Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از نیکوکاران خواست که این مجموعه را در احداث خوابگاه دانشجویی یاری کنند و گفت: برای تکمیل و بهره برداری 8 پروژه نیمه تمام عمرانی، رفاهی و ورزشی این دانشگاه بالغ بر 300 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی نجفی نژاد روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه های عمرانی این دانشگاه در گرگان اظهار کرد: از جمله این پروژه های نیمه تمام می توان به مجتمع ورزشی، آموزشی و رفاهی و خوابگاه دانشجویی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از مجموع 16 پروژه در حال اجرای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در چهار سال گذشته هشت پروژه تکمیل شده و مابقی در انتظار تامین اعتبارات است.
به گفته وی؛ از سال 92 اجرا و تکمیل مجموع این پروژه های آموزشی، فرهنگی، عمرانی و ورزشی با 54 هزارمتر مربع مساحت آغاز شد که تاکنون نیمی از آن با اعتباری بالغ بر 400میلیارد ریال در افزون بر 25 هزار مترمربع فضای ساختمانی و 20 هزار مترمربع محوطه سازی و پارکینگ به سرانجام رسیده و در حال استفاده است.
وی ادامه داد: یکی از پروژه های تکمیل شده دانشگاه مجتمع ورزشی و رفاهی دانشجویان است که با زیربنایی 3500 متر مربع شامل پنج سالن ورزشی سرپوشیده تنیس روی میز، ایروبیک، اسکواش، تیراندازی و بدنسازی به همراه مجموعه اداری و آموزشی، واحد تربیت بدنی و یک استخر اجرا شده است و فاز اول آن در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
دکتر نجفی نژاد گفت: تلاش می شود که در شش ماه نخست سال آینده نیز فاز دوم این مجموعه ورزشی به بهره برداری برسد.
به گفته وی؛ استخر این مجتمع در ابعاد 25 در 16 مترمربع و با عمق 1.42 تا 3.52 متر ساخته شده است و دارای سکوی تماشاگر بوده و پس از بهره برداری قابلیت برگزاری رقابت های مختلف کشوری و بین المللی را دارد.
وی افزود که برای اجرای این مجتمع تاکنون 44 میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل آن به 20 تا 25 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به ساخت خوابگاه دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه 3500مترمربع زیربنا داشته و تاکنون مراحل فونداسیون، دیوارچینی و بخش های اولیه ان اجرا شده است، اما برای تکمیل و تجهیز آن نیازمند کمک نیکوکاران هستیم.
نجفی نژاد یادآور شد: برای تکمیل اجرا، تجهیز و بهره برداری از این خوابگاه دانشجویی حدود 35 میلیارد ریال نیاز است.
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان فعالیت خود را از 11 مهر 1336 با عنوان آموزشگاه عالی جنگل آغاز کرد و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه تخصصی ایران در رشته منابع طبیعی و علوم کشاورزی محسوب می شود.
این دانشگاه اولین نهاد آموزش عالی شمال کشور نیز محسوب می شود و دانش آموختگان بیشماری در طول مدت شش دهه فعالیت این مرکز به جامعه علمی جهان و ایران تقدیم شده است.
هم اینک در این دانشگاه 158 رشته تحصیلی شامل 46 رشته کارشناسی، 57 رشته کارشناسی ارشد و 55 رشته دکتری تخصصی دایر است.
در این دانشگاه حدود 4 هزار دانشجو در رشته های مختلف تحصیل می کنند.
شهرستان گرگان مرکز استان گلستان است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید مهندس امنیت اطلاعات  

خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مریم ملی؛ چند سال پیش تنها دارایی‌های ارزشمندی که ممکن بود در اثر سرقت از دستمان برود پول و طلا و اشیای گرانبها بود اما امروز علاوه بر این موارد نگرانی تازه‌ای را هم تجربه می‌کنیم، نگرانی برای به خطر افتادن امنیت اطلاعات‌مان. از رمزهای بانکی بگیرید تا اطلاعات و عکس‌های توی گوشی تلفن همراه و داده‌هایی که در سیستم محل کارمان ذخیره کرده‌ایم همه این موارد می‌تواند به طور غیر مستقیم به لو رفتن دارایی‌های دیگرمان بینجامد. همین موضوع هم باعث شکل‌گیری و البته پر طرفدار شدن گرایش امنیت اطلاعات در رشته مهندسی کامپیوتر شده است. امنیتی که به راحتی به دست نمی‌آید و در بسیاری از مواقع نیازمند کدنویسی‌های تخصصی است. در این مطلب می‌خواهیم بیشتر با این رشته آشنا شویم و ببینیم چه‌طور می‌توان به این حوزه وارد شد.    

