Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ در شرایطی که تیم باستان شناس ایتالیایی از چند سال گذشته به صورت مشترک با تیم  باستان‌شناس ایرانی در تخت‌جمشید با هدف بررسی و کاوش در شهر پارسه بررسی و مطالعه انجام می‌دهند، از سوی دیگر یکی دو ماه گذشته نیز رئیس دانشگاه هنر شیراز اعلام کرد؛ یک خیر ایتالیایی برای حفاظت از تخت‌جمشید ۲۵۰ هزار یورو پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کامران احمدی، رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ـ فرهنگی نیز دوشنبه ۱۸ دی، خبر از آغاز مستندنگاری، حفاظت و مرمت آثار محوطه میراث جهانی تخت‌جمشید و منظر فرهنگی آن با همکاری مرمت‌گران ایتالیایی می‌دهد.

او می گوید: در راستای توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فنی بین پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ـ فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و موسسه مرمتگران بدون مرز ایتالیا، یادداشتِ تفاهم همکاری مبادله شد .

وی از اهداف اصلی این یادداشت تفاهم را مستندنگاری، حفاظت و مرمت آثار در محوطه میراث جهانی تخت‌جمشید و منظر فرهنگی آن اعلام می‌کند .

به گفته احمدی به نقل از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری؛ براساس این تفاهم‌نامه طرفین در زمینه پژوهش و تحلیل داده‌های گردآوری شده و همچنین توسعه بانک اطلاعاتی مرتبط با آثار همکاری خواهند کرد.

او با تاکید بر این‌که این یادداشت تفاهم از پاییز امسال (۱۳۹۶) به مدت پنج سال اعتبار دارد، اظهارکرد: آموزش پژوهشگران جوان در زمینه حفاظت، مرمت، چاپ و انتشار دستاوردها از دیگر موضوعات مورد تفاهم در این همکاری است.

آذرماه امسال نیز علی‌رضا عسکری چاوردی، رئیس دانشگاه هنر شیراز  به انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد حفاظتی و مرمتی با دانشگاه‌های ایتالیا اشاره کرده و گفته بود: مستند نگاریِ حفاظت باستان‌شناسی و مرمت در مجموعه جهانی تخت جمشید در دستور کار است و طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تفاهم نامه جدیدی نیز به زودی در این حوزه ها با ایتالیایی ها منعقد می‌شود.

همچنین در آن زمان او از کمک و حمایت یک خیر ایتالیایی برای ادامه‌ی حفاظت از مجموعه جهانی تخت جمشید خبر داده و اعلام کرده بود؛ یک خیر ایتالیایی بالغ بر ۲۵۰ هزار یورو برای اقدامات حفاظتی تخت جمشید هزینه خواهد کرد؛ این رقم به عنوان مجموعه کارهای حفاظتی در تخت جمشید هزینه خواهد شد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شوند که اوایل خرداد ۱۳۸۸، نیز وزارت میراث و فعالیت‌های فرهنگی جمهوری ایتالیا، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری؛ تفاهم‌نامه‌ای با هدف حفاظت و مرمت آرامگاه کوروش در پاسارگاد و حفاظت و نگهداری مجموعه‌های موزه‌یی، امضا کرده‌اند.

در همان زمان نیز  پایگاه اینترنتی ایتالی‌مگ، اعلام کرد؛ «ساندرو بوندی (Sandro Bondi) وزیر فرهنگ و آثار تاریخی ایتالیا از مرمت مقبره‌ی کوروش کبیر در قالب پروژه‌ای مشترک بین مرمت‌گران ایرانی و ایتالیایی در مدت دوسال خبر داده است.»

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از کشف محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز خبر داد.

سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز طی دریافت گزارش‌های مردمی توسط عوامل یگان‌ حفاظت کشف شد.

وی ادامه داد: طی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در منزل شخصی و اخذ دستور مقام قضایی، عوامل یگان حفاظت با هماهنگی نیروی انتظامی تبریز طی بررسی محل مورد نظر، محل حفاری به عمق ۱۶ متر و دهانه‌ای به طول ۱۰ متر کشف کرده و مالک متورای این واحد مسکونی تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین طی این عملیات ابزارآلات حفاری غیرمجاز اعم از طناب، سیم‌ بکسل، موتور برق، دستگاه هواساز، و ماسک شیمیایی نیز کشف شده و برای انجام مراحل قانونی به مراجع‌ قضایی ارجاع داده شد.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور اطلاع دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی