Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |  بر اساس کنوانسیون‌های جهانی هوانوردی، ایرلاین‌ها در سراسر دنیا موظف به پرداخت هزینه عبور هواپیماهای خود از آسمان کشورهای مسیر هستند. بحران کشورهای منطقه و امنیت آسمان ایران نویدبخش صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور شد؛ با ایجاد بحران برای اوکراین و قطر حجم پروازهای عبوری از ایران به یکباره افزایش پیداکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و درآمد خوبی در  حدود یک سال گذشته نصیب ایران شد.

 

در این میان اما رقبایی پیدا شدند که قصد دارند این فرصت را از ایران بگیرند و نباید از آنان غافل بود؛ رقبایی همچون عراق که گرچه بر اساس اعلام ایکائو، همچنان مشمول عدم امنیت هوایی برای پروازهای عبوری تجاری است اما توانسته با تخفیف به ایرلاین‌ها، بخشی از پروازهای قطر را به آسمان خود منتقل کند.       آرمان بیات؛ کارشناس صنعت هوانوردی در این باره اظهار داشت: هزینه‌ای که ما از ایرلاین‌های خارجی برای عبور از آسمان ایران اخذ می‌کنیم در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالاست. اما هزینه‌ای که عراقی‌ها از ایرلاین ها می‌گیرند، یک سوم مبلغی است که ما به آنها پیشنهاد می‌کنیم.   بیات در گفتگو با خبرگزاری مهر تأکید کرد: در حال حاضر کشورهای منطقه به دنبال جذب پروازهای عبوری از آسمان خود هستند و به رقیبی برای ایران تبدیل شده‌اند. تا زمانی که نتوانیم مبالغی که به ایرلاین‌ها خارجی برای عبور از آسمان ایران آفر می‌دهیم را به ارقام رقابتی با دیگر کشورها نزدیک کنیم، در آینده نزدیک این درآمد را از دست خواهیم داد و آسمان ایران از پروازهای عبوری خالی خواهد شد.

سید جواد هاشمی تهرانی، کارشناس صنعت هوانوردی نیز در این رابطه افزود: برخی کشورهای عربی مانند عراق و کویت توانسته‌اند پروازهای عبوری قطر را به سمت آسمان خود بکشانند؛ عراقی‌ها حتی پروازهای عبوری چند کشور عربی دیگر را هم به آسمان این کشور منتقل کرده اند.


در این شرایط که رقبا برخاسته‌اند باید چاره ای اندیشید؛ بویژه اینکه قطر در سال ۲۰۲۰ میزبان جام جهانی است، فرودگاه‌های این کشور با حجم انبوه تقاضای سفر روبه رو خواهند شد و ما می توانستیم با یک برنامه‌ریزی کاملا حساب شده و منعطف، روند عبور هواپیماهای قطری از آسمان ایران را حفظ کنیم.

نباید از نظر دور داشت که در صورتی که نتوانیم نرخ پروازهای عبوری از آسمان ایران را به نرخ رقابتی با سایر کشورها نزدیک کنیم، امکان حذف کامل ایران از پروازهای عبوری منطقه به جز در مواردی که در گذشته برقرار بود، وجود دارد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی روز جمعه در بازدید از سایت موشکی وادی رحمت تبریز اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق سطح جدیدی از بازدارندگی را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی تاکید کرد: پدافند هوایی به طور دقیق و هوشمند در حال حراست و صیانت از فضای آسمان ایران اسلامی است.

کد خبر 6089251

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور (فیلم)
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است