Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@02:07:02 GMT

اجناس بسته‌بندی شده را بدون باز کردن بو کنید!

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۹۲۹۷۲

اجناس بسته‌بندی شده را بدون باز کردن بو کنید!

دستگاهی به نام "اسنیفی مارکت"(Sniffy Market) به خریدار اجازه می‌دهد هر محصولی ک قصد خرید آن را از سوپرمارکت دارد، از همان داخل بسته‌بندی بو کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، اگر می‌خواهید قبل از خرید اجناس با حس شامه خود از سالم بودن آن مطمئن شوید، "اسنیفی" در این کار به شما کمک می‌کند.

اگر شما همیشه خواستار تجربه خرید با بو کردن محصولات هستید، درباره اسنیفی هیجان‌زده می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک محصول نمونه اولیه برای فروشگاه‌هایی است که مشتریان آن علاوه بر دیدن و لمس اجناس، می‌خواهند بوی محصولات را با وجود بسته‌بندی استشمام کنند.

مثال‌های واضح آن، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها هستند که بوییدن محصول برای محصولاتی مثل ادویه‌جات و قهوه مناسب هستند. عطر و ادکلن نیز یکی دیگر از نمونه‌ها است.

صرف‌نظر از این موضوع، نحوه کارکرد آن مطرح است. "اسنیفی مارکت" دارای یک صفحه نمایش لمسی و دوربین و همچنین یک سینی گرد چرخشی است که مغازه‌داران بوهای مختلف را روی آن بارگذاری می‌کنند.

هنگامی که این سینی تنظیم شود، عابرین کنجکاو می‌توانند از صفحه نمایش لمسی برای انتخاب یک محصول استفاده کنند و سپس با عطر آن آشنا شوند.

 

 

یک مسئله عجیب اما جذاب دیگر در مورد اسنیفی این است که دوربین آن برای چه کاری است. این دوربین، واکنش مردم را نسبت به بوییدن عطر محصولات ضبط و آن را تجزیه و تحلیل می‌کند تا ببیند که واکنش مثبت یا منفی است. تصاویر ضبط شده برای مصرف کننده در دسترس نیست، اما اطلاعات حاصل از آن است که می‌تواند به اطلاع مغازه‌دار در مورد فروش محصول کمک کند.

با توجه به اینکه نسخه نمایشی دستگاه در نمایشگاه CES قرار داده شده، این دستگاه در حال حاضر یک نمونه چاپ 3بعدی شده است. هیچ توضیحی داده نشده که این دستگاه چه زمانی ساخته و عرضه می‌شود.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  از زمانی که بسته بندی‌های پلاستیکی جای کاغذ و شیشه را گرفت معضل آلوگی‌های غذایی آغاز شد.

ظروف یکبار مصرف و استفاده از پلاستیک در بسته بندی غذایی موجب سمی شدن محصولات غذایی می‌شود که در طولانی مدت موجب آلودگی محیط زیست انسانی و جانوری و طبیعی خواهد شد.

در راستای پاکسازی و حفظ منابع طبیعی با کارشناسان محیط زیست همچون دکتر تجریشی، کلانتری و معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست صحبت‌هایی انجام شده و همچنین با شرکت‌هایی که سعی در جمع آوری پلاستیک و استفاده از بسته بندی‌های پارچه ای، شیشه‌ای و کاغذی را دارند آشنا می‌شویم.
این مستند ۵۵ دقیقه‌ای به همت شبکه مستند سیما تولید شده و پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و باز پخش آن جمعه ساعت ۱۰ خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • فرایند خشک کردن و بسته بندی پرتقال در یک کارخانه کره‌ای (فیلم)
  • (ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است