چرا امنیت اطلاعات؟

 هدف از امنیت اطلاعات این است که ذخیره، تبدیل، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد و از انجام فعالیت‌های غیر مجاز جلوگیری شود. فعالیت‌های غیر مجاز یعنی چه؟ دسترسی، استفاده، افشاء، خواندن، نسخه برداری یا ضبط، خراب کردن، تغییر و دستکاری اطلاعات همه و همه غیر مجاز محسوب می‌شوند.  از آنجایی که بسیاری از کسب‌و‌کارهای نوین در بستر فضای مجازی و وب فعالیت می‎کنند برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعاتشان به مهندس امنیت اطلاعات نیاز دارند. غیر از این مورد همه ما که کاربران ساده اینترنت هستیم و در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف فعالیت داریم باید درباره مراقبت از اطلاعات شخصی‌مان آموزش ببینیم. خیلی‌وقت‌ها بدون این که بدانیم امکان نفوذ به اطلاعات شخصی‌مان را برای دیگران فراهم می‌کنیم و آموزش دقیق می تواند از لو رفتن اطلاعاتمان جلوگیری کند.

چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

گفتیم امنیت اطلاعات از گرایش‌های مهندسی کامپیوتر است بنابراین مشخص است که یکی از مهارت‌های مورد نیاز در این حوزه کسب دانش کد‌نویسی است. کد نویسی گرچه از مهارت‌هایی است که در دانشگاه هم آموزش داده می‌شود اما یادگیری ان در سطحی که مورد نیاز کسب‌و‌کارهاست بیشتر به همت خودتان بستگی دارد. اگر حوصله نشستن زیاد پشت لپ‌تاپ و سر و کله زدن با الگوریتم‌ها و دستورهای برنامه‌نویسی را ندارد احتمالا شما برای شغل امنیت اطلاعات مناسب نیستید. در کنار کد نویسی تقویت مهارت در خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی هم بسیار به کارتان می‌آید.

چه رشته‌ای در دانشگاه بخوانیم؟

رایانش امن یا امنیت اطلاعات هردو نام یکی از گرایش‌های مهندسی کامپویتر در مقطع ارشد و دکتراست. بنابراین اگر به این رشته علاقه‌مند هستید بدانید که تنها در مقطع ارشد و دکترا می‌توانید به این رشته وارد شوید. دانشگاه‌های تهران، اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، شیراز، اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، دانشگاه شاهد از دانشگاه‌‍‌های دولتی هستند که این رشته را در مقطع ارشد ارائه می‌کنند.

چه‌طور وارد بازار کار بشویم؟

از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر انتظار می‌رود بتوانند در طراحی، تحقیق، به روزسازی، بهینه‌سازی، امنیت و نوآوری پیوسته با تأمین قابلیت رقابت‌پذیری بین‌المللی در سیستم‌های کامپیوتری، شبکه‌ای و هوشمند سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت کنند. همه صنایع و کارخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی، زیر ساخت‌های محاسباتی و ارتباطی در کشور نیاز به امنیت اطلاعات دارند. بنابراین کسانی که در این رشته تحصیل کرده‌اند و مهارت‌های لازم و کافی را دارند می‌توانند در عناوین شغلی مرتبط با امنیت اطلاعات مشغول به کار شوند. بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری و ارائه‌دهندگان خدمات بورسی و ارزی هم به دلیل حساسیت بالای کارشان به امنیت قدرتمند در شبکه و زیرساخت خود نیاز دارند. بنابراین طیف گسترده‌ای کسب‌و‌کارها هستند که می‌توانند گزینه‌های شغلی خوبی برای فارغ‌التحصیلان این گرایش باشند.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟
  • افزوده شدن ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل