Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@20:48:49 GMT

بارندگی در استان فارس ۴۸ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۹۱۳۵۱

بارندگی در استان فارس ۴۸ درصد افزایش یافت

میانگین بارندگی استان فارس از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون برابر با ۳۹.۷ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته و نسبت به میانگین بارندگی بلند مدت ۶۵ درصد کاهش داشته است. ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آمار بارندگی ایستگاه‌های سینوپتیک استان فارس نشان می‌دهد که میانگین بارندگی استان فارس از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون برابر با 39.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش یافته و نسبت به میانگین بارندگی بلند مدت 65 درصد کاهش داشته است.

 با ورود سامانه بارشی جدید از روز گذشته بیشتر نقاط استان فارس شاهد بارش برف و باران بوده است، آمار سازمان هواشناسی استان فارس نشان می‌دهد که تا ساعت9:30 دقیقه امروز در بین شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات و صفاشهر، شهرستان اقلید با 21 سانتی‌متر بارش برف بیشترین میزان بارش برف را داشته است.

در بارش‌های اخیر در صفاشهر 8.5 سانتی‌متر، بوانات 8 سانتی‌متر و آباده 2 سانتی‌متر برف باریده است. دیگر مناطق شمالی، مرکزی و شرقی استان فارس نیز شاهد بارش باران بوده‌اند.

بوانات با ثبت 15.9 میلی‌متر باران بیشترین میزان بارندگی را در 24 ساعت گذشته داشته است. اقلید با بارش 14 میلی‌متر باران و نی‌ریز با 8 میلی‌متر بعد از بوانات بیشترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون کازرون با 103.1 میلی‌متر بارش، سپیدان با 86 میلی‌متر، فیروزآباد با 78.3 میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را داشته‌اند. شهرستان‌های نی‌ریز با 12.1 میلی‌متر، آباده با 8.2 میلی‌متر و ایزدخواست با 6.3 میلی‌متر کم‌ترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

انتهای پیام/

 

R41382/P1336/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌و بختیاری اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌ و بختیاری تا ساعت ۶:۳۰ امروز (سه‌شنبه) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۶:۳۰ امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ به شرح زیر است:

شهرکرد: ۱/۲ میلی‌متر


بروجن: ۳/۸ میلی‌متر


لردگان: ۰/۵ میلی‌متر


کوهرنگ: ۲/۸ میلی‌متر


اردل: ۱/۶ میلی‌متر


بن :۱/۷ میلی‌متر


فارسان: ۱/۳ میلی‌متر


سامان: ۲/۶ میلی‌متر


شلمزار: ۱/۱ میلی‌متر


فرخ شهر: ۰/۲ میلی‌متر


مال خلیفه: ۰/۲ میلی‌متر


سورشجان: ۰/۸ میلی‌متر


بلداجی: ۰/۴ میلی‌متر


ایلبگی: ۰/۷ میلی‌متر


دوآب صمصامی: ۰/۹ میلی‌متر


لیرابی: ۲/۲ میلی‌متر

کد خبر 747094

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌و بختیاری اعلام شد