Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن حسینی شاهرودی به امکان توسعه روابط بورس کالای ایران با سایر بورس های جهان اشاره کرد و گفت: عرضه محصولاتی همچون پسته و زعفران در بورس کالا در شرایطی مطرح می شود که سیاست گذاران اقتصادی می توانند با برنامه ریزی صحیح در این حوزه موفق بوده و این معاملات را در سطح بین المللی گسترش دهند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به استقبال زیادی که هیات های اروپایی از جمله بورس یونان برای توسعه همکاری و امضای تفاهمنامه اقتصادی با ایران داشته اند، باید در مسیر توسعه تعاملات کالایی از مسیر بورس ها نیز قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عرضه پسته و زعفران در بورس کالا در ارزآوری و اقتصاد کشاورزی این محصول تاثیر گذار خواهد بود، افزود: در تولید و عرضه محصولاتی همچون پسته و زعفران که در تولید آنها مزیت داریم، باید با استفاده از ظرفیت ها و ساختار بورس کالا از مرزها فراتر رویم. به طوریکه با توجه به استقبال زیادی که هیات های اروپایی از جمله بورس یونان برای توسعه همکاری و امضای تفاهمنامه اقتصادی با ایران داشته اند، باید در مسیر توسعه تعاملات کالایی از مسیر بورس ها نیز قدم برداریم.

حسینی شاهرودی ادامه داد: بورس کالای ایران می تواند در قدم نخست پیوندهایی با بورس کشورهای همسایه داشته باشد و اگر با جدیت به این موضوع پرداخته و زمینه های مختلف آن فراهم شود، امکان مبادلات بین بورسی کالاها که منافع زیادی را برای دو طرف معاملات خواهد داشت، ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، پسته کالای مشترک ایران و یونان است و ما می توانیم از ظرفیت و مزیت بورس کالا نهایت بهره برداری را کنیم و صادرات پسته ایران را از طریق بورس کالا انجام دهیم؛ این اقدام رفته رفته بر قیمت جهانی تاثیرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان این که وزرات صنعت معدن و تجارت در این زمینه نقش به سزایی دارد تصریح کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت می تواند حوزه های مختلف و دارای ظرفیت کشور را شناسایی کند چرا که هر کشوری در زمینه تولید محصول خاص تبهر دارد و باید زمینه فروش هر چه بهتر آن محصول در بازارهای جهانی را فراهم آورد.

حسینی شاهرودی در پایان با تاکید بر شناسایی حوزه ها و ورود بورس کالا به حوزه های بین المللی با توجه مزیت ایران در تولید چندین محصول گفت: بورس کالا باید به سمتی برود که پس از چندین سال فعالیت در تنظیم و دادوستد محصولات صنعتی و معدنی، پتروشیمی و نفتی و کشاورزی در داخل کشور، ارتباطات بین المللی خود را گسترش دهد که این اتفاق می تواند آغازگر تجارت الکترونیک و هدفمند کشور با بورس ها و کشورهای صاحب نام جهان باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«علی آجودان‌زاده» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

در حوزه سلامت و بهداشت شاهد برخی مشکلات هستیم که باید مورد توجه قرار گیرد. مازوت‌سوزی نیروگاه حرارتی تبریز، سلامت مردم این شهر و شهرهای اطراف را به خطر انداخته است و باید استفاده از این سوخت متوقف شود. آلودگی هوا در کشور به ویژه تبریز از معضلات جامعه بوده و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌های حرارتی از دلایل اصلی بروز این آلودگی است.

هدف نظام جمهوری اسلامی و خواست ملی، تأمین و حفظ سلامت مردم است و در این راستا باید مازوت سوزی در منطقه متوقف شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بهداشت و درمان

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

آرزوی دیرینه مردم این منطقه تشکیل شرکت مس آذربایجان همانند شرکت مس سرچشمه است. جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان ضروری است. تشکیل این شرکت و ایجاد کارخانجات فرآوری مواد معدنی در این استان برای ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی منطقه و اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار نفر افراد جویای کار استان ضروری است.

آذربایجان شرقی، استان صنعتی بوده و با برخورداری از صنایع مادرتخصصی مانند ماشین سازی، تراکتورسازی، ایدم، پیستون سازی و بلبرینگ سازی، مزیت‌ها و قابلیت‌های زیادی در این حوزه دارد.

بر اساس نظر اندیشمندان اقتصادی توسعه صنعت کشاورزی زیربنای توسعه اقتصادی است و باید به بخش کشاورزی در کشور توجه بیشتری شود.در بخش کشاورزی با مشکلات اساسی مواجه هستیم، در صورت تصویب طرح ارائه شده از سوی صندوق توسعه بخش کشاورزی برای تهیه نهاده‌های دامی باکیفیت بالا و قیمت پایین و توزیع آنها بدون استفاده از رانت و ابزارهای فسادانگیز در بین کشاورزان، بخشی از مشکلات کشاورزان و دامداران حل می‌شود.

آذربایجان شرقی دارای صنایع مختلفی در زمینه‌های کفش، چرم، فرش و صنایع مادرتخصصی است و با توجه به وجود ۲۰۰ معدن در این استان، می‌توان با دعوت از سرمایه گذاران در جهت اشتغالزایی، حمایت از تولید و صادرات و توسعه اقتصادی استان قدم‌های اساسی برداشت.

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

وجود مجلس شیشه‌ای و شفافیت آرا مهمتر از تقسیم بندی حزبی است چراکه موجب می‌شود تا مردم بدانند که نمایندگان آنها در مجلس به چه طرح‌ها و مصوباتی رأی مثبت یا منفی داده‌اند. ایجاد مجلس قوی و پاسخگو نیازمند حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی است و امیدوارم مردم در دور دوم انتخابات حضور پرشور و پرتعدادی داشته باشند.

کد خبر 6091799

دیگر خبرها

  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم