Web Analytics Made Easy - Statcounter

معرفی پنج راه برای شخصی‌سازی اندروید که هنوز در iOS در دسترس نیستند:

با یک لانچر جدید هر گوشه از صفحه خانه خود را شخصی‌سازی کنید

صفحه خانه اندروید فقط یک نرم‌افزار است که می‌تواند با نرم‌افزاری دیگر عوض شود. اگر به دنبال یک صفحه خانه کاملا متفاوت و جدید با قابلیت شخصی‌سازی فراوان هستید، می‌توانید nova launcher را امتحان کنید که ویژگی‌های جدیدترین نسخه اندروید را نیز وارد صفحه خانه شما می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی‌های جدید را به لاک‌اسکرین خود اضافه کنید

هر چند که تعویض لاک اسکرین چندان مرسوم نیست ولی شما علاوه بر لانچر، صفحه قفل خود را نیز می‌توانید عوض کنید؛ اپ های فراوانی را قادر هستید در گوگل‌پلی پیدا کنید که جایگزین‌های مناسبی برای لاک اسکرین پیش فرض خود شما خواهند بود ولی چرا جذاب‌ترین و محبوب لاک‌اسکرین‌ را انتخاب نکنید، Next Lock Screen مایکروسافت بهترین است.

مرورگر پیش‌فرض خود را عوض کنید

از زمانی که گوگل محدودیت‌هایی که مایکروسافت و اپل برای توسعه دهنده‌‌ها داشتند را زیر پا گذاشت، مرورگر‌های جایگزین تبدیل به مرورگر‌های شایسته‌ای شدند که از موتور‌های تفسیر خودشان استفاده کردند؛ برای مثال فایرفاکس اندروید دقیقا از همان موتور تفسیری استفاده می‌کند که فایرفاکس دسکتاپ استفاده می‌کند اما در آی‌او‌اس این مرورگر‌ها باید در لاک safari وارد شوند. هر چند مرورگری مانند کروم برای آی‌او‌اس مجبور است در پوسته مرورگر داخلی سافاری اجرا شود ولی هیچوقت نمی‌تواند سرعت سافاری را داشته باشد زیرا اجازه دسترسی به کتابخانه جاوا اسکریپ بهینه شده سافاری به کروم داده نمی‌شود و حتی نمی‌تواند از کتابخانه خودش استفاده کند، در نتیجه حتی قادر نیست سرعتی مانند کروم اندروید داشته باشد.

برای اس‌ام‌اس‌های خود اپلیکیشن متفاوتی را انتخاب کنید

برخلاف آی‌او‌اس شما همچنین می‌توانید نرم افزار پیش‌فرض اس‌ام‌اس خود را نیز تغییر دهید و پیام‌های‌تان را کنترل کنید؛ اپلیکیشن‌های مختلف با ویژگی‌های متفاوت زیادی وجود دارد اما مسنجر گوگل محبوب‌ترین آنهاست که سادگی و سرعت در کنار امکانات کاربردی آن را به انتخابی عالی تبدیل می‌کند.

علاوه‌ بر این اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد اس‌ام‌اس‌های خود را با کامپیوتر و تبلت ارسال کند که این کار را از طریق همگام‌سازی حساب کاربری گوگل انجام می‌دهند، اپلیکیشن‌های Pushbullet و MightyText محبوب‌ترین این سرویس‌ها هستند.

شخصی‌سازی را به اوج خود برسانید

(نصب یک کاستوم رام یا استفاده از ایکسپاسد)

اندروید یک سیستم‌عامل متن‌باز است، پس جامعه این توانایی را خواهد داشت تا نسخه های اندروید اصلاح شده را از طریق کدنویسیِ دوباره با ویژگی‌های اضافه ایجاد کند که با نام کاستوم‌رام شناخته می‌شوند و نصب یکی از آن‌ها بهترین راه برای این است که بدانید اندروید برای شخصی‌سازی هیچ حد و مرزی قائل نشده است. بهترین و محبوب‌ترین کاستوم رام lineageos است که روی گستره فراوانی از دستگاه‌ها قابل نصب است.

از سوی دیگر شما می‌توانید از فریمورک ایکسپاسد برای اضافه کردن ویژگی‌های دلخواه خود به اندرویدتان استفاده کنید؛ درست مانند اینکه در حال ساخت کاستوم رام شخصی خود هستید.

اگر فردی تنوع‌طلب هستید که از یکپارچگی و تکرار زود خسته می‌شوید، بهتر نیست عوض یک سیستم‌عامل محدود مانند آی‌او‌اس، یک اندروید را خریداری کنید؟

به گزارش آی تی رسان تا کنون ۱۱ نسخه از آی‌او‌اس منتشر شده که هیچکدام قابلیت‌های ‌ذکر شده را نداشته‌اند اما اندروید به شما حق انتخاب می‌دهد، اندروید به شما احترام می‌گذارد!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: ویرایش سوم نقشه راه هوشمندسازی شهرداری این کلان‌شهر با حضور اعضای کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: از ویژگی‌های نسخه جدید این نقشه راه می‌توان به مشخص شدن ابعاد و الزامات هوشمندسازی، شاخص محور شدن اهداف، زمان‌بندی آن‌ها و توجه به بلوغ شهرداری و شهر در مرحله آغاز یا توسعه پروژه‌ها در طول سه سال آینده برای شهرداری اصفهان اشاره کرد.

وی افزود: ویرایش سوم نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان چهاردهم اسفند ۱۴۰۲ با حضور اعضای کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: ویژگی‌های جدید نقشه راه در سه محور خدمات شهرداری، شهروندی و موضوعات شهری تفکیک شده است، این دسته‌بندی به پایش شاخص‌های هر محور برای کنترل پیشرفت برنامه و پروژه‌ها به‌صورت متوازن در هر سه محور و به هوشمندسازی شهر اصفهان کمک خواهد کرد.

فردانی گفت: بهره‌وری و کارایی در ارائه خدمات، حمل‌ونقل عمومی، پارکینگ‌ها، تقاطع‌ها، همچنین کاهش آلودگی هوا، آبیاری فضای سبز و مدیریت هزینه‌های نگهداری آن، تعمیرات (نت) و انرژی در شهر بر اساس برنامه ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان و برگزاری بیش از ۳۰ جلسه در طول هفت ماه با معاونت‌ها، ادارات کل و سازمان‌های شهرداری اصفهان از موضوع‌های اولویت‌دار شهرداری اصفهان است.

وی ادامه داد: نقشه راه هوشمندسازی ارائه شده با بیش از ۶۰ طرح، بر اساس مستندات هوشمندسازی شهرهای فیلادلفیا (مرکز ایالت پنسیلوانیا آمریکا) کاردیف (مرکز کشور ولز بریتانیا) استانداردهای سری ISO ۳۷۱ xx و مقالات معتبر علمی درباره شهر هوشمند (از جمله گزارش سال ۲۰۱۸ مؤسسه مکینزی) استخراج و برای اجرا تا ۱۴۰۷ ارائه شده است.

فردانی اضافه کرد: بر اساس طرح‌های مذکور و نیازسنجی انجام شده از معاونت‌های شهرداری اصفهان، ۳۵ پروژه برای ۱۴۰۳ تعیین شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های مرکز پایش و مدیریت هوشمند شهر، توسعه شبکه ارتباطی شهر، پلتفرم اینترنت اشیا شهر هوشمند، توسعه تقاطع‌های هوشمند شهر اصفهان و افزایش بلوغ هوشمندسازی در آن‌ها، اجرای پایلوت منطقه شهرداری به‌صورت غیرحضوری، پایش تخلفات شهری و توسعه سامانه‌های موجود با رویکرد افزایش بلوغ هوشمندسازی در آن‌ها همچون شبکه ارتباطی فیبر نوری اختصاصی شهرداری، مدیریت مکان‌مند ناوگان خودروهای شهرداری، سامانه رصد و پایش اطلاعات شهرداری (رصا) و ابزار یکپارچه مدیریت داده‌ها است.

کد خبر 748995

دیگر خبرها

  • پینگ پنگ باز قدرتمند چین تایپه‌ حریف نوشاد در گرند اسمش عربستان
  • ثبت بیش از ۲۰۰ پایش از بازار مینوشهر
  • اندروید امن‌تر است یا iOS؟
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • پیش‌بینی ژوزه مورینیو: یکی از این سه تیم قهرمان یورو 2024 می‌شود
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان