Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - هیئت‌های ورزشی اسکیت و ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان قم به زودی رؤسای جدید خود را خواهند شناخت.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل ورزش و جوانان به طور رسمی، از متقاضیان ریاست هیئت‌های ورزشی اسکیت و ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان قم دعوت به ثبت نام کرده است و رئیس جدید این هیئت‌های ورزشی به زودی شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در هیئت اسکیت استان قم، پس از پایان دوره ریاست محمد حسنی در این هیئت ورزشی، محمد مهدی سلطانی مسئولیت سرپرستی این هیئت ورزشی را بر عهده گرفته است و اکنون قرار است پس از ثبت نام متقاضیان ریاست این هیئت ورزشی، تکلیف رئیس هیئت اسکیت برای ۴ سال آینده مشخص شود.

در هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی نیز محمد انبارداران که در دوره‌های متوالی رئیس این هیئت بود چند ماهی است که از سمت خود کناره گیری کرده است و این هیئت نیز به شیوه سرپرستی اداره شده و رئیس جدید آن در مجمع انتخاباتی مشخص می‌شود.

البته هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان قم در زمره هیئت‌های ورزشی است که همواره به دلیل سطح پایین فعالیت‌ها مورد انتقاد قرار داشته است و باید دید با تغییر در رأس هرم این هیئت ورزشی از یک سو و توسعه زیر ساخت‌های فعالیت‌های ورزش زورخانه‌ای تغییری جدی در این بخش صورت می‌گیرد یا خیر.

در رشته اسکیت نیز، در حال حاضر استان قم در بخش اسکیت هاکی و اسکیت رول بال جایگاه قابل توجهی در سطح کشور پیدا کرده و حتی تیم اسکیت هاکی پرشین قم یک بار عنوان قهرمانی لیگ برتر اسکیت هاکی را نیز به دست آورده است و ظرفیت خوبی برای معرفی ملی پوش در این رشته از استان قم وجود دارد.

متقاضیان احراز ریاست هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی و نیز هیئت اسکیت باید تا ۲۴ دی ماه در زمان اداری مدارک خود را به دفتر امور مجامع اداره کل ورزش و جوانان استان قم تحویل دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران ضمن تبریک ۱۷ شوال، روز فرهنگ پهلوانی که سالروز پیروزی امام علی (ع) در جنگ خندق است، گفت: منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران محسوب می‌شود که ۷ زورخانه در جغرافیای ۱۶۰۰ هکتاری آن وجود دارد و باید از این ظرفیت بهره برد.

وی در ادامه افزود: ترویج ورزش‌هایی مبتنی بر اصول دینی و ملی از جمله پهلوانی و زورخانه‌ای در سطح جامعه و بین جوانان در کاهش میزان ناهنجاری‌ها، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مؤثر است و باید گسترش یابد.

وحیدرضا انارکی محمدی در جمع پیشکسوتان این ورزش باستانی افزود: این رشته هم به مسائل ورزشی و فنی توجه دارد و نیز مروج منش پهلوانی، جوانمردی و تمام ارزش‌ها و خوبی‌هاست و باید برای ترویج آن بیش از گذشته اقدام مناسب صورت گیرد.

شهردار منطقه ۱۲ ادامه داد: مرام و منش اخلاقی و انسانی جزو جدایی‌ناپذیر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است و این رویه مهم از ضروری‌ترین مواردی است که در تمام رشته‌های ورزشی به آن نیاز است و باید نسبت به انتقال آن در جامعه اسلامی اقدام شود و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی در زمینه توسعه این ورزش در منطقه ۱۲ رقم بخورد.

در ادامه این آئین رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای نیز ضمن اظهار خوشحالی از کسب توفیق حضور در بین پهلوانان، روز ۱۷ شوال که به روز فرهنگ پهلوانی ثبت شده است را تبریک گفت و افزود: ورزش زورخانه‌ای ضمن پرورش جسم، روح را نیز تربیت می‌کند.

مهر علی باران چشمه ورزش زورخانه‌ای را ورزش مقدسی دانست که با ذکر خدا و اهل بیت آغاز شده و با دستگیری مستمندان، فرهنگ جوانمردی را بین مردم اشاعه می‌دهد.

در پایان مراسم از پیشکسوتان و پهلوانان ورزش باستانی زورخانه با لوح و تندیس تجلیل شد.

کد خبر 6088033

دیگر خبرها

  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • پهلوانی به قامت «حیدر»
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان