Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@21:24:45 GMT

گسترش سیطره کردهای سوریه از طریق زنان!

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۹۱۵۰۱

گسترش سیطره کردهای سوریه از طریق زنان!

روزنامه فایننشال تایمز گزارشی را با عنوان «نیروهای سوریه دموکراتیک ایده جایگاه بخشیدن به زنان را ترویج می‌کنند تا سیطره خود بر مناطق جدید را تحکیم بخشند»، منتشر کرد.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه فایننشال تایمز گزارشی را با عنوان «نیروهای سوریه دموکراتیک ایده جایگاه بخشیدن به زنان را ترویج می‌کنند تا سیطره خود بر مناطق جدید را تحکیم بخشند»، منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این روزنامه در این گزارش نوشت، روی دیوارهای مرکز "إستار آکادمیک زنان" در شمال شرق سوریه عکس‌هایی از زنان جنگجوی کرد دیده می‌شود. این مرکز با ماهیت اندیشه چپ‌گرا و ایدئولوژی زنانه‌ شناخته می‌شود که نیروهای سوریه دموکرات که مورد حمایت ایالات متحده آمریکا هستند، این ایده را ترویج می‌دهند.

فایننشال تایمز با اعلام اینکه عکس عبدالله اوجالان، فرمانده محبوس حزب کاگران کردستان روی دیوارهای این مرکز نقش بسته است، نوشت: حزب کارگران کردستان طی چندین سال تلاش کرد تا فلسفه و اندیشه اوجالان را میان جوامع کرد در خاورمیانه ترویج دهد اما این سازمان دوست (نیروهای سوریه دموکرات) این فرصت را در اختیار حزب کارگران کردستان برای اجرایی کردن این اندیشه گذاشت که این امر به دور از مقرهای معمول حزب کارگران کردستان در کوه‌ها و به کمک پشتیبانی هوایی نیروهای آمریکایی از نیروهای سوریه دموکرات صورت می‌گیرد.

این روزنامه نوشت، زنان کرد مسؤول این مرکز زنان در شهر طبقه سوریه هستند که این شهر را نیروهای سوریه دموکرات پس از بیرون راندن داعش در سال میلادی گذشته تحت کنترل درآوردند.

فایننشال تایمز نوشت: تبلیغ این امور توسط نیروهای سوریه دموکرات فقط به خاطر حمایت از اصول مد نظر آنها نیست بلکه یک اقدام عمل‌گرا در شرایطی است که این حزب خواهان گسترش مناطق تحت تصرف خود در سوریه است.

این روزنامه گزارش داد: زمانی که داعش شهر طبقه را تحت تصرف داشت زنان مجبور بودند که در خانه‌هایشان بمانند و با لباس‌های سیاه سر و بدن خود را بپوشانند اما زمانی که نیروهای سوریه دموکرات این شهر را تحت تصرف درآوردند بسیاری از زنان تمایل یافتند که زنان مبارز این حزب را شناخته و سلاح در دست بگیرند.

فایننشال تایمز نوشت تعدادی از زنان به این مرکز پیوستند، چرا که این مرکز شغل‌هایی را برای آنها فراهم می‌کند، به ویژه برای کسانی که نتوانستند تحصیلات خود را ادامه داده و نیز برای زنانی که همسران‌شان آنها را رها کرده‌اند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو

قانونگذاران حزب دموکرات آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور گفتند که آنها معتقدند شواهد کافی وجود دارد که ثابت کند رژیم صهیونیستی با محدود کردن ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار جنگ زده غزه، قوانین این کشور را نقض کرده است.

براسای گزارش الجزیره، در این نامه که توسط ۸۶ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا امضا شد، آمده است: محدودیت‌های اعمال شده توسط اسرائیل در مورد کمک‌ها تردیدهایی را در مورد تبعیت آن از یک ماده در قانون کمک خارجی آمریکا ایجاد می‌کند که دریافت‌کنندگان تسلیحات مورد نیاز آمریکا را ملزم به رعایت آن می‌کند.

پس از آن که قانونگذاران دموکرات شروع به زیر سوال بردن میزان تبعیت رژیم صهیونیستی از قوانین بین المللی در جنایات خود در غزه کردند، بایدن یک یادداشت امنیت ملی را صادر کرد که به ضمانت‌های کتبی صهیونیست‌ها نیاز داشت.

قانونگذاران گفتند که رژیم صهیونیستی در برابر درخواست‌های مکرر آمریکا برای باز کردن مسیر‌های دریایی و زمینی کافی برای ارسال کمک به غزه مقاومت کرده و به گزارش‌هایی مبنی بر عدم ورود غذای کافی برای جلوگیری از قحطی، اعمال سیستم بازرسی و محدودیت‌های خودسرانه بر کمک‌های ارسال به غزه مقاومت کرده است. 

این قانونگذاران نوشتند: ما از دولت انتظار داریم که اطمینان حاصل کند که اسرائیل به قوانین موجود پایبند است و تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از فجایع انسانی بیشتر در غزه انجام می‌دهد. 

از سویی دیگر حداقل چهار دفتر وزارت امور خارجه آمریکا ماه گذشته به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور اطلاع دادند که اظهارات رژیم صهیونیستی در خصوص غزه را «معتبر و غیرقابل اعتماد» می‌دانند.

بر اساس این یادداشت، اگر ضمانت‌های رژیم صهیونیستی زیر سوال برود، بایدن این گزینه را خواهد داشت که از طریق اقداماتی از جستجوی تضمین‌های جدید تا تعلیق انتقال تسلیحات آمریکا به این وضعیت رسیدگی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • شرایط دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح