده آرامگاه هایی است که این عزیزان در آن به خاک سپرده شده اند و اینها می توانند معرف شهر به فرزندان و جوانان ما باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورا با تاکید بر اینکه باید به وضعیت این آرامستان ها رسیدگی شود گفت : دلیل نامگذاری و مرکزیت همین ابن بابویه که برای بزرگداشت مرحوم تختی آمده ایم به نام ابن بابویه یا شیخ صدوق است که یکی از 4 محدث بزرگ شیعی است . یکی از افرادی که کتب اربعه به او منصوب است و به واسطه همین بزرگوار است که افرادی بزرگی دیگری مانند تختی، دکتر صدیقی و دکتر فاطمی که از چهره های شناخته شده نهضت ملی بودند، رجبعلی خیاط ، میرزاده عشقی ، آیت الله طباطبایی ، دهخدا همه از بزرگانی بودند که در این مجموعه آرمیده اند.

وی گفت: رسیدگی به آرامگاه های این افراد می توانند پیوند نسل آینده با هویت شهر را برقرار کند.

حسن خلیل آبادی- رییس کمیته میراث فرهنگی شورا- نیز که در این مراسم شرکت داشت گفت : آرامستان ابن بابویه در محدوده مدیریت اوقاف است و اوقاف باید تلکیلف دو آرامستان بزرگ و تاریخی ابن بابویه و امام زاده عبدالله را روشن کند.

وی ادامه داد: در این دو آرامستان مفاخر بزرگی از تاریخ تهران دفن هستند و اوقاف باید طرح هایی برای ساماندهی این آرامستان ها ارائه دهد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورا گفت : دو آرامستان ابن بابویه و امام زاده عبدالله وضعیت خوبی از نظر فضا، ساماندهی و همچنینجلوگیری از آسیب های اجتماعی که بعضا در این اماکن فراوان است ندارند.
خلیل آبادی افزود: برنامه ما این است که با اوقاف وارد مذاکرده شویم و طرحی بگذاریم تا با کمک شهرداری و سایر دستگاه ها نسبت به ساماندهی این آرامستان ها اقدام کنیم تا از این شکل دربیایند.

وی افزود: شما ببینید در همین ابن بابویه افراد شهیری همچون مرحوم تختی ، شهدای 30 تیر ، هنرمندان و افرادی که در تاریخ ما نقش آفرینی کردند دفن هستند پس باید با همکاری همه دستگاه ها و سازمان ها طرحی اجرا شود تا مکان های این عزیزان زیبا تر و جذاب تر باشد تا جاذب نسل جوان ما و گردشگران باشند.
706

عضو شورای اسلامی شهر تهران آرامستان رییس کمیسیون فرهنگی شورا محمد جواد حق شناس

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

دیگر خبرها

  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود